Ο εξηλεκτρισμός του μηχανοκίνητου αθλητισμού

Ο εξηλεκτρισμός του μηχανοκίνητου αθλητισμού

Το πρωτάθλημα “Extreme E” προβάλεται από τους δημιουργούς και τους υποστηρικτές του ως ένα κάλεσμα αφύπνισης για την κλιματική κρίση και ταυτοχρόνως ως ο πρώτος θεσμός που δημιουργήθηκε από τον προβληματισμό για το τι συμβαίνει στα οικολογικά συστήματα σε όλο τον κόσμο. Στόχος του είναι, μέσα από τους αγώνες, ο κόσμος να εστιάσει στο φυσικό περιβάλλον που κατά τόπους απειλείται από τις επιπτώσεις κλιματικής αλλαγής, ενθαρρύνοντας μας όλους να αναλάβουμε θετική δράση για να προστατεύσουμε το μέλλον του πλανήτη μας.

Το Extreme E είναι ένας ισχυρός συνδυασμός συναρπαστικής αθλητικής δράσης, επιστημονικής εκπαίδευσης και προσπάθειας για την επιτάχυνση υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων σε όλους τους τομείς, προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές CO2 και να επιτευχθεί ένας πιο βιώσιμος τρόπος ζωής. Ενώ πρέπει να παρατηρήσουμε στο σημείο αυτό ότι το Extreme E διαθέτει ένα format, που σέβεται μεταξύ άλλων σημαντικών ζητημάτων, την ισότητα ευκαιριών μεταξύ των δύο φύλων: οι ομάδες στο Extreme E, θα πρέπει να διαθέτουν δύο οδηγούς, έναν άντρα και μία γυναίκα!

Πρόκειται για έναν αγωνιστικό θεσμό με αμιγώς ηλεκτρικά SUV, που το 2021 κατάφερε να ταξιδέψει σε μερικά από τα πιο απομακρυσμένα μέρη του κόσμου – εκεί όπου επικρατούν οι πιο ακραίες συνθήκες: στην Αρκτική, στην έρημο, σε τροπικά δάση, στους παγετώνες και στον ωκεανό, επιλέγοντας τοποθεσίες που έχουν ήδη υποστεί βλάβη, μικρή ή μεγάλη, από την κλιματική αλλαγή. Το Extreme E είναι ένας συνδυασμός Raid και Rally Cross, ένας αγώνας σε πολύ διαφορετικά περιβάλλοντα με πληροφορίες τοποθεσίας μέσω GPS.

Και ήταν πριν από ένα χρόνο και κάτι, τον Οκτώβριο του 2020, που η Cupra ανακοίνωνε την απόφασή της να μεταφέρει την κληρονομιά του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη σύγχρονη εποχή, συμμετέχοντας σε αυτόν τον “οικολογικό” θεσμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού ως βασικός συνεργάτης της ομάδας ABT Sportsline.

Όμως, καθώς η αυλαία έπεσε για την εναρκτήρια σεζόν της βιώσιμης, ηλεκτροκίνητης σειράς αγώνων αυτοκινήτου, η προσοχή αρχίζει να στρέφεται προς την επόμενη χρονιά. Η εναρκτήρια σεζόν έδωσε στη Cupra και τη συνεργαζόμενη ABT, εφαλτήριο για να δουλέψουν ακόμη πιο σκληρά για το 2022, ώστε να μπορεί να διεκδικήσουν τον τίτλο όταν ανάψουν ξανά τα πράσινα φώτα.

Οι εντυπώσεις από το «πεδίο της μάχης» έχουν τη δική τους αξία και ο Mattias Ekström, οδηγός του ABT Cupra XE, δήλωσε ότι: «Το φετινό Πρωτάθλημα Extreme E ήταν μια συναρπαστική χρονιά, όπου ανακαλύψαμε ένα νέο στυλ αγώνων, ενώ παράλληλα τονίσαμε μερικά πολύ σημαντικά περιβαλλοντικά ζητήματα σε όλο τον κόσμο».

Από την πλευρά της, η συναθλήτρια του, Jutta Kleinschmidt, πρόσθεσε: «Το Extreme E είναι μια σπουδαία ανακάλυψη: η τεχνολογία, τα αυτοκίνητα, τα μέρη που αγωνιζόμαστε».

Είναι απολύτως χαρακτηριστικά τα όσα λένε οι οδηγοί της ομάδας Mattias Ekström και Jutta Kleinschmidt που κατάφεραν να βάλουν γερά θεμέλια ώστε η ομάδα ABT Cupra XE να ανταποκριθεί αγωνιστικά σε μια από τις πιο απαιτητικές σειρές αγώνων που μπορεί κανείς να φανταστεί, στο τιμόνι του e-Cupra ABT XE1, του 100% θηριώδους ηλεκτρικού SUV των 400 kW (550 PS)!

Σημειώστε ότι η είσοδος της Cupra στην αρένα του Extreme E δεν αποτέλεσε έκπληξη, καθώς η μάρκα έθετε πάντα τον πήχη ψηλά και είχε ήδη δώσει δείγμα γραφής στα ηλεκτροκίνητα σπορ. Ο λόγος για το Cupra e- Racer - το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο τουρισμού στον κόσμο - με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες ισχύος 500 kW (680 PS) που αποδίδουν τη θηριώδη μέγιστη ροπή των 960 Nm, και τροφοδοτούνται από μία υγρόψυκτη μπαταρία 65 kWh, συμβάλλοντας στον επαναπροσδιορισμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Η ομάδα μπαίνει ενισχυμένη στον τελευταίο γύρο, μετά από τη δεύτερη θέση που κατέλαβε στο Island X Prix στη Σαρδηνία τον Οκτώβριο. Το αποτέλεσμα οδήγησε την ABT Cupra XE στην πέμπτη θέση της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος Ομάδων, μόλις 10 βαθμούς μακριά από το βάθρο.

Η δεύτερη σεζόν του Πρωταθλήματος Extreme E θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο του επόμενου έτους και η Cupra δηλώνει περήφανα παρούσα!