Όλα τα φορτηγά της Mercedes-Benz θα είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2039

Όλα τα φορτηγά της Mercedes-Benz θα είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2039

Τη δέσμευσή της να παρέχει στις μεταφορικές εταιρείες φορτηγά που καλύπτουν καλύτερα τις ανάγκες τους, είτε συμβατικά είναι αυτά είτε εφοδιασμένα με ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, υπογραμμίζει η Mercedes-Benz Trucks. Αξιοποιώντας προϊόντα, τεχνολογίες και υπηρεσίες, η γερμανική εταιρία βαδίζει σταθερά προς την εποχή των μηδενικών ρύπων, ξεκινώντας από φέτος με ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας και επιστρατεύοντας από το 2027 και μετά τις δυνατότητες του υδρογόνου.

Καθώς η ενεργειακή μετάβαση στον τομέα των οδικών μεταφορών βρίσκεται σε εξέλιξη, τους υπευθύνους των μεταφορικών εταιριών απασχολεί το ερώτημα της καλύτερης επιλογής: παραδοσιακά αποτελεσματικό diesel ή ηλεκτρικό φορτηγό; Τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, καθώς από τη μια κάθε επένδυση σε ένα νέο φορτηγό οφείλει να αποσβαίνεται σε ένα ορισμένο χρόνο και στη συνέχεια να αποφέρει κέρδος για την εταιρία, ενώ από την άλλη οφείλει να λαμβάνει υπόψη της τις απαιτήσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας.

Επειδή και το «εδώ και τώρα» έχει τη σημασία του η Mercedes-Benz Trucks ξεκίνησε πρόσφατα τη διάθεση στην αγορά δύο νέων πετρελαιοκίνηταν μοντέλων: των Actros F και Actros L, που - και τα δύο - εξυπηρετούν συγκεκριμένες απαιτήσεις πελατών όσον αφορά τη λειτουργικότητα, την αποδοτικότητα, αλλά και τις καλύτερες δυνατές συνθήκες εργασίας του οδηγού. Ενώ, λοιπόν, το Actros F προσανατολίζεται κυρίως στο καλύτερο value for money, το πολυτελές Actros L θέτει νέα σημεία αναφοράς ως ναυαρχίδα στην “premium” κατηγορία φορτηγών μεγάλων αποστάσεων.

Περνώντας, τώρα, στο χώρο των «πράσινων» μεταφορών, έχουμε το πλήρως ηλεκτρικό - ανθρακικά ουδέτερο ως προς τις τοπικές εκπομπές CO2 - και κατάλληλο για διανομές μεγάλων φορτίων eActros, το οποίο παρουσιάστηκε τον Ιούνιο του 2021, να έχει προγραμματιστεί να μπει σε πλήρους κλίμακας παραγωγή στο Wörth τον Οκτώβριο του 2021.

Το δεύτερο εξάμηνο του 2022 θα ακολουθήσει το eEconic, που προορίζεται για χρήση από δημοτικές υπηρεσίες. Θα ακολουθήσει, από το 2024 και μετά, το eActros LongHaul με αυτονομία περίπου 500 χιλιόμετρα, ενώ το 2027 θα πάρουν το δρόμο τους για τους πελάτες τα πρώτα GenH2 Trucks με σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου/υδρογόνου, τα πρώτα δηλαδή FCEV φορτηγά (Fuel Cell Electric Vehicles), τα οποία θα προσφέρουν αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων. Και τα δύο αυτά οχήματα θα επιτρέψουν μεταφορές με τοπικά ουδέτερο CO2 ακόμα και σε μεγάλες αποστάσεις.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, ανάλογα με τις απαιτήσεις του κάθε πελάτη, θα υπάρχει δυνατότητα επιλογής μεταξύ συστημάτων κυψελών καυσίμου με μπαταρία και υδρογόνου: όσο πιο ελαφρύ είναι το φορτίο και όσο μικρότερη είναι η απόσταση, τόσο καλύτερη επιλογή φαίνεται το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης αποκλειστικά με μπαταρίες. Ενώ όσο βαρύτερο είναι το φορτίο και όσο μεγαλύτερη είναι η απόσταση στην οποία πρέπει να μεταφερθεί, τόσο τα Fuel Cells, δηλαδή οι κυψέλες υδρογόνου, γίνονται η πιο πιθανή επιλογή.

Σημειώστε ότι όλα αυτά γίνονται από τη Mercedes-Benz με γνώμονα τη Συμφωνία του Παρισιού – και η μεγάλη γερμανική εταιρία σκοπεύει να έχει ολόκληρο το χαρτοφυλάκιό της γεμάτο με ηλεκτροκίνητα φορτηγά μέχρι το 2039.

Τέλος, επειδή το μέλλον των οδικών μεταφορών – και των μετακινήσεων εν γένει - πρέπει να είναι απαλλαγμένο από τροχαία ατυχήματα, η Mercedes-Benz εξοπλίζει τα φορτηγά της με τα πιο σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως το σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών, το Sideguard Assist με ενεργή λειτουργία πέδησης και το Active Drive Assist για μερικώς αυτοματοποιημένη οδήγηση.