Πώς άνοιξαν τα σχολεία σε άλλες χώρες

Πώς άνοιξαν τα σχολεία σε άλλες χώρες

Εκ περιτροπής διδασκαλία στην Γερμανία, διαφορετικά ωράρια σε Ισραήλ και Ιαπωνία, τοποθέτηση πλεξιγκλας στα θρανία στη Ν.Κορέα και μείωση του αριθμού των μαθητών σε 15 ανά τάξη στην Νορβηγία, είναι μερικά από τα μέτρα που έλαβαν διάφορες χώρες για την νέα σχολική χρονιά.

Κοινός παρονομαστής, η διασπορά του ιού στην κοινωνία να βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα. Και αυτό καθώς η μεταφορά του ιού από τα παιδιά στην οικογένεια εγκυμονεί κινδύνους, δεδομένου ότι ακόμη και αν νοσήσει ένα παιδί, τα συμπτώματα δύσκολα εντοπίζονται. Επομένως ακόμη και αν τα συμπτώματα είναι ανύπαρκτα, η μετάδοση του ιού μπορεί να συνεχίζεται σιωπηρά, χωρίς να γίνει αντιληπτό.

Σταχυολογώντας τις αποφάσεις που έχουν μέχρι σήμερα πάρει διάφορες χώρες γίνεται σαφές ότι σε όλες άλλαξε δραστικά ο τρόπος οργάνωσης του σχολείου. Στη συνέχεια, εφαρμόστηκαν διαφορετικές λύσεις που στόχο είχαν την επαγρύπνηση σε ζητήματα υγιεινής ατομικής και περιβάλλοντος, αλλά και την τήρηση των αποστάσεων, καθώς επίσης και την ανακοπή της διάδοσης των μολύνσεων μόλις παρατηρηθεί το πρώτο κρούσμα.

Η συνταγή περιλαμβάνει απαραιτήτως τη χρήση μάσκας, ενώ οι επιλογές ποικίλουν από χώρα σε χώρα. Αλλες δίνουν έμφαση στη διενέργεια γρήγορων τεστ αντισωμάτων στα παιδιά, άλλες στην επιλογή διαφορετικών ωραρίων προσέλευσης των παιδιών, αλλαγές στους χρόνους των διαλειμμάτων, προκειμένου να μην βρίσκονται όλα μαζί στο προαύλιο των σχολείων. Κάποιες επέλεξαν την λύση τα παιδιά να τρώνε το κολατσιό τους στο θρανίο ή ακόμη και να τοποθετήσουν "ασπίδες" από πλεξιγκλάς στο θρανίο του κάθε μαθητή.

Τεστ

Συγκεκριμένα, σε ορισμένα σχολεία στη Γερμανία, χορηγούνται γρήγορα τεστ και επιτρέπεται στο μαθητή να παρακολουθήσει μάθημα μόνο αν είναι το αποτέλεσμα αρνητικό. Στην Κίνα, Ταϊβάν, Ιαπωνία, Νότια Κορέα και Βιετνάμ, γίνεται θερμομέτρηση και αν διαπιστωθεί πυρετός τα παιδιά στέλνονται στην πλησιέστερη κλινική, ενώ λαμβάνεται ειδική μέριμνα σε περίπτωση θετικού αποτελέσματος κατά τη διερεύνηση, ώστε να μην υπάρξει στιγματισμός των παιδιών.

Μεταφορά στο σχολείο

Οι περισσότερες χώρες συνιστούν μεταφορά των παιδιών στο σχολείο με ιδιωτικά μέσα, ενώ στην Κίνα, πληθαίνουν τα δρομολόγια των λεωφορείων.

Διαφορετικά ωράρια

Στη Γερμανία, η διδασκαλία μπορεί να μην είναι καθημερινή, αντίθετα να γίνεται στο σχολείο μέρα παρά μέρα με την ενδιάμεση μέρα να υπάρχει ηλεκτρονική παρακολούθηση. Στο Ισραήλ και την Ιαπωνία, επιλέγονται διαφορετικά ωράρια για τις τάξεις, στη Δανία δεν επιτρέπεται η παραμονή στον προαύλιο χώρο, ενώ σε αρκετές χώρες έκλεισαν οι παιδικές χαρές για να μην συναντιούνται τα παιδιά. Σε πολλές χώρες της Ευρώπης, τα παιδιά μόλις μπουν στην τάξη μένουν εκεί μέχρι τη λήξη του ωραρίου και μόνο οι καθηγητές μπαίνουν και βγαίνουν από τις αίθουσες.

Στην Ταϊβάν, τα παιδιά τρώνε το κολατσιό τους στο θρανίο, ενώ στη Νότια Κορέα, το θρανίο έχει ενισχυθεί με πλεξιγκλάς που χωρίζει τα παιδιά από τον περιβάλλοντα χώρο. Όπου υπάρχει χώρος εστίασης, το γεύμα σερβίρεται σε διαφορετικές ώρες για κάθε τάξη και τα παιδιά κάθονται με τρόπο που να μην κοιτάζει το ένα το άλλο.

Η Νορβηγία αποφάσισε να μειώσει τον αριθμό των μαθητών σε 15 ανά τάξη, όμως σε άλλα κράτη, ισχύει η προϋπόθεση οι τάξεις να έχουν κάτω από 30 μαθητές.

Δανία και Νορβηγία αποφάσισαν να ανοίξουν πρώτα τα δημοτικά σχολεία, ενώ η Γερμανία προτίμησε τα τελειόφοιτα παιδιά, ενώ η δυνατότητα να παραμείνουν τα παιδιά στο σπίτι στη Βρετανία, μείωσε την παρακολούθηση στο σχολείο στο 40-70%.

Ατομική υγιεινή

Καθώς η ατομική υγιεινή αποτελεί καθοριστικό παράγοντα ανακοπής της μετάδοσης, οι εκπαιδευτικοί σε πολλές χώρες εφοδιάζονται με μέσα ατομικής προστασίας (μάσκες, γάντια κλπ), ενώ ενθαρρύνονται να πλένουν τα χέρια τους συχνά.

Αντίστοιχα, στις τάξεις υπάρχουν αντισηπτικά διαλύματα και το προσωπικό καθαριότητας πρέπει να καθαρίζει περιοδικά το σχολείο, με έμφαση στα πόμολα, τους διακόπτες και τις επιφάνειες με τις οποίες έρχονται σε επαφή παιδιά και εκπαιδευτικοί.

Το μέγεθος των τάξεων

Αιτία περαιτέρω μετάδοσης έγιναν κατασκηνώσεις στην πολιτεία της Γεωργίας των ΗΠΑ, σε περίοδο ευρείας κοινοτικής διασποράς του ιού, στα μέσα Ιουνίου. Οι μαθητές δεν ήταν υποχρεωμένοι να φορούν μάσκες και έμεναν σε καμπίνες των 26 ατόμων, όπου τραγουδούσαν καθημερινά. Το αποτέλεσμα ήταν 993 περιστατικά την πρώτη μέρα και άλλα 258 θετικά κρούσματα από τους 344 μαθητές που ελέγχθηκαν στην κατασκήνωση.

Αντίστοιχα, στην Ιερουσαλήμ, παρατηρήθηκαν εστίες σε  σχολεία, καθώς οι έφηβοι μαθητές, σε συνθήκες 40 βαθμών κελσίου, παρέμεναν στις αίθουσες με κλιματισμό, χωρίς μάσκες, με αποτέλεσμα να προσβληθούν 153 μαθητές, 25 εργαζόμενοι και 87 συγγενείς και στενές επαφές των μαθητών που κόλλησαν τον ιό.

Σύμφωνα με τις σχετικές μελέτες στα επιστημονικά περιοδικά Nature και JAMA, οι χώροι πρέπει να αερίζονται σχολαστικά, να χρησιμοποιούνται μάσκες, να διενεργούνται τεστ και ιχνηλάτηση των επαφών των παιδιών, να τηρείται η ενδεδειγμένη απόσταση, καθώς επίσης και η ατομική υγιεινή.