Το υδρογόνο εισβάλλει στη μικροκινητικότητα

Το υδρογόνο εισβάλλει στη μικροκινητικότητα

Στην πόλη του Αμπερντίν στη Σκωτία αναμένεται να μπει σε εφαρμογή ένα πολύ ενδιαφέρον project υπό τη διεύθυνση του Γερμανικού Κέντρου Αεροδιαστημικής (DLR), στο πλαίσιο του οποίου τις δυνάμεις τους αναμένεται να ενώσουν εκτός από την εταιρία μικροκινητικότητας EAV, το DPD Group, η H2Range (τμήμα του DLR), η Unicorn Energy, η Energy Expo και το Πανεπιστήμιο των Βρυξελλών. Το έργο, που θα υποστηριχθεί οικονομικά από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την κυβέρνηση της Σκωτίας, στοχεύει στην επιβεβαίωση της δυνατότητας χρήσης κυψελών υδρογόνου για βιώσιμες παραδόσεις «τελευταίου μιλίου», με απώτερο στόχο βιώσιμες και καθαρές πόλεις.

Στο σημείο αυτό οφείλουμε να υπενθυμίσουμε ότι οι κυψέλες καυσίμου (υδρογόνου) -hydrogen fuel cells- παράγουν ηλεκτρική ενέργεια επί τόπου εκπέμποντας αποκλειστικά υδρατμούς και μπορούν να αντικαταστήσουν τις μπαταρίες σε ένα ηλεκτροκίνητο όχημα, ενώ ο όρος «τελευταίο μίλι» χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει το τελευταίο κομμάτι μιας διαδρομής, που πραγματοποιείται με κάποιο ελαφρύ και ευέλικτο μεταφορικό μέσο.

Και το ιδιαίτερο ενδιαφέρον της ιστορίας αυτής είναι ότι βλέπουμε να γίνεται λόγος για πρώτη φορά για ηλεκτροκίνηση με κυψέλες καυσίμου σε όχημα μικροκινητικότητας.

«Η χρήση κυψελών καυσίμου υδρογόνου στο τελευταίο μίλι ή ακόμα και στα μέσα του τελευταίου μιλίου είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση», σχολιάζει ο Adam Barmby, Διευθύνων Σύμβουλος και Ιδρυτής της EAV.

«Στην EAV παρατηρούμε την εξέλιξη της ταχέως αναπτυσσόμενης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων καθημερινά. Ένα μέρος από τις ανησυχίες μας αφορά το βάρος του αυξανόμενου αριθμού οχημάτων με μπαταρία, καθώς συνεχίζουμε να αναρωτιόμαστε από πού θα προέλθουν όλες αυτές οι μπαταρίες. Είναι γνωστό ότι οι πρώτες ύλες για την παραγωγή μπαταριών είναι περιορισμένες. Γι' αυτό η EAV επικεντρώνεται στη μείωση του βάρους των οχημάτων, έτσι ώστε να χρησιμοποιούμε λιγότερη ενέργεια και ως εκ τούτου να χρειαζόμαστε λιγότερες μπαταρίες. Για να προχωρήσουμε ακόμη πιο μακριά, θέλουμε να αναπτύξουμε μια επιλογή κυψελών υδρογόνου που επιτρέπει σε ένα όχημα να έχει ακόμη λιγότερες μπαταρίες, καθώς η ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται από την αντίδραση του υδρογόνου που είναι τόσο φιλική προς το περιβάλλον, ώστε να μην μπορείτε να βρείτε κάτι καλύτερο».

Το έργο Interreg NWE’s Fuel Cell Cargo Pedelecs Project – ή FCCP όπως είναι γνωστό, στοχεύει στην επιβεβαίωση της δυνατότητας χρήσης οχημάτων διανομών με κυψέλες υδρογόνου σε επτά πόλεις σε όλη την Ευρώπη, σε διάστημα 12 μηνών, ξεκινώντας από το τρίτο τρίμηνο του 2021.

Το Αμπερντίν, η Στουτγάρδη,το Λουξεμβούργο και το Μόναχο είναι τέσσερις από τις επτά πόλεις στις οποίες θα αναπτυχθούν 36 οχήματα στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας.

Η EAV θα χρησιμοποιήσει την καθιερωμένη πλατφόρμα οχημάτων 2Cubed, με το κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας πλαίσιο «Cloudframe», το οποίο διανύει το τρίτο έτος τη εξέλιξής του, προκειμένου να λειτουργήσει με ένα σύστημα κυψελών καυσίμου. Το 2Cubed έχει ήδη δοκιμαστεί με επιτυχία και τώρα χρησιμοποιείται από πολλές επιχειρήσεις παράδοσης κατ’ οίκον, σε όλη την Ευρώπη.

Με την προσθήκη της τεχνολογίας κυψελών υδρογόνου, η EAV ελπίζει να «προικήσει» το ήδη εξαιρετικά αποδοτικό αστικό ελαφρύ όχημα όχημά της με τη δυνατότητα λειτουργίας με υδρογόνο, γεγονός που θα δώσει άλλες δυνατότητες στην εταιρία.

«Έχουμε εμμονή με το βάρος στην EAV καθώς εξαιτίας του σπαταλιέται ενέργεια» συνεχίζει ο Adam Barmby που δεν κρύβει την αισιοδοξία του: «Εάν τροφοδοτούμαστε από υδρογόνο, μπορούμε να εξετάσουμε τη χρήση αυτών των οχημάτων σοβαρά, αντικαθιστώντας τα φορτηγά σε όλες τις πόλεις, σε όλο τον κόσμο. Με γρήγορο ανεφοδιασμό και ανάπτυξη του στόλου, ικανότητα για αυξημένα φορτία, με καλύτερη απόδοση από οποιοδήποτε τρέχον φορτηγό, είτε ηλεκτροκίνητο είναι αυτό είτε με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς και με σημαντικά χαμηλότερο κόστος, χωρίς εκπομπές ρύπων ή ρύπανση από σωματίδια που προέρχονται από τα ελαστικά ή τα φρένα. Ελαφρύ όχημα σημαίνει μειωμένες φθορές στους δρόμους και τα πεζοδρόμια της πόλης, κάτι που συνεπάγεται εξοικονόμηση πόρων για τους δήμους και ένα ασφαλέστερο και πιο ευχάριστο μέρος για να ζήσετε και να εργαστείτε. Η EAV έχει ένα πλήρες πρόγραμμα για τις μεταφορές του μέλλοντος και θέλει να φέρει μια επανάσταση στο αστικό περιβάλλον. Και το υδρογονοκίνητο «H2EAV» είναι το επόμενο βήμα προς ένα απλά καλύτερο μέλλον».

Θυμίζουμε ότι η Electric Assisted Vehicles Limited - ή "EAV" – έχει έδρα το Όξφορντσαϊρ και ιδρύθηκε το 2018, έχοντας ήδη αρχίσει να αναπτύσσει την ιδέα τετράτροχου ηλεκτρικού ποδηλάτου για μεταφορά φορτίων σχεδόν δύο χρόνια πριν από αυτό. Στόχος της ήταν να σχεδιάσει ένα ελαφρύ, μηδενικών εκπομπών ρύπων “eCargo” όχημα και οχήματα προσωπικής μεταφοράς που θα κατασκευάζονται στο Ηνωμένο Βασίλειο. Όπως μάλιστα δηλώνουν οι άνθρωποί της EAV, επιδίωξη της εταιρίας ήταν ένα όχημα με τέτοια ευστάθεια, που ακόμα και ένας οδηγός φορτηγού να μην έχει πρόβλημα να το χρησιμοποιήσει.

Το αποτέλεσμα ήταν το EAV 2Cubed, ένα όχημα που έχει μήκος 2,74 m, πλάτος 1,04 m, ύψος 1,95 m, ενώ το απόβαρό του περιορίζεται στα 125 kg. Με αναβάτη 100 kg μπορεί ακόμα να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο 150 kg, ενώ η ευεξλιξία του απεικονίζεται στον πολύ μικρό κύκλο στροφής του – 4,6 m. Με την ηλεκτρική υποβοήθηση μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 25 km/h. Η αυτονομία κυμαίνεται μεταξύ 29 και – 96 χιλιομέτρων (εξαρτάται από το βαθμό χρήσης της υποβοήθησης).