Η Facebook προωθεί αλλαγές στα προσωπικά δεδομένα για να εναρμονιστεί με το νόμο της ΕΕ

Θα συνεχίσει να απαιτεί από τους χρήστες του το Facebook να δέχονται στοχευμένες διαφημίσεις ως όρο χρήσης της υπηρεσίας, και ελπίζει αυτό το στοιχείο να της επιτρέψει την εναρμόνιση με το νέο νόμο προστασίας των προσωπικών δεδομένων που προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σύμφωνα με το Reuters, ο νόμος της Ε.Ε. που θα τεθεί σε εφαρμογή τον επόμενο μήνα, υπόσχεται δραστικές αλλαγές στον τομέα των προσωπικών δεδομένων, κάτι που αναμένεται να γίνει για πρώτη φορά από τη δημιουργία του Διαδικτύου και όποιες εταιρείες χρησιμοποιήσουν δεδομένα χρηστών χωρίς τη συγκατάθεσή τους, θα τίθενται αντιμέτωπες με πρόστιμα.

Ο αναπληρωτής CEO της Facebook, Ρομπ Σέρμαν ανέφερε πως η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης θα αρχίσει αυτήν τη βδομάδα να ζητά άδεια από τους ευρωπαίους χρήστες για τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να χρησιμοποιεί τα δεδομένα τους αλλά επισήμανε ότι οι στοχευμένες διαφημίσεις δε θα μπορούν να αποφευχθούν από τους χρήστες.

Όσοι χρησιμοποιούν το Facebook θα μπορούν να περιορίσουν τα δεδομένα που οι διαφημιστές χρησιμοποιούν για να στοχεύσουν στο κοινό, αλλά όλες οι διαφημίσεις θα υπάρχουν και αυτό ισχύει και για τον μη διαδικτυακό τομέα.

«Η εταιρεία θα χρησιμοποιεί αυτό που είναι γνωστό ως "οθόνες κατόπιν άδειας", σελίδες γεμάτες με κείμενο που απαιτούν το πάτημα ενός κουμπιού για να προχωρήσει ο χρήστης, αφού πρώτα δώσει την έγκριση του. Οι οθόνες αυτές θα εμφανιστούν στο Facebook και στη σχετική εφαρμογή για τα smartphones στην Ευρώπη αυτήν τη βδομάδα και σε παγκόσμιο επίπεδο τους προσεχείς μήνες», τόνισε ο Ρομπ Σέρμαν.

Ωστόσο, σημειώνεται ότι ο χρήστης δε θα έχει την επιλογή να συνεχίσει να χρησιμοποιεί την υπηρεσία αν επιλέξει "απόρριψη" και γι''αυτό ο αναπληρωτής CEO της Facebook ανέφερε πως «οι άνθρωποι μπορούν να επιλέξουν να μη χρησιμοποιούν καθόλου την υπηρεσία αν το θέλουν».

Οι ρυθμιστικές αρχές παρακολουθούν στενά τη Facebook σε σχέση με το πώς σχεδιάζει να συμμορφωθεί με το νόμο της Ε.Ε., όχι μόνο επειδή η εταιρεία έχει αναμειχθεί στο σκάνδαλο της Cambridge Analytica μα και επειδή άλλες εταιρείες μπορεί να ακολουθήσουν τη στρατηγική της.