Το Τραμ επέστρεψε ΣΕΦ, προχωράμε την επέκταση προς Πειραιά
Κ. Αχ. Καραμανλής

Το Τραμ επέστρεψε ΣΕΦ, προχωράμε την επέκταση προς Πειραιά

Τη διαδρομή στο τμήμα του Τραμ «Μπάτης» - ΣΕΦ, που δόθηκε χθες ξανά σε εμπορική λειτουργία μετά την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, την ανακατασκευή των γραμμών και την ανακαίνιση σταθμών, πραγματοποίησε σήμερα το πρωί ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, συνοδευόμενος από τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη και τον Περιφερειάρχη Αττικής, κ. Γιώργο Πατούλη. 

Υπενθυμίζεται ότι τα δρομολόγια του Τραμ από τη στάση «Μπάτης» έως το ΣΕΦ είχαν διακοπεί το Μάρτιο του 2020, προκειμένου να εκτελεστούν από την Περιφέρεια Αττικής τα έργα για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου. Στο πλαίσιο των έργων αυτών ανακατασκευάστηκε η γραμμή και τρεις στάσεις του Τραμ. 

Ο κ. Καραμανλής επιβιβάστηκε στο ΣΕΦ, σε έναν από τους νέους συρμούς, η παραλαβή των οποίων ξεκίνησε στα τέλη Αυγούστου, ο οποίος έχει τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία, και αποβιβάστηκε στη στάση Πικροδάφνη, όπου έχουν επίσης γίνει έργα ανάπλασης του παραλιακού μετώπου από την Περιφέρεια. 

«Συνεχίζουμε την προσπάθειά μας ώστε, βήμα - βήμα, να γίνονται οι αστικές συγκοινωνίες κάθε μέρα  καλύτερες. Το Τραμ έχει κεντρική θέση στο σχεδιασμό μας, αφού όσο περισσότερο ενισχύουμε το δίκτυό του, τόσο περισσότερες και καλύτερες επιλογές μετακίνησης προσφέρουμε στους πολίτες» ανέφερε ο υπουργός και σημείωσε ότι «πριν λίγο καιρό ξεκινήσαμε ξανά τα δρομολόγια του Τραμ στο Σύνταγμα, τώρα ξεκινήσαμε πάλι και τα δρομολόγια στο Φάληρο μέχρι το ΣΕΦ, σύντομα θα είμαστε έτοιμοι να παραδώσουμε και την επέκταση προς Πειραιά, ενώ αναβαθμίζουμε τον υπάρχοντα στόλο προσθέτοντας 25 νέους συρμούς».

Και συμπλήρωσε ότι «σε έναν από αυτούς μπήκαμε και σήμερα και είδαμε ότι χαρακτηρίζονται από ασφάλεια, άνεση, σύγχρονη τεχνολογία και υψηλή αισθητική. Συνεχίζουμε τη δουλειά μας, λοιπόν, και ξέρουμε ότι έχουμε αρκετό δρόμο ακόμα μέχρι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να φτάσουν στο επίπεδο που θέλουν οι πολίτες.

Η νέα γραμμή Τραμ

Η νέα γραμμή τοποθετήθηκε σε χαμηλότερη θέση προκειμένου να επιτευχθεί αντιπλημμυρική προστασία στις περιοχές του Μοσχάτου και της Καλλιθέας. Περνά από υπόγεια διάβαση, κατασκευασμένη αποκλειστικά γι’ αυτόν τον σκοπό, ελευθερώνοντας τις δύο λωρίδες κυκλοφορίας που καταλάμβανε στην παλιά παραλιακή Εθν. Μακαρίου.

Για την ανακατασκευή χρησιμοποιήθηκε το σύστημα επιδομής RhedaCity, το οποίο εξασφαλίζει μεγάλη ελαστικότητα, μειωμένο θόρυβο και απορρόφηση κραδασμών, καθώς και συντομία χρόνου σε ενδεχόμενη αποσυναρμολόγηση και συναρμολόγηση της τροχιάς. Η τελική επίστρωσή της από σταθεροποιημένη γη δεν απαιτεί ιδιαίτερη φροντίδα συντήρησης.

Τα έργα για τη μετατόπιση των γραμμών και τον στάσεων του Τραμ στον Φαληρικό Όρμο ξεκίνησαν από την περιφέρεια Αττικής στις 16 Μαρτίου 2020. Σύμφωνα με την τότε ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ, θα διαρκούσαν 60 ημέρες (45 μέρες έργων και 15 μέρες δοκιμών), αν και σε προηγούμενο χρόνο είχε ειπωθεί πως τα έργα θα διαρκέσουν 4-6 μήνες.

Οι παρατάσεις δεν άργησαν να έρθουν. Η πρώτη -δίμηνη- δόθηκε στις 13 Μαΐου, ενώ τον Ιούλιο δόθηκε νέα παράταση ως τον Αύγουστο. Κάπου εκεί τα έργα της περιφέρειας βάλτωσαν λόγω προβλημάτων στην χρηματοδότηση με την τρίτη παράταση να ισχύει επ’ αόριστον. Τελικά τα έργα ξεκίνησαν και πάλι στα τέλη τις χρονιάς, με τον ορίζοντα ολοκλήρωσης της γραμμής του Τραμ να τοποθετείται στις αρχές του 2021.

Εν τω μεταξύ, το Νοέμβριο επαναλειτούργησε το τμήμα Σύνταγμα – Κασομούλη του Τραμ μετά από δύο χρόνια διακοπής της κυκλοφορίας. Έτσι, το δρομολόγιο Σύνταγμα – ΣΕΦ πραγματοποιήθηκε σήμερα για πρώτη φορά ύστερα από 2 χρόνια και 3 μήνες.

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γ. Κεφαλογιάννης σημείωσε ότι: «Ο σχεδιασμός μας για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών αρχίζει και βγαίνει στην πράξη. Το Τραμ μπήκε ξανά στις ράγες από το Σύνταγμα προς το ΣΕΦ και τη Βούλα κι έτσι όλο το παραλιακό μέτωπο συνδέεται και πάλι με το κέντρο της Αθήνας. Μια γραμμή που εξυπηρετεί πολλές περιοχές και επιπλέον, αποτελεί και μια όμορφη διαδρομή. Επόμενη στάση για το Τραμ, ο Πειραιάς. Ταυτόχρονα, βελτιώνονται οι συχνότητες στα υπόλοιπα Μέσα Σταθερής Τροχιάς και προχωρά η ενίσχυση του στόλου της ΟΣΥ, όπου κυκλοφορούν, πλέον, περισσότερα από 1.200 λεωφορεία και τρόλεϊ στους δρόμους της Αθήνας. Κάθε μέρα που περνάει βελτιώνονται οι υπηρεσίες των αστικών συγκοινωνιών προς τους πολίτες». 

Γραμμή «Μπάτης» – ΣΕΦ 

Στο τμήμα της γραμμής «Μπάτης» – ΣΕΦ λειτουργούν αυτή τη στιγμή οι 10 από τις 11 στάσεις, καθώς στις «Τζιτζιφιές» τα έργα πολιτικού μηχανικού αναμένεται να ολοκληρωθούν σε 15 ημέρες και εν τω μεταξύ οι συρμοί θα διέρχονται από εκεί χωρίς στάση. Ειδικότερα επαναλειτουργούν οι στάσεις:

Μπάτης

Φλοίσβος

Πάρκο Φλοίσβου

Τροκαντερό/ Αγ. Σκέπη

Δέλτα Φαλήρο

(Τζιτζιφιές μόνο διέλευση μέχρι την ολοκλήρωση της ανακαίνισης)

Καλλιθέα (ανακαινισμένος σταθμός)

Μοσχάτο

Ν. Φάληρο (ανακαινισμένος σταθμός)

ΣΕΦ.