Τα σούπερ μάρκετ το πιο συνηθισμένο μέρος που είχαν επισκεφθεί κρούσματα κορονοϊού
Βρετανική έρευνα

Τα σούπερ μάρκετ το πιο συνηθισμένο μέρος που είχαν επισκεφθεί κρούσματα κορονοϊού

Έντονες ανησυχίες ότι τα σούπερ μάρκετ ενδέχεται να αποτελούν τη σημαντικότερη εστία μετάδοσης του κορονοϊού εγείρει έρευνα της βρετανικής υπηρεσίας Δημόσιας Υγείας της Βρετανίας (PHE), που έδειξε ότι είναι η πλέον συνηθισμένη τοποθεσία που επισκέφθηκαν άνθρωποι οι οποίοι στη συνέχεια βρέθηκαν θετικοί.

Ειδικότερα, η έρευνα της PHE συγκέντρωσε στοιχεία από την εφαρμογή «Τεστ και ιχνηλάτηση» (Test and Trace) τονίζοντας πάντως ότι τα δεδομένα δεν αποδεικνύουν πού μολύνθηκαν οι άνθρωποι από κορονοϊό.

Ωστόσο, αναλύοντας τις επαφές και ανιχνεύοντας τα «βήματα» 128.808 ατόμων που είχαν βρεθεί θετικοί την περίοδο από τις 9 έως τις 15 Νοεμβρίου, κατέγραψαν τις πλέον συχνές τοποθεσίες που είχαν επισκεφθεί προτού διαγνωσθούν. 

Σύμφωνα με την έρευνα, μεταξύ των τοποθεσιών η πλέον συχνή βρέθηκε να είναι τα σούπερ μάρκετ σε ποσοστό 18,3%, δηλαδή ήταν το μέρος που είχε επισκεφθεί περίπου ένας στους πέντε που διαγνώσθηκαν θετικοί.

Σημειώνεται πάντως ότι κατά την περίοδο συγκεκριμένη περίοδο που επιβλήθηκαν αυξημένα μέτρα στην Αγγλία, τα σούπερ μάρκετ παρέμειναν ανοιχτά.

Η δεύτερη πιο συνηθισμένη τοποθεσία που αναφέρθηκε από εκείνους που εντοπίστηκαν ως κρούσματα ήταν τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ακολουθούμενα από τα δημοτικά σχολεία, και στη συνέχεια βρέθηκαν τα νοσοκομεία και τα κέντρα φροντίδας.

Αναλυτικά η λίστα του PHE:

  • Σούπερ μάρκετ - 18,3%
  • Γυμνάσια - 12,7%
  • Δημοτικά σχολεία - 10,1%
  • Νοσοκομεία - 3,6%
  • Κέντρα φροντίδας - 2,8%
  • Κολλέγια - 2,4%
  • Αποθήκες - 2,2%
  • Νηπιαγωγεία - 1,8%
  • Παμπ ή μπαρ - 1,6%
  • Ξενοδοχεία - 1,5%
  • Πανεπιστήμια - 1,4%

Από την πλευρά της η Έλεν Ντίκινσον, επικεφαλής της βρετανικής κοινοπραξίας λιανικής πώλησης, ανέφερε ότι «τα σούπερ μάρκετ είναι ένα από τα πολύ λίγα μέρη που μπορούν να επισκεφθούν οι άνθρωποι κατά τη διάρκεια του lockdown, οπότε δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι εμφανίζονται συχνά όταν οι άνθρωποι ερωτηθούν ποια μέρη επισκέφθηκαν».