Πλαίσιο: Ελληνική, δυναμική και future ready

Πλαίσιο: Ελληνική, δυναμική και future ready

Στρατηγική βάθους και ευέλικτο management, διαμόρφωσαν μεγάλες αντοχές για τον όμιλο απέναντι στις αλλεπάλληλες κρίσεις τα τελευταία
χρόνια. Με αποτελέσματα που εντυπωσιάζουν για το Α' Εξάμηνο του 2021, και μίγμα εταιρικής πολιτικής που εγγυάται την πορεία προς το
μέλλον, η Πλαίσιο δίνει το δικό της παράδειγμα για το πώς μετεξελίχθησε στο απόλυτο ελληνικό success story.

Στις εξαιρετικά δυσχερείς συνθήκες που διαμόρφωσε για το λιανεμπόριο η πανδημία, η πορεία της Πλαίσιο έγινε ένα υπόδειγμα για το σύνολο του επιχειρείν. Χάρη στη γερά θεμελιωμένη στρατηγική και τις επενδυτικές κινήσεις των τελευταίων 15 χρόνων, ο όμιλος με το ελληνικό DNA, όχι μόνο παρουσίασε αξιοσημείωτες αντοχές, αλλά κρατήθηκε στην κορυφή, τιμώντας και την προτίμηση των πελατών του. Η επιτυχία αυτή αποτυπώθηκε στα οικονομικά μεγέθη του Α΄ εξαμήνου 2021, ενώ αντικατοπτρίζεται και στο σύνολο των οικονομικών του δεδομένων. Αναδεικνύοντας μια ελληνική future ready εταιρεία, η οποία δίνει το παράδειγμα ακόμα και για επιχειρήσεις εκτός του κλάδου της, ιδιαίτερα με το έντονο Κοινωνικό Προφίλ της.

Με τα φυσικά καταστήματα να λειτουργούν μετ εμποδίων για πολλούς μήνες, λόγω πανδημίας, η Πλαίσιο βασίστηκε στην προσεκτικά σχεδιασμένη στρατηγική της, η οποία μεταξύ άλλων είχε προβλέψει από ετών τη λειτουργία και των εναλλακτικών καναλιών πωλήσεων. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό καθώς οι πωλήσεις της για το Α' εξάμηνο, διαμορφώθηκαν στο υψηλότερο επίπεδο της δεκαετίας για τη συνολική της δραστηριότητα της και βρέθηκαν μια «ανάσα» πριν τα 200 εκατ. ευρώ, στα 199,2 εκατ. ευρώ.

Την ίδια στιγμή, η καθαρή ρευστότητα των 21,8 εκατ. ευρώ αναδεικνύει την υγιή οικονομική κατάσταση της εταιρείας, ενώ τα ίδια κεφάλαια των
96 εκατ. ευρώ ξεπερνούν πλέον την ίδια τη χρηματιστηριακή αξία της. Θα πρέπει, δε να σημειωθεί ότι η απόφαση που πρόσφατα έλαβε η διοίκηση της εταιρείας να στραφεί και στις οικιακές συσκευές, στέφθηκε με επιτυχία μια και οι πωλήσεις του συγκεκριμένο τομέα παρουσίασαν στο
Α΄ εξάμηνο αύξηση της τάξης του 150% συγκρινόμενες με τις αντίστοιχες της ίδιας περιόδου του 2020.

Οι επιδόσεις του εξαμήνου, σύμφωνα με τους ίδιους, οφείλεται και στο γεγονός ότι το brand της Πλαίσιο παραμένει ισχυρά εδραιωμένο στη συνείδηση των καταναλωτών, εμπνέοντας αξιοπιστία. Πρόκειται για μία στρατηγική που διαμορφώνει ένα ελληνικό success story: μία αμιγώς
ελληνική εταιρεία που ηγείται του κλάδου των λιανικών πωλήσεων τεχνολογίας «οδηγώντας» την επανεκκίνηση της Ελληνικής post- covid οικονομίας. 

Στρατηγική με «βάθος» 15ετίας

Η επιτυχημένη εικόνα του εξαμήνου, η ανάπτυξη και η πορεία της Πλαίσιο τα τελευταία χρόνια δεν είναι βέβαια ένα τυχαίο γεγονός. Αντίθετα,
έρχεται ως επιβράβευση μιας διαχρονικής, μεθοδικής δουλειάς που έχει «βάθος» 15 ετών. Με διορατικές κινήσεις στη χάραξη της στρατηγικής
από την πλευρά της διοίκησης, αλλά και μια σειρά επενδύσεων που δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για την επιτυχία της εταιρείας. Και
κυρίως τη διαμόρφωση επιχειρησιακής και επιχειρηματικής ευελιξίας, αλλά και υποδομών, που έδωσαν τη δυνατότητα στην εταιρεία να
αντιμετωπίσει έγκαιρα τις δυσκολίες. Οι οποίες δεν ήταν λίγες... 

Η αναπτυξιακή πορεία της Πλαίσιο συντελέσθηκε σε ένα ιδιαίτερα αντίξοο περιβάλλον, το οποίο διαμόρφωσαν τα τελευταία χρόνια η
οικονομική κρίση του 2009, οι περιορισμοί στις κινήσεις κεφαλαίων το 2015 και τελευταία οι οικονομικές συνέπειες της πανδημίας. Απέναντι σε
αυτά, η Πλαίσιο, δεν είχε μόνο τις απαιτούμενες αντοχές, αλλά έδειξε και τις δυνατότητες εξέλιξης, μέσα από την προσεκτικά διαμορφωμένη
στρατηγική της. Τα κεντρικά της σημεία είναι: 

Η πελατοκεντρική στρατηγική ανάπτυξης που αναπροσαρμόζεται διαρκώς βάσει των εξελίξεων της αγοράς.

Το πολυκαναλικό μοντέλο λειτουργίας, βασισμένο στο ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce), το αποτελεσματικό και υψηλών δυνατοτήτων in-house call center, τα logistics και η αυτόνομη διανομή. Θα πρέπει δε να σημειωθεί ότι η Πλαίσιο δίνει την ίδια βαρύτητα σε όλα αυτά τα σκέλη.

Το πλάνο επενδύσεων της 15ετίας που όχι μόνο απέδωσαν, αλλά και ευνόησαν πολλαπλά την εταιρεία: 

  1. Το 2009, η επένδυση των 30 εκατ. ευρώ για τα νέα κεντρικά γραφεία και το ημιαυτόματο logistics center, σε ιδιόκτητο κτήριο 22.500 τμ στη Μαγούλα. 
  2. Το 2019, η επένδυση των 8 εκατ. ευρώ για την αποθήκη των 10.000 τ.μ. στη Μάνδρα, που προσέφερε αυξημένη διαθεσιμότητα και ταχεία αποστολή οικιακών συσκευών.
  3. Την ίδια χρονιά, άλλη μία επένδυση, της τάξης των 1.8 εκατ. Ευρώ με αντικείμενο μια state-of-the-art πλατφόρμα για το e-commerce που πέτυχε την εξαιρετική διαχείριση της μεγάλης επισκεψιμότητας (ιδιαίτερα μέσα στην κρίση της πανδημίας) και ενίσχυσε την ικανοποίηση πελατών της. 
  4. Η διαρκής επένδυση στην εκπαίδευση και εξέλιξη των εργαζομένων της.

Η τελευταία είναι πραγματικά μια μόνιμη δραστηριότητα της Πλαίσιο, η οποία θεωρεί τους ανθρώπους της «καταλύτη» της εταιρικής επιτυχίας.
Πρόκειται για ανθρώπους, με υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας, ετοιμότητα και ευελιξία. Μια δεμένη ομάδα ανθρώπων που αλληλοεμπνέονται στην
καθημερινή τους συνεργασία και διαμορφώνουν μια ιδιαίτερα παραγωγική κουλτούρα σύμπραξης, όπως μπορεί να διαπιστώσει κανείς και με την
επαφή μαζί τους σε κάθε επίπεδο. Από την απλή επίσκεψη σε ένα κατάστημα, μέχρι τις πιο περίπλοκες διοικητικές διαδικασίες. Άλλωστε
στην Πλαίσιο, η λήψη των καθημερινών αποφάσεων γίνεται με βάση τις αξίες της εταιρείας: αμεσότητα, καινοτομία, πρωτοπορία, ομαδικότητα,
διαφάνεια, αξιοκρατία, εξέλιξη, ανάπτυξη και έμφαση στο αποτέλεσμα. 

«Πλάι» στην κοινωνία

Οι ίδιες αξίες καθοδηγούν και την κοινωνική προσφορά της Πλαίσιο. Μια - επίσης - διαρκής δράση που εξελίσσεται στο πλαίσιο της Εταιρικής
Κοινωνικής Ευθύνης του ομίλου και αποσκοπεί να μετακυλήσει την εταιρική επιτυχία στην κοινωνία, με βασικούς άξονες τον Εθελοντισμό,
την αξιοποίηση της τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, αλλά και την προσφορά σε κάθε έκτακτη ανάγκη.

Είναι ίσως ιδιαίτερα ενδεικτικό ότι στις πρόσφατες καταστροφικές πυρκαγιές, που έπληξαν τη χώρα, η ομάδα εθελοντών «Πλάι σου» της εταιρείας παρέδωσε περισσότερα από 35.000 σχολικά είδη στους 3.089 μαθητές που φοιτούν στα σχολεία των πυρόπληκτων περιοχών της Βόρειας Εύβοιας. Η δράση αυτή αποτελεί χαρακτηριστική ένδειξη αλληλεγγύης, στήριξης και συμπαράστασης.

Την περίοδο της πανδημίας και λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες στις οποίες κλήθηκαν να λειτουργήσουν οι δημόσιες εκπαιδευτικές δομές, η Πλαίσιο προσέφερε τεχνολογικό εξοπλισμό που αξιοποιήθηκε στην τηλεκπαίδευση μαθητών σε όλη την Ελλάδα.

Ταυτόχρονα, μεριμνώντας για τον εκσυγχρονισμό της Εκπαίδευσης, η εταιρεία:

  • Δημιούργησε την πρώτη STEM Βιβλιοθήκη σε δημόσιο σχολείο στην Ελλάδα.

  • Σχημάτισε την ομάδα αγωνιστικής Ρομποτικής Plaisiobots, η οποία αποτελείται αποκλειστικά από παιδιά συνεργατών της εταιρείας. Μάλιστα, το χρυσό μετάλλιο που απέσπασε η ομάδα στη Διεθνή Ολυμπιάδα Ρομποτικής, τόνωσε το αίσθημα υπερηφάνειας όλων των Ελλήνων και έδωσε ώθηση στο ενδιαφέρον μικρών και μεγάλων για τη Ρομποτική.

  • Επέκτεινε τη δυναμική της Ρομποτικής στη χώρα μας, διοργανώνοντας τον 1ο Open Call Διαγωνισμό Ρομποτικής και Επιχειρηματικότητας για Έλληνες μαθητές και φοιτητές.
  • Επίσης, σχεδίασε τη σειρά χρηστικών προϊόντων “Hugtag”, μέρος των εσόδων από την πώληση της οποίας υποστηρίζει φορείς με σημαντική και ευρεία κοινωφελή δραστηριότητα, όπως η Ένωση «Μαζί για το Παιδί», το Ινστιτούτο Prolepsis και το «Κάνε Μια Ευχή Ελλάδος»

Κι όπως πράττει τα τελευταία χρόνια, η Πλαίσιο βρίσκεται δίπλα στα παιδιά των λιγότερο ευνοημένων οικογενειών, κατά την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς καλύπτοντας τις ανάγκες τους σε σχολικά είδη. Προσφορά υψηλού επιπέδου, στρατηγική μεγάλου βάθους και ανάπτυξη
διαρκείας είναι για την Πλαίσιο ενδεικτικά ενός εταιρικού DNA, ικανού να οδηγήσει τον ελληνικό όμιλο με επιτυχία στα επόμενα βήματα.

Αναδεικνύοντας έτσι, μια ελληνική future ready εταιρεία.

Γεράρδος Κώστας και Γιώργος