Η «Υφαντή Πόλη» του μέλλοντος από την Toyota

Η «Υφαντή Πόλη» του μέλλοντος από την Toyota

Του Γιάννη Παλιούρη

«Έξυπνες» κατοικίες, αυτόνομα οχήματα και στρατιές ρομπότ. Όχι, δεν πρόκειται για εικόνες από βιβλίο του Ισαάκ Ασίμωφ, αλλά για το υπερφιλόδοξο σχέδιο της Toyota για «πόλη του μέλλοντος» που η ιαπωνική εταιρεία θα δημιουργήσει σε μια έκταση 175 στρεμμάτων στη βάση του όρους Φίτζι.

Β Σύμφωνα με τον Άκιο Τογιόντα, πρόεδρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, η «Υφαντή Πόλη» όπως την χαρακτήρισε, θα είναι ένα «ζωντανό εργαστήριο» που θα περιλαμβάνει χιλιάδες κατοίκους και θα αποτελέσει πεδίο δοκιμών για αυτόνομα οχήματα, ρομπότς, «έξυπνα» σπίτια και εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνη σε πραγματικό, οικιστικό περιβάλλον. Μια πλήρως λειτουργική περιοχή με τεχνολογίες αιχμής που θα επιτρέψει σε ερευνητές, μηχανικούς και επιστήμονες να δοκιμάσουν ελεύθερα τις καινοτομίες που θα καθορίσουν τις επόμενες δεκαετίες.

Η εταιρεία δεν ανακοίνωσε κόστος ή χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του έργου, το οποίο σχεδιάζει να ξεκινήσει εντός του 2021. Το γενικό σχέδιο περιλαμβάνει τρεις τομείς έρευνας και έναν παραλιακό δρόμο για πεζοπορία. Η Toyota αναμένει έναν αρχικό πυρήνα κατοίκων από περίπου 2.000 άτομα.


Εκτός από τεχνολογικά προηγμένη η «Υφαντή Πόλη» θα είναι και απολύτως φιλική προς το περιβάλλον: τα κτίρια θα κατασκευαστούν κατά κύριο λόγο από ξύλο για την ελαχιστοποίηση του αποτυπώματος άνθρακα, τα οχήματα εκτός από αυτόνομα θα είναι και ηλεκτρικά ενώ για τις ενεργειακές ανάγκες θα φροντίζουν φωτοβολταϊκά πάνελς και κυψέλες υδρογόνου.

Η πόλη σχεδιάστηκε σε συνεργασία με τον διάσημο Δανό αρχιτέκτονα Μπγιάρκε Ίνγκελς, ο οποίος έχει επίσης σχεδιάσει τη νέας έδρα της Google αλλά και μια βάση για τον Άρη.

Το κεφάλαιο αυτόνομα οχήματα έχει αρχίσει αποκτά εξαιρετικό ενδιαφέρον, αφού σύμφωνα με τις περισσότερες εκτιμήσεις το μέλλον της αυτοκίνησης θα γραφτεί σε μικρό ή μεγάλο βαθμό χωρίς οδηγό. Το ενδεχόμενο αυτό φαίνεται πως λαμβάνουν σοβαρά υπόψη επιχειρηματικοί κολοσσοί από διαφορετικούς τομείς, συνάπτοντας συνεργασίες που σε άλλες εποχές θα φάνταζαν «ανάρμοστες».

Πιο πρόσφατο παράδειγμα, η συμμαχία Renault, Nissan και Waymo. Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες και η θυγατρική της Google συζητούν το ενδεχόμενο σύστασης μιας κοινοπραξίας για την ανάπτυξη και χρήση υπηρεσιών αυτόνομων μεταφορών στη Γαλλία και την Ιαπωνία. στη Γαλλία και την Ιαπωνία, αρχικά, που στη συνέχεια θα μπορούσε να επεκταθεί και σε άλλες αγορές.

Πέρα από τα αυτόνομα οχήματα οι «έξυπνες» πόλεις μπορούν να ηγηθούν της ανάπτυξης και να κατευθύνουν την κοινωνική αλλαγή. Έτσι, με την ενσωμάτωση της τεχνολογίας στις υποδομές των πόλεων, οι κάτοικοι μπορούν να δουν τα πλεονεκτήματα και να τα συμπεριλάβουν στην καθημερινότητά τους. Επιπλέον, οι «έξυπνες» υποδομές θα απλοποιήσουν και θα διευκολύνουν τη ζωή των κατοίκων.

Τώρα το αν το σχέδιο της Toyota θα γίνει κατώφλι για το επόμενο κεφάλαιο της αστικής ανάπτυξης ή θα παραμείνει μια τεχνολογική ουτοπία, μένει να αποδειχθεί.