Μ. Βαρβιτσιώτης: Ιστορικά και πολιτικά ανορθόγραφη η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για διαχωρισμό Κράτους - Εκκλησίας

Μ. Βαρβιτσιώτης: Ιστορικά και πολιτικά ανορθόγραφη η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για διαχωρισμό Κράτους - Εκκλησίας

«Ιστορικά και πολιτικά ανορθόγραφη» χαρακτήρισε την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για τον διαχωρισμό Kράτους - Εκκλησίας, ο τομεάρχης Μεταναστευτικής Πολιτικής της ΝΔ και Βουλευτής Β'' Αθηνών, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης για την αναθεώρηση του Συντάγματος στη Βουλή.
 
Το Σύνταγμα δεν είναι απλά ένα νομικό κείμενο, «το Σύνταγμα είναι ένα κείμενο ιστορικό, ένα κείμενο που αποτυπώνει την ταυτότητα του κάθε έθνους και την ιστορική διαδρομή του λαού του» επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Βαρβιτσιώτης, προσθέτωντας ότι: «Η Ευρώπη είναι ένας χώρος κοινής ιστορικής διαδρομής, που ξεκινά από την αρχαία ελληνική φιλοσοφία, πηγαίνει στο Ρωμαϊκό Δίκαιο, εμπνέεται από τον Διαφωτισμό, έχει την εμπειρία μεγάλων πολέμων, των δύο παγκοσμίων πολέμων, πιστεύει στη σύγχρονη Δημοκρατία και εμφορείται από τις αρχές και τα πιστεύω του Χριστιανισμού».
 
Στη συνέχεια τόνισε ότι σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ αποπειράται να διαχωρίσει οριστικά το Κράτος με την Εκκλησία, διαγράφοντας το γεγονός ότι η επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι αυτή της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και συμπλήρωσε διερωτώμενος αν με το νέο καθεστώς οι ιερείς θα σταματήσουν τα κηρύγματα τα οποία, ενδεχομένως, ενοχλούν κάποιους πολιτευόμενους, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Θα σταματήσουν οι άνθρωποι αυτοί να έχουν ψήφο; Αν φύγει από το Σύνταγμα, θα σταματήσει η Εκκλησία να κάνει συσσίτια; Υπάρχει κανένα πρόβλημα στην αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας των Θρησκευτικών; Ή το συγκεκριμένο άρθρο επηρέασε ποτέ την πολιτεία στο να κάνει αυτά τα οποία πρέπει;».
 
Ο κ. Βαρβιτσιώτης ολοκλήρωσε την ομιλία του αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Σας λέω, λοιπόν, ότι η κάθε χώρα ο κάθε λαός, το κάθε έθνος διαμορφώνει μέσα από την ιστορική του διαδρομή και τα κείμενα τον τρόπο με τον οποίο ρυθμίζει την πολιτεία. Και θεωρώ ότι η δική σας πρόταση είναι ιστορικά ανορθόγραφη. Θεωρώ ότι δημιουργεί πρόβλημα απέναντι στην ιστορία του ίδιου του κειμένου μας. Διότι το κείμενό μας έχει αυτούσια αυτή τη ρύθμιση από το πρώτο Σύνταγμα, όταν οι τότε πολεμιστές της επανάστασης συνήλθαν για να διακηρύξουν τη βούλησή τους για ανεξαρτησία και αυτό αποτελεί μια ταυτότητα. Ταυτότητα του έθνους, ταυτότητα με ιστορικές καταβολές και ταυτότητα που κοιτάζει σε ένα μέλλον, το οποίο φαίνεται αβέβαιο, λόγω και των γεωπολιτικών εξελίξεων και των δημογραφικών αλλοιώσεων τις οποίες βλέπουμε».