Κ.Αχ. Καραμανλής: Νέος αυτοκινητόδρομος Θεσσαλονίκη -  Έδεσσα

Κ.Αχ. Καραμανλής: Νέος αυτοκινητόδρομος Θεσσαλονίκη - Έδεσσα

Πρόταση για την εξασφάλιση των αναγκαίων κονδυλίων για την κατασκευή δυο έργων, προκειμένου να συνδεθεί με αυτοκινητόδρομο η Έδεσσα με τη Θεσσαλονίκη, προωθείται από το υπουργείο Υποδομών, ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής κατά τη διάρκεια συνάντησης με τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας. 

Όπως επισήμανε ο υπουργός «για τον αυτοκινητόδρομο Θεσσαλονίκης-Έδεσσας, που για να ολοκληρωθεί χρειάζεται να γίνουν δυο έργα. Το πρώτο αφορά στις παρακάμψεις της Χαλκηδόνας και των Γιαννιτσών και είναι αρμοδιότητας της Περιφέρειας και το δεύτερο το τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα, που είναι αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών»  Επισήμανε ότι από την πλευρά του υπουργείου και της Περιφέρειας έχει γίνει επίσημα η πρόταση να ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης τα εν λόγω έργα 

Υπογράμμισε, παράλληλα, ότι όταν δημοπρατούνται ή εξαγγέλλονται τα έργα θα πρέπει να υπάρχει η απαιτούμενη χρηματοδότηση και πρόσθεσε: «εδώ λοιπόν η κυβέρνηση έχει αποφασίσει ότι το έργο αυτό είναι ένα από τα κεντρικά έργα τα οποία πρέπει να γίνουν».

Οι δυο άνδρες συζήτησαν επίσης τα έργα του Μετρό της Θεσσαλονίκης, η κατασκευή του οδικού άξονα flyover και της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Έδεσσας, καθώς και η κατάσταση στον ΟΑΣΘ και τα αντιπλημμυρικά έργα στις Σέρρες.

Σχετικά με τον οδικό άξονα flyover, ο κ. Τζιτζικώστας γνωστοποίησε ότι «η διαδικασία προχωράει με ταχύτατους ρυθμούς» και δήλωσε αισιόδοξος ότι μέχρι το 2026 η Θεσσαλονίκη θα έχει αποκτήσει έναν σύγχρονο παράλληλο αυτοκινητόδρομο που θα ενισχύσει την κυκλοφορία της σημερινής περιφερειακής οδού.

Για το Μετρό ανέφερε ότι «το επόμενο διάστημα θα ενταθούν οι εργασίες προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος του 2023». Επ' αυτού, ο υπουργός τόνισε πως «έχει ληφθεί μια απόφαση η οποία ακούει σε ένα σύνθημα, σε μια πραγματικότητα: εμείς θέλουμε και αρχαία και μετρό» και σημείωσε: «ας αφήσουμε τις διχόνοιες του παρελθόντος. Για πρώτη φορά νομίζω η Περιφέρεια, το ΤΕΕ, ο Δήμος η κυβέρνηση έχουν συμφωνήσει στη λύση της απόσπασης και της επανατοποθέτησης. Μερικοί ακόμη έχουν αντίθετες απόψεις περιμένουμε την απόφαση του ΣτΕ και είμαστε αισιόδοξοι ότι θα βρεθεί μια οριστική λύση ως προς το Μετρό της Θεσσαλονίκης και αυτό είναι ένα έργο που έχει ταλαιπωρήσει τους Θεσσαλονικείς για πολλά χρόνια και θα βρει το δρόμο του».

Οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

Για την κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι όταν ο ίδιος ανέλαβε το υπουργείο «η Θεσσαλονίκη είχε 235 λεωφορεία ενώ σήμερα έχει 450», αριθμός που αντιστοιχεί σε αύξηση πάνω 80%. Επιπλέον, σχολίασε ότι έχουν δοθεί δρομολόγια στα ΚΤΕΛ ενώ ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη η μεταρρύθμιση της εκμίσθωσης λεωφορείων με το σύστημα του leasing. «Έχουμε όμως αρκετά βήματα να κάνουμε γιατί ξέρουμε ότι ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και πρέπει να βελτιώνουμε καθημερινά τις συγκοινωνίες στην πόλη της Θεσσαλονίκης» υπογράμμισε.

Αναφερόμενος στα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας επισήμανε ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δημιουργεί στις Σέρρες ένα μάστερ πλαν για όλη την αντιπλημμυρική προστασία του νομού Σερρών, ώστε να δοθούν λύσεις στα προβλήματα που έχουν να κάνουν με τον ποταμό Στρυμόνα και τη λίμνη Κερκίνη.

Από την πλευρά του ο κ. Τζιτζικώστας ανακοίνωσε ότι προχωράει το έργο της σύνδεσης του σιδηρόδρομου Αθήνα- Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες και εκτίμησε ότι θα παραδοθεί προς χρήση σε 1,5 χρόνο. Για το έργο της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης- Έδεσσας, επισήμανε ότι η Έδεσσα είναι η μόνη πρωτεύουσα νομού που σήμερα δε συνδέεται με εθνικό δρόμο με τη Θεσσαλονίκη και σχολίασε ότι το έργο πλέον μπαίνει σε ράγες υλοποίησης καθώς ανακοινώνεται, ανεξάρτητα από το χρηματοδοτικό εργαλείο που θα επιλεγεί, ότι το έργο που θα προχωρήσει και θα υλοποιηθεί.

Σχετικά με το Παιδιατρικό νοσοκομείο στο Φίλυρο σημείωσε ότι «η Περιφέρεια μαζί με το υπουργείο Υποδομών προχωράει στην αναβάθμιση του υφιστάμενου οδικού δικτύου προκειμένου όταν το νοσοκομείο αυτό ολοκληρωθεί να είναι έτοιμο να εξυπηρετήσει το οδικό δίκτυο, τον κόσμο, τους πολίτες. Ταυτόχρονα συζητάμε τη νέα χάραξη ενός νέου δρόμου που θα συνδέσει από την εξωτερική περιφερειακή το νέο παιδιατρικό νοσοκομείο για τη διευκόλυνση όλων των ασθενών».

Αναφερόμενος, άλλωστε, στον δυτικό προαστιακό σιδηρόδρομο της Θεσσαλονίκης, είπε ότι συμφώνησε με τον υπουργό την έναρξη των διαδικασιών και τόνισε: «οι προμελέτες υπάρχουν, θα ξεκινήσουμε σύντομα τις μελέτες και ο τελικός στόχος είναι η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει ένα σύγχρονο σιδηρόδρομο για τη Δυτική πλευρά της πόλης».

Για την ενίσχυση, τέλος, των επιχειρήσεων, γνωστοποίησε ότι πέραν αυτών που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα «Διέξοδος» γίνονται προσπάθειες αναζήτησης περισσότερων κονδυλίων από το νέο ΕΣΠΑ για την στήριξη των μικρότερων, των πολύ μικρών επιχειρήσεων.