ΟΛΜΕ: Εκ περιτροπής λειτουργία σχολείων μέχρι να αποκλιμακωθεί η κατάσταση

ΟΛΜΕ: Εκ περιτροπής λειτουργία σχολείων μέχρι να αποκλιμακωθεί η κατάσταση

«Σχολεία ανοιχτά, αλλά με μέτρα υγιεινής και ασφαλή» ζήτησαν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ σε δύο ξεχωριστές συνεντεύξεις Τύπου που παρέθεσαν, κρούοντας των κώδωνα του κινδύνου για τα αυξημένα κρούσματα covid-19 στα σχολεία.

Μάλιστα η ΟΛΜΕ προτείνει για πρώτη φορά «εκ περιτροπής λειτουργία των σχολείων μέχρι να αποκλιμακωθεί η κρίσιμη επιδημιολογική κατάσταση», εφόσον το υπουργείο Παιδείας «δεν προσλαμβάνει το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό», όπως υποστήριξαν οι εκπρόσωποί της. Οι μισοί μαθητές από ένα τμήμα θα παρακολουθούν τη μια μέρα, οι μισοί την άλλη. Παράλληλα, ζητούν «τον εξορθολιγισμό και τη μείωση της ύλης στις πανελλήνιες και ενδοσχολικές εξετάσεις».

Τα τελευταία δύο χρόνια της πανδημίας και της τηλεκπαίδευσης «ήταν καθοριστικά», τονίζει η ΟΛΜΕ και προσθέτει, ότι «υπάρχουν καταγεγραμμένα μαθησιακά ελλείμματα, που πρέπει να καλυφθούν με επαναλήψεις και αναθεώρηση της ύλης, για αυτό και η Τράπεζα Θεμάτων και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής δεν πρέπει να ισχύσουν, τουλάχιστον για φέτος». Η ΔΟΕ αναφέρει, «πως πολλοί μαθητές στο δημοτικό δεν μπορούν καν να συμμετάσχουν στο μάθημα».

Η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ υποστηρίζουν, πως οι σχεδόν 4.800 προσλήψεις αναπληρωτών, που ανακοίνωσε το υπουργείο για να καλύψουν έκτακτες ανάγκες λόγω πανδημίας, «εκτός τους ότι ακόμα κανείς από τους εκπαιδευτικούς δεν έχει αναλάβει ακόμα καθήκοντα, θα καλύψουν κάποια από τα 8.000 λειτουργικά κενά που υπάρχουν πριν την πανδημία, όχι τα έκτακτα κενά».

Αυτή τη στιγμή υπολογίζονται σε 9-10.000 τα ενεργά κρούσματα, άρα και τα κενά, μεταξύ του εκπαιδευτικού προσωπικού στην Α' βαθμια και Β΄ βάθμια, ενώ το 33% όλων των κρουσμάτων είναι μαθητές. To αποτέλεσμα των ελλείψεων, αναφέρει η ΔΟΕ, είναι «πολλά ολοήμερα να αναστέλλονται, γιατί οι δάσκαλοι μεταφέρονται στα πρωινά τμήματα, οι μαθητές μετακινούνται από τάξη σε τάξη, γιατί τα τμήματα συνενώνονται, ενώ μαθητές χάνουν την παράλληλη στήριξη».

Αραίωση τμημάτων και ιχνηλάτηση από ΕΟΔΥ

Πάγια αιτήματα των εκπαιδευτικών είναι η αραίωση των τμημάτων με τη χρήση των κενών αιθουσών των σχολικών μονάδων και δωρεάν σελφ και ράπιντ τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ, γιατί μόνο έτσι θα υπάρχει πραγματικός έλεγχος τι πραγματικά συμβαίνει», καθώς, όπως καταγγέλλει η ΔΟΕ, «πολλοί γονείς δεν κάνουν τα τεστ, είτε γιατί τα δωρεάν σημεία διαγνωστικού ελέγχου είναι πολύ λίγα και δεν μπορούν να πληρώσουν οι ίδιοι τα ραπιντ, είτε για πρέπει να ελεγχθούν οι ίδιοι μέσω σελφ τεστ που θα πληρώσουν, είτε απλώς δεν ασχολούνται».

Οι ομοσπονδίες ζητούν επίσης, να γίνεται συστηματική ιχνηλάτιση από τον ΕΟΔΥ, μετά από κάθε επιβεβαιωμένο κρούσμα.

Το μέτρο του 50%+1 κρούσματα για να κλείσει ένα τμήμα «θέτει σε κίνδυνο και τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές και τις οικογένειές τους», επισημαίνει η ΔΟΕ και απαιτεί να αλλάξει, καθότι, «είναι πολιτικό, όχι επιδημιολογικό μέτρο».

Σύμφωνα με τη ΔΟΕ αυτή τη στιγμή το 20% των μαθητών της Α΄βαθμιας εκπαίδευσης απουσιάζει, επηρεάζοντας την ομαλή λειτουργία των τμημάτων, «είτε γιατί νοσούν, είτε γιατί οι γονείς φοβούνται να στείλουν τα παιδιά στο σχολείο λόγω των κρουσμάτων, είτε γιατί δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στο κόστος των τεστ».

Επιπλέον, οι ομοσπονδίες ζητούν προσλήψεις στο προσωπικό καθαριότητας.

Η παροχή άδειας ειδικού σκοπού

Για «παράδοξο» κάνουν λόγο οι ομοσπονδίες, το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί «είναι ο μόνο κλάδος, που δεν αναγνωρίζονται οι ευπαθείς ομάδες και κανένα μέτρο δεν έχει ληφθεί για αυτούς, παρότι πολλοί έρχονται σε επαφή και με 500 παιδιά σε μια ημέρα, αλλάζοντας 3-4 σχολεία και 5-6 τμήματα». Παρoμοίως, δεν προβλέπεται ούτε άδεια ειδικού σκοπού για εκπαιδευτικούς που τα παιδιά τους νοσούν.

Τέλος, η ΟΛΜΕ υποστηρίζει, πως το υπουργείο Παιδείας «αρνείται κάθε διάλογο», ενώ το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) «δεν έχει δεχθεί ποτέ την ΟΛΜΕ».

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο είναι προγραμματισμένο στις 17.00 στο Σύνταγμα από ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και ΟΙΕΛΕ με βασικά αιτήματα «δημόσια δωρεάν Παιδεία και Υγεία και Μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων».