Πρ. Παυλόπουλος: «Επιστημονικές ανακαλύψεις που έχουν διαστάσεις “Αποκάλυψης”»

Πρ. Παυλόπουλος: «Επιστημονικές ανακαλύψεις που έχουν διαστάσεις “Αποκάλυψης”»

«Όσο ανακαλύπτουμε το σύμπαν τόσο πιο σύνθετο γίνεται» αναφέρει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας στην ομιλία του στο 4ο «Οικονομικό forum των Δελφών» δηλώνοντας με έμφαση ότι για πρώτη φορά από την εμφάνιση του ο άνθρωπος «βρίσκεται αντιμέτωπος με εκείνες τις επιστημονικές ανακαλύψεις που έχουν διαστάσεις “Αποκάλυψης”» και «αποκτούν, ολοένα και εντεινόμενες, οιονεί μεταφυσικές διαστάσεις»

Επικεντρώνοντας την ομιλία του στην κρίση την κλιματική αλλαγή τους κινδύνους του Ίντερνετ και της νέας τεχνολογίας κάνοντας λόγο για αντιφάσεις και αφού μιλά για την θετική όψη της τεχνολογικής προόδου σημειώνει ότι δεν «μπορεί -και δεν πρέπει άλλωστε - να κρύψει τις «σκοτεινές» πλευρές της. «Σκοτεινές», με την έννοια ότι δημιουργούν παρενέργειες σε ό,τι αφορά την ανθρώπινη δημιουργία εν συνόλω, κατά τον φυσικό προορισμό του Ανθρώπου.

Ο ίδιος σημειώνει ότι η ομιλία του έχει έναν διπλό στόχο. Αφενός την «ανάδειξη των θεμελιωδών συστατικών της Τεχνολογίας, ως δημιουργίας του Πνεύματος με συγκεκριμένες και απτές επιπτώσεις στην ζωή του Ανθρώπου, στην αξία του και στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητάς του» και αφετέρου «την -σε πολύ γενικές βεβαίως γραμμές- περιγραφή του «πυρήνα» της λεγόμενης «4 ης Βιομηχανικής Επανάστασης», προκειμένου να διαγραφούν τα γενικά χαρακτηριστικά των οικονομικών και κοινωνικών επιπτώσεων αυτής της συγκεκριμένης πορείας της Τεχνολογίας μέσα, μάλιστα, στον κόσμο μιας πλήρως Παγκοσμιοποιημένης Οικονομίας, την οποία, άλλωστε, «ευνοεί» η ραγδαία ανάπτυξη των τεχνολογιών της πληροφορίας, με όλες τις εντεύθεν συνέπειες».

Μεταξύ «τεχνοφοβίας» και «τεχνοφιλίας». Ένα «παλαίφατο» δίλημμα, αποτέλεσμα αυθαίρετων επιστημονικών παραδοχών συνεχίζει ο πρόεδρος της Δημοκρατίας ο οποίος ανοίγει και θέμα απώλειας θέσεων εργασίας εξ αιτίας της ανάπτυξης της τεχνολογίας ενώ καταληγει σημειώνοντας ότι οι θεσμικές και πολιτικές αντηρίδες της Αντιπροσωπευτικής Δημοκρατίας και των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων του Ανθρώπου έχουν, ευτυχώς, τις αντίστοιχες «αντοχές», ώστε να υπερασπισθούν τον Άνθρωπο ακόμη και έναντι των ενδεχόμενων παρεκβάσεων της Τεχνολογίας, και όχι μόνο.