Opel Grandland: το SUV της ενεργειακής μετάβασης

Opel Grandland: το SUV της ενεργειακής μετάβασης

Ανανεώνοντας την παρουσία της στην ανερχόμενη κατηγορία των C-SUV η Opel έρχεται αφενός να “εμφυτεύσει” στο νέο Opel Grandland το επικαιροποιημένο σχεδιαστικό της προφίλ, προσφέροντας στο μοντέλο και τη δέουσα δόση ψηφιακής τεχνολογίας και, αφετέρου, να μας θυμίσει ότι σε πείσμα της επέλασης της ηλεκτροκίνησης, τα Plug in Hybrid μοντέλα για αρκετό καιρό ακόμα θα συνυπάρχουν με αυτοκίνητα που θα κινούνται από βενζινο- και πετρελαιο- κινητήρες, σε πείσμα όσων προβλέπουν το “εδώ και τώρα” τέλος των diesel.

Αν ξεκινήσουμε από τα προφανή, αυτά που βλέπουμε και που δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια για να τα επισημάνει κάποιος, το πρώτο καινούριο στοιχείο που μπορούμε να δούμε εύκολα στο νέο – για την ακρίβεια ανανεωμένο, αφού δεν έχουμε να κάνουμε με μια νέα γενιά του μοντέλου, αλλά με ένα facelift - Opel Grandland είναι η νέα μάσκα και τα νέα φώτα. Αυτά που στο σύνολό τους η Opel αποκαλεί “Opel Visor”,τα οποία εκτός από το νέο στυλ που προσδίδουν στο αυτοκίνητο, φέρνουν μαζί τους και νέες τεχνολογίες φωτισμού. Ενώ στο εσωτερικό, το εντελώς νέο ταμπλό, με τις μεγάλες ψηφιακές οθόνες, προϊδεάζει για περισσότερες αλλαγές και επιπλέον τεχνολογίες.

Ψηφιακή εποχή

Μιλάμε, λοιπόν, κατ’ αρχάς για το σύστημα Adaptive Intellilux LED Pixel Light, όπου κάθε προβολέας αποτελείται από 84 χωριστούς λαμπτήρες led, στοιχείο που επιτρέπει τη διαμόρφωση της δέσμης του φωτός, σε πραγματικό χρόνο, όπως ακριβώς “πρέπει” με τέτοιο τρόπο δηλαδή ώστε ο οδηγός του οχήματος να βλέπει καλύτερα, αλλά και να μην τυφλώνονται οι απέναντι οδηγοί, φωτίζοντας συγκεκριμένα μόνο τμήματα του δρόμου εμπρός. Πρόκειται για μία λογική εξέλιξη της δουλειάς που έχει κάνει η Opel για πολλά χρόνια και η οποία προσφέρεται στις πλουσιότερες εκδόσεις, ενώ στις βασικές και πάλι προσφέρονται full Led φώτα, πράγμα που σημαίνει κάτι το καλύτερο ως προς την απόδοση του συστήματος φωτισμού, αλλά και ως προς τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας.

Από την άλλη, το εντελώς νέο ψηφιακό ταμπλό “Pure panel”, το οποίο αποτελείται από δύο χωριστές οθόνες μία με μέγεθος έως 12 ίντσες για τον πίνακα οργάνων και μία μέχρι 10 ιντσών για το σύστημα infotainment στο κέντρο του ταμπλό, σηματοδοτεί το πέρασμα στην ψηφιακή εποχή, που προχωρά παράλληλα με την ηλεκτροκίνηση. Πρόκειται για ένα συνδυασμό που σαφώς συγγενεύει με ότι είδαμε πρόσφατα στο Mokka, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι ποικιλοτρόπως διαμορφώσιμος και δίνει τη δυνατότητα να τον φέρει ο οδηγός “στα μέτρα του”.

Στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας έχουμε για πρώτη φορά στο Grandland σύστημα νυχτερινής όρασης “Night Vision”, το οποίο με τη βοήθεια κάμερας υπερύθρων ανιχνεύει ανθρώπους και ζώα  σε απόσταση 100 μέτρων εμπρός από το αυτοκίνητο. Ενώ το σύστημα Highway Integration Assist περιλαμβάνει adaptive cruise control με λειτουργία “Stop & Go” που διατηρεί απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα σύμφωνα με την προκαθορισμένη από τον οδηγό ταχύτητα, και σε συνδυασμό με τη λειτουργία active lane positioning, φροντίζει το Grandland να παραμένει στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας.

Ενεργειακή ποικιλία

Στον τομέα, τώρα, των συστημάτων κίνησης με τα οποία προσφέρεται το νέο Opel Crossland έχουμε μια ποικιλόμορφη γκάμα που δίνει το στίγμα της εποχής της ενεργειακής μετάβασης: το νέο SUV της OPEL προσφέρεται, λοιπόν, και με το γνωστό 1.2 turbo τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα των 130 ίππων και με τον 1,5 λίτρου diesel, επίσης 130 ίππων, αλλά και σε δύο “επαναφορτιζόμενες” plug in hybrid εκδόσεις, που αποτελούν και τη μεγάλη “μόδα” της εποχής, μία προσθιοκίνητη 224 ίππων (Hybrid) και μία με κίνηση στους τέσσερις τροχούς και 300 ίππους (Hybrid 4) που προσφέρει και κορυφαίες επιδόσεις κατεβάζοντας το χρόνο για 0-100 km/h στα 6,1’’.

Αυτές οι δύο υβριδικές εκδόσεις είναι που υπόσχονται να προσφέρουν τα καλά δύο κόσμων, ή αν θέλετε δύο διαφορετικών εποχών, δίνοντας και τη δυνατότητα κίνησης με απολύτως μηδενικούς ρύπους σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία – με μηδενική κατανάλωση βενζίνης για 65 “εργαστηριακά” χιλιόμετρα (στην πράξη περιμένει κανείς κάτι λιγότερο) -, αλλά και την απεριόριστη αυτονομία των βενζινοκινητήρων τους.

Σημειώστε ότι μιλάμε για υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες 1,6 λίτρων με 180 και 200 ίππους για τις εκδόσεις Hybrid και Hybrid 4, αντίστοιχα. Σημειώστε επίσης ότι η Hybrid διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα, ενώ η Hybrid 4 δύο, με τον δεύτερο να κινεί τους πίσω τροχούς, ενώ και τα δύο υβριδικά οχήματα διαθέτουν μπαταρία 13,2 kWh η οποία προσφέροντας την αυτονομία που αναφέραμε επιτρέπει στον μέσο κάτοχο ενός υβριδικού Grandland να καλύπτει τουλάχιστον το 80%* των καθημερινών του μετακινήσεων βασισμένος αποκλειστικά στην ενέργεια της μπαταρίας – με την προϋπόθεση φυσικά ότι τη φορτίζει κάθε βράδυ στο σπίτι του.

Η επίσημη εργαστηριακή κατανάλωση των Plug In υβριδικών Opel Grandland είναι βέβαια, όπως συμβαίνει με αυτού του τύπου τα οχήματα εντυπωσιακή (από 1,2 λίτρα/100 χλμ.) μπορεί όμως ενδεχομένως κάπως να προσεγγιστεί στην πράξη μόνο με την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων της μπαταρίας. Κατά τ’ άλλα αν η χρήση που σκοπεύετε να κάνετε περιλαμβάνει πολλά ταξίδια, τότε είναι καλύτερα να στραφείτε στo πετρελαιοκίνητο Grandland.

Η πορεία προς την ηλεκτροκίνηση

Η Opel έχει ήδη θέσει σε εφαρμογή το δικό της σχέδιο μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση βάσει του οποίου μέχρι το 2024 ολόκληρη η γκάμα της θα έχει εξηλεκτριστεί, θα διαθέτει δηλαδή κάποια plug in υβριδική ή πλήρως ηλεκτρική έκδοση, ενώ το 2028 θα είναι η χρονιά που η γερμανική εταιρία θα γίνει πλήρως ηλεκτρική στην Ευρώπη. Επίσης, στα τέλη της φετινής χρονιάς θα βγει στους δρόμους και ένας στόλος από ηλεκτρο-υδρογονοκίνητα βαν Opel Vivaro Fuel Cell, καθώς το υδρογόνο έχει το δικό του ενδιαφέρον στο χώρο των επαγγελματικών οχημάτων.

Παραδοσιακές αρετές

Στη Φρανκφούρτη, όπου βρεθήκαμε προσκεκλημένοι της Opel Hellas για την επίσημη, δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου μοντέλου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και τις τέσσερις εκδόσεις του νέου μοντέλου. Το πρώτο που οφείλουμε να επισημάνουμε είναι ότι το ανανεωμένο Opel Granland διατηρεί τις βασικές αρετές του προκατόχου του τόσο στον τομέα της ποιότητας κατασκευής, όσο και στον τομέα της άνεσης, αλλά και των χωρών, ενώ στον τομέα της εργονομίας είδαμε και κάποια μικρά σημάδια βελτίωσης.

Ιδιαίτερη εντύπωση, πάντως, μας προκάλεσε το γεγονός ότι τόσο το “μικρό” plug-in υβριδικό Grandland όσο και το μεγάλο καταφέρνουν να ξεχωρίζουν ελάχιστα ως προς την απορροφητικότητα της ανάρτησης από τα συμβατικά αδέλφια τους. Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι ο κανόνας θέλει τα plug-in hybrid μοντέλα να έχουν πιο σκληρή ανάρτηση, προκειμένου να ανταποκριθούν στο επιπλέον βάρος που προσθέτει το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, δηλαδή, κατά κύριο λόγο η μπαταρία και ο ηλεκτροκινητήρας. Εδώ, λοιπόν, σε αυτά τα δύο υβριδικά Opel η διαφορά είναι ελάχιστη και αυτό είναι σίγουρα μια επιτυχία του κατασκευαστή.

Εν αναμονή του πλήρους τιμοκαταλόγου και μιας εκτενέστερης οδηγικής επαφής με το νέο μοντέλο δεν θα κάνουμε περαιτέρω σχόλια. Θα σημειώσουμε όμως ότι οι “συμβατικές” εκδόσεις του Opel Grandland μπορεί να διαθέτουν μικρότερη ισχύ, δεν παύουν όμως να αποτελούν αξιόμαχες επιλογές και – ενδεχομένως – με καλύτερο value for money.

Προς το παρόν η αντιπροσωπεία έχει ανακοινώσει τιμοκατάλογο μόνο για τα συμβατικά Opel Grandland, με το φθηνότερο από αυτά (1.2 Turbo / 130 hp) να κοστίζει 26.500 στην Business Edition με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και €29.000 με 8άρι αυτόματο, ενώ το φθηνότερο diesel, που είναι διαθέσιμο αποκλειστικά 8άρι αυτόματο κιβώτιο, κοστίζει €29.500. Τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένεται να φτάσουν στη χώρα μας τον Νοέμβριο.

Βασικά στοιχεία

Συνοπτική περιγραφή

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Συστήματα κίνησης

Τεχνολογία

Τιμοκατάλογος

*Οι στατιστικές δείχνουν ότι το 80% των καθημερινών μετακινήσεων του μέσου οδηγού δεν υπερβαίνει τα 50 χιλιόμετρα.