Ν. Κεραμέως: Ο εκπαιδευτικός πληθυσμός είναι γερασμένος

Ν. Κεραμέως: Ο εκπαιδευτικός πληθυσμός είναι γερασμένος

Για έναν «γερασμένο« εκπαιδευτικό πληθυσμό έκανε λόγο η τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, Νίκη Κεραμέως στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 fm» για την παρουσίαση -το απόγευμα του Σαββάτου, στο δημοτικό πολιτιστικό κέντρο της Τούμπας στη Θεσσαλονίκη- της κυβερνητικής πρότασης της ΝΔ για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης υπογραμμίζοντας έτσι την ανάγκη να γίνουν προσλήψεις και στη γενική εκπαίδευση.

« Οι προσλήψεις πρέπει να γίνουν αφού πρώτα καταγραφούν αναλυτικά όλες οι ανάγκες και βεβαίως η κυβέρνηση τις έχει εξαγγείλει αλλά τις εξαγγέλλει για την επόμενη κυβέρνηση, διότι δεν είναι περασμένες σε κανέναν προϋπολογισμό οι λοιπές προσλήψεις, εκτός αυτών της ειδικής αγωγής», δήλωσε χαρακτηριστικά η κ. Κεραμέως.

Το πρόγραμμα Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας βασίζεται στις αρχές της αξιοκρατίας, της αριστείας και της αυτονομίας, δήλωσε η βουλευτής της ΝΔ επισημαίνοντας:

«Η παρουσίαση εντάσσεται σε μια συνολική προσπάθεια που κάνουμε να διοχετεύσουμε τους βασικούς άξονες του προγράμματός μας από άκρη σε άκρη σε όλη την Ελλάδα», είπε η κ. Κεραμέως, εξηγώντας ότι αυτονομία σημαίνει «μεγαλύτερη ελευθερία και για τα σχολεία μας και για τα pανεπιστήμιά μας, να μην ελέγχονται ασφυκτικά σε κάθε τους βήμα από ένα υπεσυγκεντρωτικό υπουργείο Παιδείας».

«Προτείνουμε οι μεταρρυθμίσεις να ξεκινήσουν από κάτω προς τα πάνω, από τα χρόνια 0 έως 6, γιατί αυτό επιτάσσει η λογική, να ξεκινάς από τα θεμέλια και όχι από τα κεραμίδια», σημείωσε, προσθέτοντας ότι μέλημα είναι «να φροντίσουμε να μη μείνει κανένα παιδί εκτός παιδικού σταθμού και να γίνει πράξη το υποχρεωτικό νηπιαγωγείο από τα 4 χρόνια». Σε ό,τι αφορά το δημοτικό, διευκρίνισε ότι δίδεται «ιδιαίτερη έμφαση στις λεγόμενες ήπιες και ψηφιακές δεξιότητες, την κριτική σκέψη, ομαδική δουλειά και συνεργατικότητα».

«Έχουμε δεσμευτεί για ένα πρότυπο και πειραματικό σχολείο σε κάθε περιφερειακή ενότητα της χώρας. Και για να περάσουμε και ένα μήνυμα υπέρ της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, που έχει εξαιρετικά μεγάλη σημασία, λέμε [ότι δίνουμε] έμφαση και στη δημιουργία πρότυπων επαγγελματικών λυκείων», πρόσθεσε.

Για τα Πανεπιστήμια εξήγησε ότι η πρόταση της ΝΔ τα θέλει «πιο ελεύθερα και πιο αυτόνομα, με περισσότερα ξενόγλωσσα προγράμματα, με καλοκαιρινά προγράμματα που θα προσελκύουν ξένους φοιτητές, οι οποίοι θα πληρώνουν δίδακτρα και θα δίνουν ώθηση και στον τουρισμό μας και στην τοπική οικονομία». Επισήμανε, δε, ότι «ενώ εννέα στις δέκα προτάσεις μας είναι πώς θα ενισχύσουμε το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο, παραμένει ο στόχος μας και η ίδρυση μη κρατικών».

Ερωτηθείσα σχετικά με το προωθούμενο νομοσχέδιο για τις αλλαγές στη Γ'' Λυκείου και τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ η τομεάρχης της ΝΔ τόνισε ότι «δύο χρόνια ακούμε αντικρουόμενες εξαγγελίες από την κυβέρνηση για το τι μέλλει γενέσθαι στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τώρα που μιλάμε μας ακούν παιδιά που είναι στη Β'' Λυκείου και ακόμη δεν ξέρουν με ποιο σύστημα θα δώσουν σε έναν χρόνο».

«Ήταν Μάιος του 2017 όταν πήγε ο πρωθυπουργός στο υπουργείο Παιδείας και είπε ότι καταργούνται οι πανελλαδικές εξετάσεις, έχουν περάσει δύο χρόνια από τότε», υπενθύμισε, ενώ σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο της πρότασης που παρουσίασε ο υπουργός Παιδείας διευκρίνισε: «Επί της ουσίας δεν συμφωνούμε. Έχουμε θεμελιώδεις διαφορές.

Λέμε ότι είναι "πολύ κακό για το τίποτε", γιατί επανερχόμαστε στο παλιό σύστημα δεσμών, αλλά "πασπαλισμένο" με αριστερή ιδεοληψία. Για παράδειγμα ο διαχωρισμός που γίνεται μεταξύ των Σχολών -οι "πράσινες" και "κόκκινες"- σε αυτές στις οποίες θα μπαίνεις ελεύθερα και στις άλλες με εξετάσεις... Διαφωνούμε. Κάνει έναν πρωτοφανή διαχωρισμό επί της ουσίας μεταξύ σχολών που θα έχουν υψηλό κύρος και άλλων που θα πεταχτούν στον καιάδα της πλήρους απαξίωσης.

Δεύτερον, απολυτήρια πολλών ταχυτήτων. Δεν είναι δυνατόν να προβλέπεις απολυτήρια, τα θέματα των οποίων θα μπαίνουν από τοπικές ομάδες και άρα χωρίς να διασφαλίζεται ένας ενιαίος βαθμός δυσκολίας που θα μπορούσε να διασφαλίσει η τράπεζα θεμάτων. Γιατί δεν βάζουν από την τράπεζα θεμάτων; Γιατί είναι ιδεολογικά αντίθετοι σε αυτήν, αυτό όμως δημιουργεί ένα θέμα, γιατί μπορεί από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη ο βαθμός δυσκολίας να είναι διαφορετικός και συνεπώς να έχουμε απολυτήρια διαφορετικών ταχυτήτων».

Σχετικά με το πρόγραμμα διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών που εξήγγειλε η κυβέρνηση, ανέφερε ότι «καλώς δόθηκε βαρύτητα κι εμείς λέμε ότι οι προσλήψεις πρέπει να ξεκινήσουν ειδικά από τον ευαίσθητο τομέα της ειδικής αγωγής» και «είναι οι μόνες προσλήψεις που είναι κοστολογημένες, που είναι μέσα στον προϋπολογισμό και βεβαίως κι εμείς τις ψηφίσαμε και συμφωνούμε».

Φωτογραφία intime news