Τι είδε ο Χατζηδάκης στον ΕΦΚΑ και η Μυρτώ στην εφορία

Τι είδε ο Χατζηδάκης στον ΕΦΚΑ και η Μυρτώ στην εφορία

Τη μέρα που ο Κωστής Χατζηδάκης, ως πολιτικός προϊστάμενος του ΕΦΚΑ, επισκεπτόταν απροειδοποίητα και αιφνιδιαστικά τα γραφεία του Οργανισμού στην Αγία Παρασκευή (έφοδο το λένε στον στρατό) η 22χρόνη Μυρτώ βρισκόταν σε κτίριο της εφορίας σε μεγάλο δήμο στα βόρεια προκειμένου να πάρει κλειδάριθμο για να κλείσει ραντεβού για το εμβόλιο της.

Παρασκευή 12 το μεσημέρι με ένα χορταστικό τριήμερο του Αγίου Πνεύματος να φτάνει, και το κτίριο έδειχνε υπερβολικά έρημο. Ουρά δεν υπήρχε. Λογικό εν μέρει, διότι η εξυπηρέτηση γίνεται με ραντεβού. Αλλά δεν υπήρχε ούτε ένας να περιμένει. Ούτε ένας να μπαίνει. Κανείς να βγαίνει.

Η  νεαρή κυρία πλησιάζει την κεντρική είσοδο και ο άνδρας της ιδιωτικής εταιρείας φύλαξης την ρωτάει πού πάει κι αν έχει ραντεβού.

Εκείνη απαντάει με επιφύλαξη αρνητικά. Δεν είχε καταφέρει να κλείσει τηλεφωνικά το ραντεβού. Δεν μπορείτε να μπείτε της λέει ευγενικά.

Εκείνη ρωτάει αν μπορεί να δοκιμάσει να τηλεφωνήσει ξανά. Δεν θα μπορέσετε να πιάσετε γραμμή προεξοφλεί εκείνος και την προτρέπει να στείλει ένα μέιλ για να της απαντήσουν την προσεχή εβδομάδα.

Στα 20 λεπτά που περνάνε και εφόσον βλέπει ότι δεν θα «κλέψει» τη σειρά κάποιου η 22χρονη κάνει αυτό που κάνουν στις ταινίες! Βρίσκει μια παράπλευρη είσοδο και μπαίνει. Ανεβαίνει στον σωστό όροφο. Στα γκισέ είναι πέντε υπάλληλοι και κανείς συναλλασσόμενος πολίτης! Μια από τις υπαλλήλους την ρωτάει τι θέλει. Απαντά με φυσικότητα. Της δίνουν τον κλειδάριθμο! Αλλά δεν φεύγει αμέσως… Αποφασίζει να κάνει ρεπορτάζ! 

Λέει σε κάποιον να καλέσει στο νούμερο που δίνει η συγκεκριμένη εφορία για τα ραντεβού αφού του περιγράφει την εικόνα. Εκείνος καλεί τον αριθμό. Το τηλέφωνο μιλάει ή δεν απαντάει. Στην 9η προσπάθεια και αφού το τηλέφωνο χτυπάει αρκετή ώρα απαντάει μια γυναικεία φωνή. Ο διάλογος που ακολουθεί είναι ο εξής:

Πολίτης: Καλημέρα σας. Θέλω να κλείσω ένα ραντεβού για την κόρη μου για να πάρει κλειδάριθμο και να μπει στην πλατφόρμα για το εμβόλιο.

Υπάλληλος: Πού να σας βάλω; Είναι όλα κλεισμένα!

Πολίτης: Έχει πολύ κόσμο;

Υπάλληλος: Παρά πολύ!

Πολίτης: Κι αυτή την ώρα; Παρασκευή μεσημέρι;

Υπάλληλος: Τι να σας πω κύριε, γίνεται χαμός!

Η εξυπηρέτηση στο γκισέ για τη χορήγηση κλειδάριθμου είναι διαδικασία ενός λεπτού καθώς τα στοιχεία του φορολογούμενου έχουν ήδη αποσταλεί υποχρεωτικά από τον λογιστή ηλεκτρονικά! Το ραντεβού που αιτήθηκε κλείστηκε για τις 30 Ιουνίου.

Το ρεπορτάζ από την επίσκεψη του Χατζηδάκη στον ΕΦΚΑ της Αγίας Παρασκευής ανέφερε ότι βρήκε στα γραφεία τους 21 υπαλλήλους από τους 35 αλλά αυτό δεν ήταν το σημαντικότερο απ' όσα διαπίστωσε και όσα είπε.

Ο υπουργός Εργασίας, η 22χρονη Μυρτώ  και ο πολίτης που τηλεφώνησε για το ραντεβού της κόρης του διαπίστωσαν το ίδιο πρόβλημα.

Η τηλεφωνική εξυπηρέτηση και η διάθεση συγκεκριμένων τηλεφωνικών αριθμών ανά κατάστημα προκειμένου να επικοινωνούν οι ασφαλισμένοι και φορολογούμενοι ήταν ένα βήμα μπροστά από το χάλι με τις ουρές έξω από τις δημόσιες υπηρεσίες και μια ανάγκη που υπαγορεύθηκε από την COVID. Τώρα είναι χιλιάδες βήματα πίσω απ' αυτό που ο πολίτης είδε ότι μπορεί να γίνει με υπόδειγμα την διαδικασία του εμβολιασμού. 

Ξέρει ότι δεν χρειάζονται τηλέφωνα και αναμονές. Ξέρει πως υπάρχει άλλος τρόπος. Δεν θέλει άλλα «άκλειστα» δήθεν κλεισμένα ραντεβού που εξασφαλίζουν την άτυπη λούφα σε υπηρεσίες του Δημοσίου.

Δεν είναι ταμπού για την κοινωνία οι φόροι που συντηρούν δημόσια παρεχόμενες υπηρεσίες που δεν παρέχονται ή παρέχονται πλημμελώς να διοχετευθούν αλλού.

Οι 22χρονοι δεν έχουν καμία αμφιβολία για το αν είναι καλό να υπάρχει ψηφιακό τηλεφωνικό κέντρο το οποίο θα εξυπηρετεί π.χ ένα δημόσιο φορέα 24 ώρες το 24ωρο. Δεν τους ενδιαφέρει αν είναι επιλογή αριστερή, δεξιά, ιδιωτική ή δημόσια.

Κι ο κύριος που τηλεφώνησε για τον κλειδάριθμο της κόρης του και η παραγωγικότητα του ελέγχεται καθημερινά χιλιάδες φορές θα ήθελε να ξέρει πόσα ραντεβού είχαν κλειστεί και πόσα εξυπηρετήθηκαν εκείνη την Παρασκευή του «χαμού»!