Τα 10 πιο (εξωφρενικά) ακριβοπληρωμένα αυτοκίνητα στην ιστορία των δημοπρασιών

Τα 10 πιο (εξωφρενικά) ακριβοπληρωμένα αυτοκίνητα στην ιστορία των δημοπρασιών

Δύσκολο να τα πετύχετε στο δρόμο, καθώς δε μιλάμε για συνηθισμένα οχήματα, αλλά για «κινούμενα μουσεία» με τιμές που ζαλίζουν. Τα αυτοκίνητα που αλλάζουν χέρια σε δημοπρασίες χαρακτηρίζονται από πολυτέλεια, καθώς η πλειονότητα των ιδιοκτητών τους τα φροντίζουν σαν τα μάτια τους. Αποτελούν πόλο έλξης όχι μόνο για τους μυημένους στο χώρο της αυτοκίνησης, αλλά και για όποιον δει και θαυμάσει αυτά τα συλλεκτικά θαύματα του design και της τεχνολογίας.

Όμως, η αγορά των συλλεκτικών αυτοκινήτων ποικίλλει σημαντικά. Ακόμη και η διάκριση μεταξύ αγωνιστικών και επιβατικών αυτοκινήτων μπορεί να διαχωρίσει τις τιμές στην αγορά κατά εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια. Η αξία του συλλεκτικού αυτοκινήτου εξαρτάται από πληθώρα παραγόντων όπως η σπανιότητα του μοντέλου, η πρωτοτυπία, η κατάσταση στην οποία βρίσκεται, η ποιότητα της αποκατάστασής του και η προέλευσή του. Τα καλύτερα κλασικά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν την τελευταία δεκαετία σε δημοπρασία, πέτυχαν αστρονομικά ποσά, δείχνοντας ότι πρόκειται για μία χρυσοφόρα αγορά που δεν γνωρίζει από κρίσεις.

Στη δεκάδα με τα πιο ακριβοπληρωμένα αυτοκίνητα μπορούν να βγουν τα εξής συμπεράσματα: τα αγωνιστικά παραμένουν μια κατηγορία από μόνα τους, η ζήτηση για τα μοντέλα της δεκαετίας του 1960 είναι υψηλή, οι συλλέκτες αγαπούν το κόκκινο χρώμα και η Ferrari κυριαρχεί!  Υπάρχει, όμως, κι ένα στη λίστα μας που θα σας καταπλήξει… 

1. 1962 Ferrari 250 GTO

«Βασίλισσα» της λίστας στις δημοπρασίες, είναι μία Ferrari 250 GTO του 1962, που προσφέρθηκε από τον οίκο RM Sotheby's τον Αύγουστο του 2018. Το κόκκινο αστέρι οδήγησε ο διάσημος Ιταλός πιλότος (και γνωστός εραστής της Ferrari) Edoardo Lualdi-Gabardi στη νίκη του στο ιταλικό πρωτάθλημα GT των αγώνων του 1962. Επιπλέον, αυτό το μοναδικό όχημα είναι το νούμερο τρία από τα 36 GTO που έχουν κατασκευαστεί ποτέ, ένα από τα τέσσερα που έχει αναβαθμιστεί από τη Scaglietti με τη σειρά II GTO / 64, και ένα από τα επτά οχήματα που τα προίκισαν ώστε να είναι πιο γρήγορα. Αυτές οι σπάνιες διακρίσεις οδήγησαν την προσφορά σε πρωτοφανή επίπεδα όταν η κλασική Ferrari βρήκε αγοραστή κατά τη διάρκεια της εβδομάδας Monterey Car, στα 48.405.000 δολ. Με αυτόν τον τρόπο ξεπέρασε το προηγούμενο ρεκόρ δημοπρασιών για το ακριβότερο αυτοκίνητο κατά δέκα εκατομμύρια δολάρια.

2. 1962 Ferrari 250 GTO Berlinetta

Όταν το σφυρί των Bonhams χτύπησε στις 14 Αυγούστου 2014, μια Ferrari GTO Berlinetta του 1962 είχε γίνει το πιο πολύτιμο αυτοκίνητο στην ιστορία. Όσοι έζησαν το γεγονός μιλάνε για ένα παθιασμένο πόλεμο προσφορών που μερικές φορές έμοιαζε με αγώνα τένις, με ατελείωτες στιγμές σιωπής που διακόπτονταν από έξαλλους πανηγυρισμούς! Τελικά, το συλλεκτικό αμάξι πουλήθηκε για 38.115.000 δολ. Η αξία του οχήματος απηχεί τη φήμη του ως ένα από τα πιο γνωστά και κλασικά αγωνιστικά GTO ​​της Ferrari. Επιπλέον, το κουπέ δύο θέσεων ήταν το μοναδικό Ferrari 250 GTO που παρέμεινε στα ίδια χέρια για περίπου μισό αιώνα. Αυτό το σπάνιο παράδειγμα ​​οδηγούσε την αγορά για τέσσερα χρόνια ως το πιο ακριβό αυτοκίνητο που έχει πουληθεί ποτέ, μόνο για να ξεπεραστεί από μία άλλη Ferrari GTO του 1962 το 2018.

3. 1957 Ferrari 335 Sport Scaglietti

Είναι ένα από τα τέσσερα Ferrari 335 S Spider Scagliettis. Αυτή η ομορφιά του 1957 παρέμεινε στα ίδια χέρια για περισσότερα από 40 χρόνια προτού φτάσει στον οίκο δημοπρασιών Artcurial το 2016. Το αξιοθαύμαστο αγωνιστικό είχαν την τύχη να οδηγήσουν μεγάλα ονόματα όλα αυτά τα χρόνια, μεταξύ των οποίων οι Peter Collins, Maurice Trintignant, Wolfgang von Trips, Mike Hawthorne και Luigi Musso. Ανάμεσα στα πολυάριθμα βραβεία του, το συγκεκριμένο αμάξι πέτυχε τη δεύτερη θέση στο Mille Miglia του 1957 και κέρδισε το Grand Prix της Κούβας το 1958. Η σιδερένια επένδυση, η πλούσια αγωνιστική του πορεία και η ιστορική αξία της Ferrari τη δεκαετία του 1950, το οδήγησαν στην υψηλή τιμή πώλησης των 32.100.000 ευρώ, εξασφαλίζοντας το «χάλκινο» μετάλλιο στην τριάδα των πιο ακριβών αυτοκινήτων που έχουν πουληθεί ποτέ. 

4. 1956 Ferrari 290 MM

Η Ferrari 290 MM σχεδιάστηκε για να πρωταγωνιστεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Sportscar, που εγκαινιάστηκε το 1953. Στα χέρια του πέντε φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Juan Manuel Fangio, η Ferrari 290 MM του 1956 κατέκτησε την 4η θέση στο Mille Miglia. Αυτός ο εμβληματικός αγώνας αντοχής ανοιχτού δρόμου μηχανοκίνητου αθλητισμού ιδρύθηκε το 1927 και διήρκεσε μέχρι το 1957, με ένα σύντομο κενό στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Με μακρά αγωνιστική ιστορία και την πιστοποίηση της Ferrari Classiche, το μοντέλο ανηφόρισε το δρόμο της αιωνιότητας, όταν πουλήθηκε τον Δεκέμβριο του 2015 στους Sotheby’s για 28.050.000 δολ.

5. 1967 Ferrari 275 GTB/4*S NART Spider by Scaglietti

Λένε ότι η αληθινή αγάπη είναι για μια ζωή και αυτό επιβεβαιώνει η περίπτωση του Eddie Smith (συλλέκτης αυτοκινήτων και πρώην δήμαρχος στο Lexington της Βόρειας Καρολίνας). Κράτησε στη συλλογή του και χάρηκε μια θρυλική Ferrari από το 1967 ως το θάνατό του το 2007. Όταν το συγκεκριμένο μοντέλο του '67 παρουσιάστηκε στον RM Sotheby’s τον Αύγουστο του 2013, καταγράφοντας το ποσό των 27.500.000 δολαρίων, έγινε το πιο ακριβό επιβατικό αυτοκίνητο που δόθηκε ποτέ σε δημοπρασία.

6. 1964 Ferrari 275 GTB/C Speciale

Θεωρείται πιο σπάνιο κι από τη Ferrari 250 GTO. Κι αυτό γιατί ήταν μόλις ένα από τα τρία μοντέλα που κατασκευάστηκαν. Παρόλο που σχεδιάστηκε ως αγωνιστικό αυτοκίνητο, το συγκεκριμένο μοντέλο βγήκε μόνο στο δρόμο. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της Ferrari που είχε ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση. Τα ασυνήθιστα χαρακτηριστικά του, το οδήγησαν στην έκτη θέση για 26.400.000 δολάρια, όταν πουλήθηκε τον Αύγουστο του 2014 από τον RM Sotheby's.

7. 1954 Mercedes-Benz W196 R F1 Racer

Το μοναδικό «έργο τέχνης» που παρέμενε σε ιδιωτικά χέρια όταν πουλήθηκε το 2013. Μεταξύ των βασικών επιτευγμάτων του είναι η κατάκτηση δύο παγκόσμιων πρωταθλημάτων με οδηγό τον θρυλικό πιλότο Juan Manuel Fangio. Αργότερα, πέρασε και στα χέρια των Hans Hermann και Karl Kling. Μόλις αποσύρθηκε από τους αγώνες, το κλασικό αυτοκίνητο υποβλήθηκε σε αποκατάσταση και εκτέθηκε στο Μουσείο Mercedes-Benz. Έχοντας πιστοποιηθεί από την αυτοκινητοβιομηχανία, αυτή η ασημένια σφαίρα έσπασε το ρεκόρ για γερμανικό αυτοκίνητο όταν πωλήθηκε τον Ιούλιο του 2013 για  19.601.500 λίρες. 

8. 1956 Aston Martin DBR1

Αν το πράσινο είναι το χρώμα της ζήλιας, τότε ο ιδιοκτήτης του μας έχει κάνει να πρασινίσουμε! Ως το πρώτο από τα πέντε DBR1s, δικαίως παίρνει τον τίτλο του κλασικού αμαξιού. Κατά τη διάρκεια της ζωής του στο δρόμο, το συγκεκριμένο αγωνιστικό χάρηκαν τα μεγαλύτερα ονόματα στους αγώνες, συμπεριλαμβανομένων των Roy Salvadori, Stirling Moss, Jack Brabham και Carroll Shelby. Όταν πουλήθηκε για 22.550.000 δολάρια, τον Αύγουστο του 2017, έγινε το πιο ακριβό βρετανικό αυτοκίνητο που έχει πουληθεί ποτέ.

9. 1935 Duesenberg SSJ

Τη θέση στο νούμερο 9 της λίστας κατέχει μια αξιοσημείωτη - και εξαιρετικά σπάνια -  Duesenberg SSJ από το μακρινό 1935. Ως ένα από τα δύο SSJ που κατασκευάστηκαν ποτέ, το πολυτελές αγωνιστικό διατηρεί τον αρχικό κινητήρα και το αμάξωμα όταν παρουσιάστηκε σε δημοπρασία στην Gooding & Company τον Αύγουστο του 2018. Κάποτε ανήκε στο διάσημο Αμερικανό ηθοποιό Gary Cooper κι αργότερα παρέμεινε στον ίδιο ιδιοκτήτη για σχεδόν 70 χρόνια. Σε άρθρο που δημοσιεύθηκε πριν από τη δημοπρασία, ο Forbes περιέγραψε το αυτοκίνητο της δεκαετίας του 1930 ως «αναμφισβήτητα το πιο σπάνιο και σημαντικότερο όχημα» που εμφανίστηκε στο Monterey εκείνη τη χρονιά.

Η Duesenberg Motors Company ιδρύθηκε το 1913 και ειδικεύτηκε σε αγωνιστικά και πολυτελή οχήματα. Με λιγοστά διασωθέντα αυτοκίνητα, το συγκεκριμένο μοντέλο της Duesenberg πωλήθηκε στο ιλιγγιώδες ποσό των 22.000.000δολαρίων. Έτσι έγινε το πιο πολύτιμο προπολεμικό αυτοκίνητο που έχει πουληθεί ποτέ, καθώς και το πιο ακριβό αμερικανικό συλλεκτικό αμάξι που δόθηκε σε δημοπρασία. Ξεπέρασε ακόμη και το ρεκόρ που είχε προηγουμένως δημιουργήσει το πρώτο Cobra του Carroll Shelby. 

10. 1955 Jaguar D-Type

Τη δεκάδα με τα πιο ακριβοπληρωμένα αυτοκίνητα κλείνει ένας ιαγουάρος του 1955. Αυτό το φανταχτερό μπλε αμάξι οδήγησε η Ecurie Ecosse, μια σκωτσέζικη αγωνιστική ομάδα, που κέρδισε το 1956 στο Le Mans. Μετά από αυτό, πέρασε σε χέρια ιδιώτη μόνο δύο φορές και παρέμεινε στην ίδια ιδιωτική συλλογή για περισσότερα από δεκαέξι χρόνια. Θεωρείται μία από τις πιο σημαντικές και πολύτιμες Jaguar στον κόσμο. Η ιστορία που κατέγραψε στους αγώνες, σε συνδυασμό με τη δυναμική γραμμή της, έφτασε την προσφορά στο RM Sotheby's το 2016, στα 21.780.000 δολ.