Η ποιοτική αναβάθμιση της γαλλικής σχολής της αυτοκίνησης και το νέο Citroen C4 C-Cross

Η ποιοτική αναβάθμιση της γαλλικής σχολής της αυτοκίνησης και το νέο Citroen C4 C-Cross

Η ελαφρά διόρθωση της σχεδιαστικής πορείας της Citroen συνοδεύεται από το λανσάρισμα μίας σειράς νέων ή ανανεωμένων μοντέλων. Ανάμεσά τους και το ολοκαίνουριο Citroen C4 C-Cross 1.2 Puretech 130 που είχαμε την ευκαιρία να υποβάλλουμε σε ένα πλήρες test drive για να διαπιστώσουμε ότι το αίμα νερό δεν γίνεται…

Δεν είναι ένα τυπικό μικρομεσαίο ούτε ένα τυπικό SUV, όπως δεν είναι και ένα τυπικό κουπέ. Είναι το νέο Crossover της Citroen που έρχεται να αντικαταστήσει το C4 Cactus και επιχειρεί να συνδυάσει χαρακτηριστικά τριών διαφορετικών κόσμων, προσφέροντας πάνω απ’ όλα υψηλού επιπέδου άνεση.

Η σχέση που έχει η Citroen με την άνεση είναι βέβαια και μακριά, και γνωστή. Ξεκινάει από πολύ παλιά, από την εποχή της απίστευτης για την εποχή της καινοτομίας της υδροπνευματικής ανάρτησης που γνωρίσαμε στον περίφημο «βάτραχο» ή Citroen DS, που έκανε την εμφάνισή του το 1955 και παρέμεινε για 20 χρόνια στην παραγωγή. Οι παλιότεροι είναι βέβαιο ότι θυμούνται σίγουρα και τη διαφήμιση εκείνη που έδειχνε τον «βάτραχο» να κινείται ακόμα με τρεις μόνο τροχούς χάρη σε εκείνη τη φοβερή εφεύρεση.

Επειδή όμως η οικονομία προστάζει - και επιβάλλει - και επειδή η υδροπνευματική ανάρτηση είναι ακριβό σπορ, η Citroen αποφάσισε να συμβιβάσει τα ασυμβίβαστα, εξελίσσοντας συμβατικές αναρτήσεις με ενσωματωμένες νέες, δικές τις τεχνολογικές καινοτομίες. Έτσι, λοιπόν, ζούμε στην εποχή των “progressive hydraulic cushions”, τα οποία δεν έχει νόημα να αναλύσουμε εδώ από τεχνική σκοπιά – πρόκειται για κάποια ειδικά αμορτισέρ που εξασφαλίζουν αυτή τη μοναδική απόσβεση και απορροφητικότητα που μπορεί να απολαύσει ο οδηγός και οι επιβάτες ενός Citroen C4 C-Cross

«Πακέτο» με αυτή την ανάρτηση πηγαίνει τόσο η ηχομόνωση, όσο και τα πολύ αναπαυτικά καθίσματα τα οποία χαρακτηρίζονται και από τη λεγόμενη «οπτική άνεση», αφού όταν τα κοιτάς σου δίνουν την εντύπωση απαλού μαξιλαριού. Ταυτοχρόνως, όμως, τα ίδια αυτά καθίσματα δίνουν την ευκαιρία να κάνουμε και μία μικρή κριτική, καθώς όταν αποφασίσεις να κινηθείς γρήγορα σε δρόμο με στροφές, αυτά τα… πουφ δεν στηρίζουν τόσο καλά, όσο θα ήθελες, τη μέση σου, με αποτέλεσμα να κόβεις ρυθμό όχι γιατί δεν μπορεί το αυτοκίνητο, αλλά γιατί δεν μπορείς εσύ.

Και κάνουμε λόγο για πιο γρήγορη οδήγηση γιατί ο τρικύλινδρος κινητήρας 1,2 λίτρων “PureTech”, που κινεί ουκ ολίγα μοντέλα του γκρουπ PSA, είναι όχι μόνο βραβευμένος, αλλά και αποδοτικός, και ισχυρός. Είναι ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας που «τραβάει» από χαμηλά και σε συνεργασία με το αυτόματο 8-άρι κιβώτιο που διέθετε το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε δεν έχει πρόβλημα να προσφέρει επιδόσεις άνω του μέσου όρου. Χάρη σε αυτό το κιβώτιο η καθημερινότητα γίνεται πιο απλή ενώ, αν θέλεις κάτι παραπάνω μπορείς πάντοτε να αξιοποιήσεις την επιλογή “manual” αλλάζοντας ταχύτητες με τους ειδικούς μοχλοδιακόπτες στο τιμόνι, ώστε να έχεις πλήρη έλεγχο της κατάστασης. στα υπέρ του συγκεκριμένου κινητήρα είναι και η χαμηλή κατανάλωση

Από κει και πέρα η βελτίωση της ποιότητας σε σχέση με το απερχόμενο C4 Cactus είναι παραπάνω από εμφανής - και ακόμα πιο εμφανής είναι η βελτίωση στον τομέα της εργονομίας. Δεν χρειάζεται πια να ψάχνεις μέσα από το μενού της έγχρωμης οθόνης αφής στο κέντρο του ταμπλό για οποιαδήποτε λειτουργία, αφού υπάρχουν πλέον ανεξάρτητοι διακόπτες για τη ρύθμιση του κλιματισμού, αλλά και για άλλες λειτουργίες του αυτοκινήτου με αποτέλεσμα η ζωή του οδηγού και των επιβαινόντων να είναι πιο απλή. Λιτός, αλλά περιεκτικός και πλήρης, ο πίνακας οργάνων, θα μπορούσε ενδεχομένως να έχει ένα λίγο μεγαλύτερο στροφόμετρο. Ενώ το σύστημα προβολής ενδείξεων στο παρμπρίζ - “head-up display” - που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι ένας πολύτιμος βοηθός καθώς επιτρέπει στον οδηγό να έχει τη βασική πληροφόρηση για το όχημά του χωρίς να παίρνει το βλέμμα του από το δρόμο.

Και επειδή κανείς δεν είναι τέλειος, σημειώστε ότι η εργονομική αναβάθμιση άφησε και κάποια κενά: ο λόγος για το πολύ στενό πίσω παρμπρίζ του νέου μοντέλου, που περιορίζει σημαντικά την ορατότητα και καθώς είναι και διαιρούμενο δεν αφήνει χώρο ούτε για πίσω υαλοκαθαριστήρα.

Πλήρες θα χαρακτηρίσουμε το νέο Citroen C4 C-Cross και από την άποψη των προσφερόμενων χώρων. Kανένα πρόβλημα για ψηλούς επιβάτες στο πίσω κάθισμα, χάρη στο μεταξόνιο των 2.670 mm, ενώ επαρκέστατο είναι και το πορτμπαγκάζ, με χωρητικότητα 380 λίτρων, που χάρη στο διπλό του πάτωμα είναι και αρκετά πρακτικό. Όλα αυτά σε ένα αυτοκίνητο που οπωσδήποτε έχει ένα ιδιαίτερο στυλ: μιλάμε για ένα design που μπορεί να χαρακτηριστεί ενδεχομένως κάπως φορτωμένο, αλλά είναι σύγχρονο, δυναμικό και εντυπωσιακό.

Τι είναι λοιπόν τελικά το νέο Citroen C4 C-Cross; Είναι όλα αυτά που είπαμε στην αρχή. Είναι μία εναλλακτική πρόταση από όλες τις απόψεις. Ένα όχημα πιο ψηλό, σε σχέση με τον ορισμό του οικογενειακού αυτοκινήτου, δηλαδή τα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας, αλλά ταυτοχρόνως και πιο χαμηλό από τα τυπικά SUV, αφού η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 15,6 cm όταν το μέγεθος αυτό σε ένα τυπικό SUV είναι της τάξης των 18-20 cm. Έτσι λοιπόν μπορεί από τη μία να προσφέρει αυτή τη θέα «αφ’ υψηλού» (με την καλή της έννοια, δηλαδή της αυξημένης ορατότητας) ενώ από την άλλη δεν είναι υπερβολικά ψηλό ώστε να σε κάνει να νιώθεις ανασφάλεια σε στροφές, όπου επιδεικνύει μια ασφαλή οδική συμπεριφορά, χωρίς απρόοπτα. Ταυτόχρονα, το Citroen C4 C-Cross προσφέρει και τη δυνατότητα της απροβλημάτιστης κίνησης σε χωματόδρομους.

Ανακεφαλαιώνοντας, και προσθέτοντας στα παραπάνω και το στοιχείο του design, το συμπέρασμα έρχεται μόνο του: νέο Citroen C4 C-Cross είναι ένα αυτοκίνητο-πασπαρτού με στιλ… Όσον αφορά, τώρα, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, το Citroen C4 C-Cross 1.2 PureTech 130 S&S EAT8 ήταν μία ειδική πλούσια εξοπλισμένη παραλλαγή της έκδοσης Shine, που κοστίζει 24.800 ευρώ. Ένα ποσό που δεν είναι μικρό, δικαιολογείται όμως από τη μεγάλη λίστα του εξοπλισμού, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι το ίδιο αυτοκίνητο, αλλά με χειροκίνητο κιβώτιο, «πέφτει» στα 22.200 ευρώ. Τιμή που ακούγεται ακόμα πιο λογική, με βάση τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.

*Προδιαγραφές ρύπων: Euro 6d. Συνδυασμένος κύκλος WLTP.

** H τιμή είναι της έκδοσης βασικής έκδοσης “feel pack” με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8-χέσεων “ΕΑΤ8”. Με χειροκίνητο κιβώτιο, το Citroen C4 C-Cross 1.2 PureTech 130 κοστίζει 21.250 ευρώ, ενώ η έκδοση με τους 100 ίππους (PureTech 100) είναι αισθητά πιο προσιτή αφού κοστίζει 19.600 ευρώ (πάντα στην έκδοση “feel pack”). Πάντως για εκείνους που θέλουν το απολύτως πιο οικονομικό, διαθέσιμη είναι μία ακόμα έκδοση, η PureTech 100 “feel”, που διαθέτοντας όλο το βασικό πακέτο των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS) κοστίζει μόνο 17.950 ευρώ.

---

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τον εξοπλισμό του νέου Citroen C4 C-Cross μπορείτε να τα δείτε κάνοντας κλικ εδώ.

Τον πλήρη τιμοκατάλογο του νέου Citroen C4 C-Cross (και της ηλεκτρικής του έκδοσης Ë-C4 C-Cross) μπορείτε να τον δείτε εδώ.

Το επίσημο δελτίο τύπου με την αναλυτική περιγραφή του νέου Citroen C4 C-Cross & Ë-C4 C-Cross μπορείτε να το δείτε εδώ.