Γ. Μαυρωτάς: «Το βλέμμα στις επόμενες γενιές και όχι μόνο στις επόμενες κάλπες»

Γ. Μαυρωτάς: «Το βλέμμα στις επόμενες γενιές και όχι μόνο στις επόμενες κάλπες»

Στο θέμα της παιδείας εστίασε κατά τη συζήτηση της επίκαιρης επερώτησης για την απεξάρτηση από τα πλαστικά, που είχε καταθέσει σύσσωμη η Κοινοβουλευτική Ομάδα του Ποταμιού, ο βουλευτής Αττικής και Γραμματέας Κοινοβουλευτικού Έργου, Γιώργος Μαυρωτάς.

Ξεκαθαρίζοντας πως το Ποτάμι δεν στοχεύει στις κάλπες, αλλά στις δράσεις που θα ωφελήσουν τις επόμενες γενιές, επεσήμανε ότι ήδη από τις 5 Ιουνίου 2018 ο Σταύρος Θεοδωράκης με επιστολή του στον Πρόεδρο της Βουλής, πρότεινε τη σταδιακή κατάργηση όλων των πλαστικών ειδών μιας χρήσης από τα κυλικεία και το εστιατόριο της Βουλής, αλλά και την τοποθέτηση κάδων ανακύκλωσης.

Το βασικό θέμα της ομιλίας του ήταν η παιδεία και ο τρόπος που θα συμβάλλει στην απεξάρτηση από τα πλαστικά, ενώ παράλληλα πρότεινε λύσεις προς την κατεύθυνση αυτή. Όπως δήλωσε, δεν αρκούν μόνο τα χρόνια της Α'βάθμιας εκπαίδευσης, από την 4η ως την 6η δημοτικού, όπου τα παιδιά ευαισθητοποιούνται μέσω της ευέλικτης ζώνης και των βιωματικών δράσεων για το περιβάλλον. Η ανεπάρκεια αυτή φανερώνεται άλλωστε και στα μεγάλα νούμερα κατανάλωσης πλαστικών συσκευασιών στην Ελλάδα, σε συνδυασμό με το χαμηλό ποσοστό ανακύκλωσής τους. Ωστόσο, ο κ. Μαυρωτάς συνεχάρει τις πρωτοβουλίες των εκπαιδευτικών, οι οποίοι είτε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, είτε και ναι, της Εκκλησίας, είτε με πρωτοβουλία των κατά τόπους Δήμων ή Περιφερειών, υλοποιούν προγράμματα περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης.

Μεταξύ των προτάσεων, που κατέθεσε ο βουλευτής Αττικής στο πλαίσιο της συζήτησης, είναι και ο χρόνος που χρειάζεται να αφιερωθεί για την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, αλλά και το επιπρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό. «Να μην σταματάμε στο δημοτικό, να επενδύουμε και στους εφήβους μαθητές», δήλωσε χαρακτηριστικά και τόνισε την σημασία της βιωματικής μάθησης. Παράλληλα, πρότεινε την προβολή των καταστροφικών συνεπειών στους μαθητές, καθώς και την παρουσίαση επιτυχημένων παραδειγμάτων από σχολεία του εξωτερικού. Τέλος, αναφέρθηκε στην τοποθέτηση κάδων ανακύκλωσης για διάφορα υλικά, όπως χαρτί, αλουμίνιο και πλαστικό, στον μεγαλύτερο αριθμό των σχολείων και τον περιορισμό πώλησης πλαστικών συσκευασιών μιας χρήσης στα κυλικεία τους, προτάσεις που υποστήριξε να εφαρμοστούν και στα ΑΕΙ.

Κλείνοντας την ομιλία του, δήλωσε πως «η δράση στην παιδεία είναι η καλύτερη επένδυση για το αύριο» και πως η νοοτροπία της ατομικής ευθύνης πρέπει να καλλιεργείται ήδη από το σχολείο. «Το γνωστό σύνθημα της αειφορίας think global, act local (σκέψου παγκόσμια, δράσε τοπικά), εδώ πρέπει να γίνει think tomorrow, act today (σκέψου το αύριο, δράσε σήμερα)».