Τα μυστικά για να νικήσουν οι μαθητές το άγχος των εξετάσεων εν μέσω Covid-19
Οδηγός Ψυχραιμίας

Τα μυστικά για να νικήσουν οι μαθητές το άγχος των εξετάσεων εν μέσω Covid-19

Εγκρίθηκε σαν πρωτοποριακό e-εργαλείο από το υπουργείο Παιδείας και θα αποσταλεί ηλεκτρονικά σε όλα τα σχολεία της χώρας ο οδηγός ψυχραιμίας και επιτυχίας για τις πανελλαδικές εξετάσεις στην χρονιά της Covid 19, ώστε κάθε έφηβος, στο πιο απομακρυσμένο σημείο της επικράτειας, να έχει πρόσβαση στις σωστές συμβουλές με ένα κλικ στον υπολογιστή, το τάμπλετ ή το κινητό τηλέφωνο.

Το ηλεκτρονικό εγχειρίδιο ψυχικής ενδυνάμωσης και ολιστικής στήριξης των μαθητών δημιούργησε με πολύ μεράκι και funky διάθεση η Μονάδα Εφηβικής Υγείας (ΜΕΥ) στο νοσοκομείο Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού» σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Εφηβικής Ιατρικής, ενώ συντάκτριες των συμβουλών σε μια γλώσσα εφηβική και δροσερή είναι η Άρτεμις Τσίτσικα, αναπληρώτρια καθηγήτρια παιδιατρικής-εφηβικής ιατρικής ΕΚΠΑ, πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Εφηβικής Ιατρικής και επιστημονική υπεύθυνη της ΜΕΥ και η Ευθαλία Τζίλα, παιδοψυχίατρος και ακαδημαϊκή υπότροφος ΕΚΠΑ.

Οδηγός ψυχικής ενδυνάμωσης μιλά στην αργκό των εφήβων

Ο οδηγός είναι διαθέσιμος και στο site της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρείας Εφηβικής Ιατρικής περιλαμβάνει οδηγίες για κάθε πρόβλημα που μπορεί να αντιμετωπίσουν οι έφηβοι στο διάβασμα καθώς αναγνωρίζει ότι τα κλειστά σχολεία για πέντε μήνες και τα διαδικτυακά μαθήματα που πολλά παιδιά παρακολουθούσαν φορώντας την πιτζάμα τους μισοκοιμισμένα στο κρεβάτι τους έχουν αποσυντονίσει και απομακρύνει τους μαθητές από τον στόχο τους, να διαβάσουν οργανωμένα και να γράψουν πολύ καλά στις εξετάσεις.

«Κολλημένοι» με το διαδίκτυο και θύματα ενδοοικογενειακής βίας

Επιπλέον δεν πρέπει να υποτιμούμε το αρνητικό αποτύπωμα των κλειστών χώρων άθλησης και ψυχαγωγίας στους μαθητές, που έχασαν τον κόσμο τους, το φυσικό τους περιβάλλον και τις διεξόδους τους.

Η υποχρεωτική αποστασιοποίηση για την προστασία από την διασπορά του κορονοϊού οδήγησε πολλούς εφήβους σε υπερβολικό στρες, απομόνωση, μελαγχολία, αγχώδεις διαταραχές, κατάθλιψη, εκνευρισμό, διαδικτυακό εθισμό και εκφοβισμό και τους παγίδεψε στα δίχτυα της ενδοοικογενειακής βίας.

Οι μελέτες της Μονάδας Εφηβικής Υγείας άλλωστε κατέγραψαν έκρηξη ενδοοικογενειακής βίας στην διάρκεια του πρώτου και του δεύτερου lockdown, αφού εγκλώβισε παιδιά και γονείς για πολλές ώρες το 24ωρο σε περιορισμένους χώρους (στο σπίτι) με αποτέλεσμα ο ένας να βγάλει το άχτι του πάνω στον άλλο.

Στην γραμμή βοήθειας ΜΕ Υποστηρίζω 8001180015 οι κλήσεις τετραπλασιάστηκαν, ενώ η αντίστοιχη αύξηση, που κατέγραψε η μελέτη της ΜΕΥ για τις επικίνδυνες συμπεριφορές στο διαδίκτυο σοκάρει: 60% αυξήθηκε ο διαδικτυακός εθισμός (από 40% στην προ Covid εποχή) και 53% αυξήθηκε το e-bullying (από 30% προ πανδημίας).

Με cool σκίτσα και γλώσσα teenager ο οδηγός που συνέταξαν οι ειδικοί της ΜΕΥ και της ΕΕΕΙ βοηθάει τα παιδιά να αποκτήσουν ξανά κίνητρο και να ανακτήσουν την ψυχραιμία τους και την καθαρότητα της σκέψης και της κρίσης τους, ξεπερνώντας άγχη, φόβους, καταργώντας την χαοτική σκέψη και κάνοντας focus σε εκείνα που τους ενδιαφέρουν. Επίσης ο οδηγός διαδίδει το αισιόδοξο μήνυμα της δημιουργίας ενός Plan B σε περίπτωση που δεν προχωρήσει το plan A.

Έφηβοι που βρίσκουν παρηγοριά σε αγχολυτικά και αντικαταθλιπτικά

Το εργαλείο, που εγκρίθηκε για να φτάσει σε όλα τα σχολεία της χώρας, μετά από την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ της ΜΕΥ και της ΕΕΕΙ με το υπουργείο Παιδείας γίνεται «όπλο» ενδυνάμωσης στα χέρια των μαθητών Λυκείου, την ώρα ακριβώς που οι μελέτες των λυμάτων του καθηγητή αναλυτικής χημείας του ΕΚΠΑ Νίκου Θωμαΐδη δείχνουν ότι κατά την διάρκεια του 2ου lock down αυξήθηκε πολύ η κατανάλωση αγχολυτικών και αντικαταθλιπτικών τον Οκτώβριο το Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο με πολλά άτομα νεαρής ηλικίας να καταπίνουν σαν καραμέλες τέτοια σκευάσματα.