Γιατί οι ηλικιωμένοι θα είναι το «νέο» κοινό της Apple

Γιατί οι ηλικιωμένοι θα είναι το «νέο» κοινό της Apple

Του Γιάννη Παλιούρη

Αν μια εταιρεία τεχνολογίας είναι ταυτισμένη στο συλλογικό υποσυνείδητο με την καινοτομία αυτή είναι Apple. Για τους καταναλωτές η εταιρεία από το Κουπερτίνο αποτελεί τον άνεμο ανανέωσης που κάθε τόσο ταράζει την αγορά των τεχνολογικών προϊόντων, δημιουργώντας «φρέσκες» συσκευές που κυριεύουν τα όνειρα των νεαρών, κυρίως, αγοραστών. Ίσως, όμως, ήρθε η στιγμή που η Apple θα στρέψει την προσοχή της σε μια άλλη κατηγορία καταναλωτών και συγκεκριμένα τους ηλικιωμένους, αφού από αυτούς θα μπορέσει να δημιουργήσει έσοδα 313 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσα στην επόμενη δεκαετία.

Αυτό υποστηρίζει η Morgan Stanley, η οποία σε έκθεσή της παρατηρεί ότι οι άνθρωποι της τρίτης ηλικίας θα αποτελέσουν στο εγγύς μέλλον τους καλύτερους πελάτες της Apple. Όχι, δεν πρόκειται να γίνουν αγοραστές φανταχτερών gadgets, ούτε θα «καταβροχθίζουν» το online περιεχόμενο της εταιρείας. Αντιθέτως, θα στηρίζονται στην Apple για να φροντίζουν την υγεία τους.

Η Morgan Stanley εκτιμά ότι οι συσκευές της Apple, όπως το Apple Watch, και οι εφαρμογές που τις συνοδεύουν για να μετρούν τις βιολογικές παραμέτρους του ανθρωπίνου σώματος, θα φέρουν έσοδα 313 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2027. Με δεδομένο ότι τα συνολικά έσοδα της Apple για το 2018 ήταν 266 δισεκατομμύρια δολάρια, καθίσταται προφανές ότι ποσό αυτό είναι εξαιρετικά μεγάλο και ουσιαστικά επαναπροσδιορίζει το επιχειρηματικό πεδίο της εταιρείας. 

H Apple δεν είναι η μόνη εταιρεία που θέλει ένα μεγάλο κομμάτι από μια αγορά που υπολογίζεται στα 3,5 τρισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την Morgan Stanley. Amazon και Google έχουν ήδη λάβει θέση σε αυτό τον άτυπο αγώνα, ενώ νέοι ανταγωνιστές σίγουρα θα εμφανιστούν στο προσκήνιο. Για παράδειγμα η Yap σχεδιάζει και κατασκευάζει τεχνολογικά προϊόντα αποκλειστικά για ηλικιωμένους. Τελευταία από αυτά είναι ένα κουτί για χάπια και στρώματα κρεβατιού που παρακολουθούν τους ζωτικούς δείκτες αλλά και τις ώρες ύπνου του χρήστη.

apple

Ωστόσο όλες οι εταιρείες τεχνολογίας θα έλθουν αντιμέτωπες με ένα εξαιρετικά δυσεπίλυτο πρόβλημα, στην προσπάθεια να κατακτήσουν την αγορά υγείας. Τη δυσπιστία των χρηστών να μοιραστούν τα προσωπικά τους στοιχεία. Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η εξειδικευμένη στον χώρο της υγείας εταιρεία μελετών Rock Health, οι Αμερικανοί θεωρούν τις εταιρείες τεχνολογίας παντελώς αναξιόπιστες σε ό,τι αφορά τη διαφύλαξη προσωπικών στοιχείων.

Με βάση την έρευνα το 72% των Αμερικανών εμπιστεύεται στον γιατρό του στοιχεία για την υγεία του, το 49% στον ασφαλιστή του, το 47% στον φαρμακοποιό του, το 35% σε ερευνητικά ιδρύματα, το 20% στις φαρμακευτικές εταιρείες, το 12% στο Κράτος και τέλος το 11% στις εταιρείες τεχνολογίας.

Η Rock Health ζήτησε από τους συμμετέχοντες στην έρευνα να προσδιορίσουν σε αυτό το ήδη εξαιρετικά χαμηλό αξιοπιστίας την πιο «εχέμυθη» εταιρεία. Το 60% απάντησε η Google,  το 53% η Amazon, το 51% η Microsoft, το 49% η Apple, το 46% η Samsung, το 40% η Facebook και το 34% η IBM.

Η έλλειψη εμπιστοσύνης στις μεγάλες εταιρείας τεχνολογίας δεν αποτελεί έκπληξη. Σε ανάλογες έρευνες στο παρελθόν οι εταιρείες τεχνολογίας έχουν βαθμολογηθεί σταθερά χαμηλότερα από τις εταιρείες υγείας, τους γιατρούς και το Κράτος, καθώς τα αλλεπάλληλα σκάνδαλα, κυρίως του Facebook, έχουν πείσει τους χρήστες ότι δεν μπορούν να είναι σίγουροι ούτε για το email τους, πόσο μάλλον για δεδομένα υγείας που θα κρίνουν αν και πότε θα αποζημιωθούν ή αν θα καλυφθούν από την ασφάλειά τους.

Το συμπέρασμα που προκύπτει έχει πλέον αποκτήσει χαρακτηριστικά μοτίβου: η τεχνολογία θα διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο τις επόμενες δεκαετίες σε κάθε επιχειρηματικό πεδίο, μόνο αν παράλληλα με την ευκολία εξασφαλίσει και την ιδιωτικότητα.