Στην Ύδρα το πιο ευφάνταστο υφαντό

Στην Ύδρα το πιο ευφάνταστο υφαντό

Είναι ένα «αντίδωρο» καθώς η πολιτογραφημένη πια Υδραία Έφη Μιχάλαρου, φέρνει στο νησί όπου χαίρεται τα καλοκαίρια της, μια έκθεση που την έχει ταξιδέψει μέσα κι έξω από τα ελληνικά σύνορα. Στην καρδιά της Ύδρας, προτού ανηφορίσουμε στους μαγευτικούς δρόμους της, βρίσκεται το κτίριο της πρώην δημοτικής αγοράς. Η χρήση του έχει δοθεί τα τελευταία χρόνια για πολιτιστικές εκθέσεις φιλοξενώντας σημαντικά ονόματα της εγχώριας εικαστικής σκηνής (θυμόμαστε πέρυσι την έκθεση του Γιάννη Κόττη, επιμελημένη από τον ομότεχνο Αλέξη Βερούκα).

Φέτος, λοιπόν, έχει ξεκινήσει και θα διαρκέσει ως τις 21 Αυγούστου η έκθεση «Υφαίνοντας το Μέλλον», ένα ανοιχτό εργαστήρι ιδεών που ξεκίνησε η Ε. Μιχάλαρου, φέρνοντας σε διάλογο το έργο σύγχρονων Ελληνίδων εικαστικών. Στόχο έχει να ενώσει τις γυναίκες από το παρελθόν στο μέλλον, καθώς η χειρωναξία των προγόνων μας, μέσα από το βλέμμα και τα μέσα των σύγχρονων καλλιτεχνιδών, μετατρέπεται σε σύγχρονη τέχνη.

Τα υφαντά που έχουμε φυλαγμένα, εργόχειρα των γιαγιάδων και των προγιαγιάδων έχουν τη δική τους αξία, σαν ιερά οστά. Σε αυτά τα μητρογονικά κειμήλια δε σώζεται μοναχά η ευγενής φιλοδοξία «να μείνει κάτι» στις επόμενες γενιές, αλλά ο ίδιος ο κόπος, μια λεπτομερής σπουδή, ως ένα άλλο έργο υψηλής χειροτεχνίας και ποιητικής, είχαμε γράψει στο Liberal για το project.

Στην Ύδρα και την Δημοτική Αγορά που πραγματοποιείται το πέμπτο μέρος «Υφαίνοντας το Μέλλον V», συμμετέχουν 25 καλλιτέχνιδες, με καινούργια και παλαιότερα έργα, σε πλήρη διάλογο με τον χώρο, τον τόπο και την ιστορία του νησιού, με στόχο να εξετάσουν τα γεγονότα που προέκυψαν την τελευταία περίοδο μετά την καραντίνα και τον εγκλεισμό, τον τρόπο που λειτούργησαν διαβρώνοντας και διαστρεβλώνοντας τον ανθρώπινο νου και τις ανάγκες του, μέσα από την ενδοοικογενειακή, την έμφυλη βία και τις γυναικοκτονίες, που είναι το μείζον θέμα της εποχής μας στη χώρα μας, την ανελευθερία και τον νεοσυντηρητισμό που αναδύθηκαν στο προσκήνιο και συνδέονται στενά με το αφιέρωμα που οργανώνει η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Ύδρας για τη γυναίκα, τους ρόλους και τις πολλαπλές διαστάσεις της.

Βούλα Φερεντίνου

Κωνσταντίνα Συλίκου

Ελευθερία Στόικου

Ιφιγένεια Σδούκου

Ο κύκλος, όπως και οι αναζητήσεις που άνοιξε το «Υφαίνοντας» ήταν ευρύς, γι’ αυτό και απλώθηκε τόσο στην Ελλάδα, όσο και το εξωτερικό από τη Λάρισα και τη Δημοτική Πινακοθήκη- Μουσείο Γ. Ι. Κατσίγρα, στα Σκόδρα, στην Δημοτική Πινακοθήκη και εν συνεχεία στο COD τον εκθεσιακό χώρο του πρωθυπουργικού μεγάρου, στα Τίρανα το τρίτο μέρος «Υφαίνοντας το Μέλλον ΙΙΙ», μέχρι το Παρίσι και το Ελληνικό Σπίτι, ολοκληρώνοντας τον κύκλο του εξωτερικού και αυξάνοντας τις καλλιτέχνιδες από είκοσι στις πενήντα. Λειτούργησε έτσι και λειτουργεί ως παζλ που οι ψηφίδες του συντείνουν στην δημιουργία της εικόνας και του ρόλου της γυναίκας στην Ιστορία.

Άρτεμις Ποταμιάνου

Ιωάννα Μύρκα

Λαμπρινή Μποβιάτσου

Βίκη Μπέτσου

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνιδες: Άντα Αναστασέα, Βίκυ Βασιλείου, Γρηγορία Βρυττιά, Πέννυ Γκέκα, Ανδρομάχη Γιαννοπούλου, Σταυρούλα Καζιάλε, Κατερίνα Καλιτσουνάκη, Βάλια Καραπιδάκη, Μαρίκα Κοένιγκ, Κατερίνα Κοκκινάκη, Μαριγώ Κάσση, Μαρία Λαγού, Ιουλία Λαδογιάννη, Βίκη Μπέτσου, Λαμπρινή Μποβιάτσου, Ιωάννα Μύρκα, Μαργαρίτα Πέτροβα, Βιβή Περυσινάκη, Σπυριδούλα Πολίτη, Άρτεμις Ποταμιάνου, Ιφιγένεια Σδούκου, Μαρία Σταμάτη, Ελευθερία Στόικου, Κωνσταντίνα Συλίκου, Βούλα Φερεντίνου.

Δημοτική Αγορά Ύδρας (Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Ύδρας (ΚΕΔΥ). Ώρες Λειτουργίας: 11:00-13:00 & 19:00-22:00