Marketwatch: Η Facebook εξετάζει το ενδεχόμενο αγωγής κατά της Apple

Marketwatch: Η Facebook εξετάζει το ενδεχόμενο αγωγής κατά της Apple

Η Facebook Inc. και η Apple Inc βρίσκονται ένα βήμα πριν την απαρχή ενός «νομικού πολέμου», καθώς ο κολοσσός της κοινωνικής δικτύωσης εξετάζει έντονα το ενδεχόμενο να υποβάλει αγωγή κατά του τεχνολογικού γίγαντα. 

Ο επικεφαλής του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, είπε, μιλώντας σε επενδυτές, ότι η Apple αποτελεί αυξανόμενο κίνδυνο για την επιχείρηση, μετά την ανακοίνωση της κατασκευάστριας του iPhone ότι σκοπεύει να δώσει στους χρήστες μεγαλύτερο έλεγχο στη διαχείριση των προσωπικών τους δεδομένων, περιορίζοντας την ικανότητα εφαρμογών -όπως του Facebook- να καταγράφουν το ψηφιακό αποτύπωμα χρηστών.

Οι χρήστες προϊόντων Apple θα έχουν πρόσβαση από την άνοιξη στη νέα δυνατότητα, η οποία θα επιτρέπει την προβολή στοχευμένων διαφημίσεων μόνον εφόσον ο χρήστης έχει συναινέσει σε αυτό. Η ανανέωση του λειτουργικού συστήματος των iPhone και iPad θα στερήσει από το Facebook και άλλες εταιρείες τη δυνατότητα να συλλέγουν δεδομένα για τις συνήθειες των χρηστών, τα οποία προωθούν έναντι χρηματικού ανταλλάγματος σε διαφημιστικές εταιρείες

Ο Ζούκερμπεργκ, η εταιρεία του οποίου αντιμετωπίζει αγωγές από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Εμπορίου των ΗΠΑ και 46 πολιτείες για παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού, προσπαθεί να εμφανίσει την πρωτοβουλία της Apple ως απόπειρα να τεθεί το Facebook σε μειονεκτική θέση. Η Apple έχει γίνει και αυτή στόχος δικαστικών προσφυγών από ανταγωνίστριές της, που ισχυρίζονται ότι οι πρακτικές της παραβιάζουν τη νομοθεσία περί υγιούς ανταγωνισμού. «Η Apple έχει κάθε συμφέρον να αξιοποιήσει την κυρίαρχη πλατφόρμα της για να παρέμβει στη λειτουργία των εφαρμογών μας και να προωθήσει τις δικές της», είπε ο Ζούκερμπεργκ.

Προ ημερών άλλωστε, ο διευθύνων σύμβουλος της Apple Τιμ Κουκ εξαπέλυσε επίθεση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που βασίζονται σε διαφημίσεις όπως το Facebook υποστηρίζοντας ότι τέτοιες πλατφόρμες είναι υπεύθυνες για τη βία στον πραγματικό κόσμο.

Μιλώντας σε μια εκδήλωση που ονομάζεται Data Privacy Day στις Βρυξέλλες, ο Κουκ παρότι δεν ανέφερε την εταιρεία με το όνομά της είπε ότι «δεν μπορούμε πλέον να κλείνουμε τα μάτια σε μια τεχνολογία που εκπέμπει αλγόριθμους προωθώντας αχαλίνωτη παραπληροφόρηση και θεωρίες συνωμοσίας».

Οι επερχόμενες αλλαγές που ανήγγειλε η Apple αποτελούν μέρος στρατηγικής βελτίωσης της προστασίας των προσωπικών δεδομένων χρηστών, όπως η άδεια που ζητούν από τον χρήστη πολλές εφαρμογές επικοινωνίας μέσω βίντεο για τη χρήση της κάμερας και του μικροφώνου τη συσκευής. Πρόσφατη σφυγμομέτρηση χρηστών συσκευών υψηλής τεχνολογίας στις ΗΠΑ έδειξε ότι το 85% των ερωτηθέντων δε θα επέτρεπε σε εφαρμογές να καταγράφουν τις ηλεκτρονικές συνήθειες, εάν είχε αυτή τη δυνατότητα.