Πέμπτη 21 Μαΐου 2020, 15:07

-A +A

Στο παιχνίδι των λιανικών πωλήσεων τα ρομπότ

Πέμπτη 21 Μαΐου 2020, 15:07
Στο παιχνίδι των λιανικών πωλήσεων τα ρομπότ
-A +A

Η αμερικανική αλυσίδα ένδυσης Gap επιταχύνει την εισαγωγή ρομπότ στις αποθήκες της για την εκτέλεση των ηλεκτρονικών παραγγελιών με στόχο να μειωθούν οι ανθρώπινες επαφές κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού, δήλωσε η εταιρεία στο Reuters.

Η Gap είχε καταλήξει σε συμφωνία στις αρχές του τρέχοντος έτους για να υπερτριπλασιάσει τον αριθμό των ρομπότ που χρησιμοποιεί φτάνοντας τα 106 έως το φθινόπωρο. Και μετά ήρθε η πανδημία στη Βόρεια Αμερική, αναγκάζοντας την εταιρεία να κλείσει όλα της τα καταστήματα στην περιοχή. Ταυτόχρονα, οι αποθήκες της είχαν να αντιμετωπίσουν περισσότερες ηλεκτρονικές παραγγελίες με λιγότερο προσωπικό για να τις εκτελέσει, λόγω των κανόνων κοινωνικής απόστασης που εφάρμοζε η Gap.

"Δεν μπορούσαμε να έχουμε με ασφάλεια πολλούς ανθρώπους στα κέντρα διανομής μας” δήλωσε διευθυντικό στέλεχος της Gap, κι έτσι ζήτησε από την εταιρεία Kindred AI, που προμηθεύει τα ρομπότ, να τα παραδώσει νωρίτερα.

Δεν ήταν ούτε εύκολο ούτε φτηνό να βρεθούν εγκαίρως τα εξαρτήματα για τους ρομποτικούς σταθμούς, αλλά η startup Kindred κατάφερε να τοποθετήσει δέκα ρομπότ στην αποθήκη της Gap κοντά στο Νάσβιλ του Τενεσί και 20 κοντά στο Κολόμπους του Οχάιο, ενώ σχεδιάζει να ολοκληρώσει την τοποθέτηση σε τέσσερις από τις πέντε αποθήκες της Gap στις ΗΠΑ μέχρι τον Ιούλιο, αρκετούς μήνες πριν την προγραμματισμένη ημερομηνία.

Κάθε μηχάνημα διεκπεραιώνει τη δουλειά περίπου τεσσάρων ανθρώπων. Έως τώρα δεν είχε ανακοινωθεί ούτε η συμφωνία τριπλασιασμού των ρομπότ ούτε η επισπευσμένη τοποθέτησή τους.

Αυτές οι εξελίξεις καταδεικνύουν το πώς η πανδημία μπορεί να επιταχύνει την αυτοματοποίηση στον κλάδο των λιανικών πωλήσεων. Εταιρείες όπως η Gap και η Amazon χρησιμοποιούν εδώ και καιρό τέτοια συστήματα για μια γκάμα καθηκόντων, όπως τη μετακίνηση αγαθών εντός των αποθηκών. Διάφορες νέες τεχνολογίες μπορούν να αντικαταστήσουν κάποιες θέσεις ταμιών, συσκευαστών και μεταφορέων στις οποίες απασχολούνται εκατομμύρια εργαζόμενοι στις ΗΠΑ, και η πανδημία δίνει στους προμηθευτές την ευκαιρία να πείσουν. 

Οι κατασκευαστές και προθημευτές ρομπότ όπως η Kindred, η RightHand και η Berkshire Grey δήλωσαν στο Reuters ότι έχουν αυξηθεί κατά πολύ οι πιθανοί πελάτες από τον κλάδο της λιανικής που διερευνούν αυτή την προοπτική, αν και οι περιορισμοί στις μετακινήσεις και στις ανθρώπινες επαφές δυσκολεύουν την εγκατάσταση νέων μονάδων.

Αυτό το ενδιαφέρον δεν προκαλεί έκπληξη: ερευνητές από το Ίδρυμα Brookings λένε ότι μετά τα οικονομικά σοκ ακολουθούν συχνά εξάρσεις αυτοματοποίησης, ένα φαινόμενο που μπορεί να επαναληφθεί καθώς οι λιανικές πωλήσεις βουλιάζουν. 

-A +A

Ροή Ειδήσεων

Πέμπτη, 4 Ιουνίου 2020
Σελίδα με όλες τις ειδήσεις

Δημοφιλέστερα Άρθρα