Β. Διγαλάκης: Σχέδιο αλληλεπίδρασης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας

Β. Διγαλάκης: Σχέδιο αλληλεπίδρασης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας

«Η Ανώτατη Εκπαίδευση βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για τη συμβολή της στην οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική ευημερία» ανέφερε σήμερα ο υφυπουργός Παιδείας, Βασίλης Διγαλάκης, κατά την ομιλία του σε συζήτηση που διοργανώθηκε υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδας, ενώ ανέπτυξε και το σχέδιο του υπουργείου για στενότερη αλληλεπίδραση μεταξύ τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας.

Συγκεκριμένα, κατά την διάρκεια της ομιλίας του ο υφυπουργός Παιδείας, αρμόδιος για τα θέματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ανέφερε ότι το υπουργείο προτάσσει την αναβάθμιση της ανεξάρτητης αρχής για την αξιολόγηση των ΑΕΙ, τη δημιουργία νέων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων και στην αγγλική γλώσσα, καθώς και την ενθάρρυνση της έρευνας ως βασικό σχέδιο του υπουργείου, ενώ συμπλήρωσε πως «Η Ανώτατη Εκπαίδευση βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για τη συμβολή της στην οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική ευημερία».

Παράλληλα, παρατήρησε ότι το έμψυχο δυναμικό των πανεπιστημίων και των ερευνητικών κέντρων στην Ελλάδα είναι υψηλού επιπέδου.

Εν συνεχεία ο κ. Διγαλάκης ανέπτυξε το σχέδιο του υπουργείου προκειμένου να υπάρξει στενότερη αλληλεπίδραση μεταξύ της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, της έρευνας, της αγοράς εργασίας και της παραγωγικής διαδικασίας:

- Πρώτον, με την αναβάθμιση της Ανεξάρτητης Αρχής για την αξιολόγηση στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Με βασικό ρόλο στο σχεδιασμό του νέου χάρτη Ανώτατης Εκπαίδευσης, ο οποίος θα είναι συνδεδεμένος με την αγορά εργασίας.

- Δεύτερον, με τη δημιουργία εξειδικευμένων προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών, με δυνατότητες συνεργασίας με ιδρύματα του εξωτερικού, αλλά και αγγλόφωνων προγραμμάτων.

- Τρίτον, με την «έμπρακτη ενθάρρυνση» της ερευνητικής δουλειάς που γίνεται στα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά κέντρα, περιορίζοντας τη γραφειοκρατία για τη διαχείριση κονδυλίων.

- Τέταρτον, με θεσμικές παρεμβάσεις για τη λειτουργία των ερευνητικών κέντρων.

«Η τριτοβάθμια εκπαίδευση πρέπει να αλληλεπιδρά με τον παραγωγικό ιστό της χώρας», υπογράμμισε ο κ. Διγαλάκης, «πρέπει να αφήσουμε πίσω τη δυσπιστία για τη σχέση μεταξύ επιχειρηματικότητας και πανεπιστημίου».

«Ο επιχειρηματικός κόσμος οφείλει από τη μεριά του να επενδύσει στην επιστήμη, την έρευνα και την καινοτομία και να τις αξιοποιήσει ως ανταγωνιστικά εργαλεία. Αυτό το νέο μοντέλο ανάπτυξης, με επίκεντρο την επιστήμη και την καινοτομία, θα ορίσει όχι μόνο την οικονομική πρόοδο της χώρας, αλλά και την προοπτική της να γίνει ένας τόπος εύφορος για να ευδοκιμήσουν τα όνειρα των ανθρώπων της και κυρίως των νέων της», κατέληξε.