Τι λόγος πέφτει στην Εκκλησία για την κάρτα του Πολίτη;

Τι λόγος πέφτει στην Εκκλησία για την κάρτα του Πολίτη;

Του Γιάννη Σιδέρη

Στην χθεσινή της Συνεδρία η Ιερά Σύνοδος προέβη σε μια καθ΄ όλα θεάρεστη πράξη: Εντός της εκτάσεως, την οποία  η Εκκλησία της Ελλάδος είχε παραχωρήσει το 1992 και η οποία σήμερα λειτουργεί ως διαδημοτικό  κοιμητήριο Σχιστού, να διατεθεί τμήμα 20 στρεμμάτων προκειμένου να θάβονται μουσουλμάνοι!

Σαφώς η ανωτέρω απόφαση φέρει την σφραγίδα του μετριοπαθούς αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου.

Παράλληλα η Ιερά Σύνοδος διευκρινίζει  πως «εμμένει στη θέση της ότι αντιτίθεται στη δημιουργία αποτεφρωτηρίων εντός των κοιμητηρίων, καθώς πέραν της πρόκλησης θρησκευτικής σύγχυσης, θα προκληθούν προστριβές και αντιπαραθέσεως με συνέπειες τη διατάραξη της ησυχίας του χώρου και της κοινωνικής ειρήνης».

Παρότι που παρορμητικά ο κυνισμός της στήλης θα έλεγε σιγά, πολύ που θα νοιάζονταν οι νεκροί αν προκληθεί θρησκευτική σύγχυσις και διατάραξις της ησυχίας του χώρου, ωστόσο είναι σεβαστή η άποψη της Συνόδου - πολύ περισσότερο που εκφράζεται από αυτούς που είναι σε θέση να γνωρίζουν τις αντιδράσεις των ανθρώπων σε οριακές τους στιγμές, όπως είναι ο ύστατος αποχαιρετισμός των προσφιλών τους προσώπων.

Ο «αριθμός του Θηρίου» 666

Εκείνο ωστόσο που είναι ακατανόητο, είναι η αναφορά της Ιεράς Συνόδου, στο θέμα της ηλεκτρονικής Κάρτας του Πολίτη, για το οποίο - λέει -  «ακόμη αναμένει από τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Πολιτείας το σχετικό προς διαβούλευση Νομοσχέδιο και την επ΄ αυτού  Εισηγητική Εκθεση, για να τοποθετηθεί υπευθύνως. Γι' αυτό και συνιστά στον Ιερό Κλήρο, τους Μοναχούς και τους πιστούς να ηρεμούν και να αναμένουν την  τελική έκθεση της Εκκλησίας της Ελλάδος»!

Προφανώς πολλοί ιεράρχες εξακολουθούν  να ζουν την …φωτοστεφή δόξα της εποχής Χριστόδουλου, με τα λάβαρα της Αγιας Λάβρας, τον ξεσηκωμό του 21 για τις ταυτότητες και την μεσαιωνική εγκύκλιο του 1998, η οποία εστάλη προς ανάγνωση σε όλους τους Ναούς, και που είχε σημείο αιχμής το …666 (και που καταντούσε την Εκκλησία σε κάτι από παραθρησκευτική σέχτα…).

Σύμφωνα με την λόγω εγκύκλιο: «Εάν επομένως και εφ' όσον οι νέες ταυτότητες  μέλλουν να χρησιμοποιήσουν σαν κωδικό αριθμό αναγνώσεώς τους από ηλεκτρονικά μηχανήματα το δυσώνυμο και απαράδεκτο αριθμό 666, τότε η Ιερά Σύνοδος θεωρούσα ότι παραβιάζεται η θρησκευτική συνείδηση των ορθοδόξων πιστών, συνιστά να μη δεχθούν τις νέες ταυτότητες»!

(Να θυμίσουμε  παρενθετικά ότι τις ταυτότητες ψήφισε σχεδόν σύμπασα η ΝΔ με προαεξάρχοντα τον Κώστα Καραμανλή, τον μικρό, και με ελάχιστες τιμητικές εξαιρέσεις , μεταξύ των οποίων η Μαριέτα Γιαννάκου).

  Παρότι υπό την ηγεσία Ιερώνυμου η Εκκλησία έχει μια μετριοπαθή στάση, ως συλλογικό όργανο η Ιερά Σύνοδος, επιμένει να παρεμβαίνει στα της Πολιτείας, διεκδικούσα κοσμική εξουσία.

Η στήλη στα χέρια του γράφοντος είναι αγνωστικιστική, παρόλα αυτά δεν υποπίπτει στον εύκολο λαϊκισμό  του άμεσου διαχωρισμού εκκλησίας - κράτους, παρόλο που θα περίμενε κάποιος να ήταν από τα πρώτα μελήματα της πρωτοδεύτερης φοράς Αριστεράς, με βάση την ιδεολογία της αλλά και τις διακηρύξεις της. Επίσης δεν υποπίπτει στον λαϊκισμό να καταγγέλλει δριμέως την μισθοδοσία των ιερέων από το Δημόσιο.

Μικρός ο αριθμός τους, περί τις δέκα χιλιάδες, και - κυρίως -η μισθοδοσία τους από το Δημόσιο καθιερώθηκε με συμφωνία εκκλησίας - Κράτους, αφότου η Εκκλησία παρεχώρησε στο Δημόσιο ατέλειωτες εκτάσεις γης, σε διαδοχικές χρονικές περιόδους, προκειμένου να αποκτήσουν αγροτική περιουσία οι ακτήμονες εργάτες γης, αλλά και να στεριώσουν στο δικό τους κομμάτι οι κατατρεγμένοι προσφυγικοί πληθυσμοί της Ιωνίας μετά την καταστροφή του '22.

Ωστόσο στην Τρίτη χιλιετηρίδα μ.χ  θα έπρεπε οι «πατέρες» της χριστιανικής θρησκείας να επιδείξουν την αναλογούσα αυτοσυγκράτηση, και μόνοι τους να οριοθετήσουν τις σχέσεις τους με το κράτος.

Η Κάρτα του Πολίτη

Η Κάρτα του Πολίτη θα αποτελέσει βασικό εργαλείο διοικητικής μεταρρύθμισης. Θα επιφέρει την εύχρηστη λειτουργία στις σχέσεις πολίτη και κράτους, θα απλοποιήσει τη συνεργασία τους, αντικαθιστώντας πληθώρα εγγράφων και πιστοποιητικών στις συναλλαγές τους. Θα αποτελεί δηλαδή βασικό μέσο για την διεκπεραίωση υποθέσεων και συναλλαγών του πολίτη με το Δημόσιο, με στοιχεία γνωστά αλλά πολυδιάσπαρτα, που πρέπει κάθε φορά να συγκεντρώνει και να προσκομίζει ο πολίτης.

Η Κάρτα του Πολίτη θα εμπεριέχει τους βασικούς αριθμούς, όπως το ΑΦΜ (Αριθμό Φορολογικού Μητρώου), τον ΑΜΚΑ (Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης),τον Αριθμό Δημοτολογίου και τους κωδικούς του ΤΑΧΙΣ. Ποιο από αυτά τα στοιχεία του κατόχου δεν είναι γνωστά στις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες;

Δεν γνωρίζουμε την τελική μορφή αλλά η σκέψη ήταν να έχει και τη μορφή προπληρωμένης κάρτας, ώστε να φορτώνεται με ένα ποσό κάθε μήνα από το κράτος, για τους κατόχους που δεν έχουν εισόδημα, ώστε αξιοπρεπώς να μπορούν να αγοράζουν τρόφιμα από το σουπερ μάρκετ ή να λαμβάνουν την επιδότηση ενοικίου. Αυτά αφορούσαν τον αρχικό σχεδιασμό, τουλάχιστον. 

Σε τι αφορούν όλα αυτά τους ρομφαιοφόρους ιερείς;

Κυρίως τους ξεσήκωσε η αρχική σκέψη που ήταν να περιλαμβάνει barcode. Σε αυτό αντέδρασαν και κοινωνικοί φορείς για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων - και μάλλον θα αντικατασταθεί με κωδικό (ΡΙΝ). Εκεί ξεσηκώθηκαν και οι ιερείς, φοβούμενοι μήπως το barcode εμπεριέχει «τον αριθμό του θηρίου», το 666!

Θα πρέπει η Ιερά Σύνοδος να κατανοήσει ότι η Κάρτα του Πολίτη αφορά τις σχέσεις του με το κοσμικό Κράτος, και σε καμιά περίπτωση τις σχέσεις του ...με τον Θεό.

Εξ αυτού ουδεμία απαίτηση συναπόφασης με το κράτος, δικαιολογείται.

Όπως το κράτος δεν επιτρέπεται να επιβάλει την αθεΐα, καθώς θα πρέπει να σέβεται τις προσωπικές επιλογές των πολιτών του, το ίδιο και αυτοί θα πρέπει να κατανοήσουν ότι δεν συνδιοικούν το κράτος,(έστω και αν  το Σύνταγμα αναγνωρίζει «επικρατούσα θρησκεία») και να απέχουν από τις κατά καιρούς παρεμβάσεις τους (κάρτα, μάθημα θρησκευτικών κλπ).

Ακόμη και οι πιστοί της θρησκείας τους, τους αναγνωρίζουν - και τους χρειάζονται - ως πνευματικούς οδηγούς, αλλά δεν τους ψήφισαν ως κοσμικούς κυβερνήτες. Ο τρόπος συναλλαγής του πολίτη με το κράτος δεν τους αφορά.