ΓΔ: 907,50 0,42 (0,05 %)

Τζίρος: 29,98 εκατ. €   RT

7ος χρόνος, ημέρα 2024η
Δευτέρα, 17 Μαΐου 2021

ΓΔ: 907,50 0,42 (0,05 %)

Τζίρος: 29,98 εκατ. €   RT

Η ώρα της compact ηλεκτρικής νοημοσύνης για τη Mercedes

Η ώρα της compact ηλεκτρικής νοημοσύνης για τη Mercedes

Στον κόσμο των «συμπαγών» ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαίνει η Mercedes-Benz παρουσιάζοντας, την ολοκαίνουρια EQA, ένα πλήρως ηλεκτρικό SUV που εφοδιάζεται με τα πλέον προηγμένα συστήματα ασφαλείας της εταιρείας και προσφέρει παράλληλα και τη λεγόμενη ηλεκτρική νοημοσύνη η οποία θα διευκολύνει τον οδηγό στην καθημερινότητά του προτείνοντας επιλογές διαδρομών που λαμβάνουν υπόψη τους και την κατάσταση της μπαταρίας του αυτοκινήτου.

Η νέα Mercedes EQA, το πλήρως ηλεκτρικό – και premium - compact SUV που η φημισμένη γερμανική εταιρία παρουσίασε χθες στους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου διαδικτυακά (λόγω των γνωστών ιδιομορφιών που έχει διαμορφώσει στην επικοινωνία o Covid-19), σηματοδοτεί την είσοδο της Mercedes-benz σε μία σαφώς πιο δημοφιλή κατηγορία οχημάτων. Μετά το πρώτο μεγάλο και επιβλητικό ηλεκτρικό SUV της, την EQC που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε πέρυσι, η Mercedes κατεβαίνει κατηγορία, μπαίνοντας σε ένα χώρο με μοντέλα που αφορούν πολύ περισσότερο κόσμο και που αναπόφευκτα οι όγκοι πωλήσεων είναι σαφώς μεγαλύτεροι.

Και μπορεί η Mercedes να μην είναι η πρώτη που μπαίνει σε αυτή την κατηγορία με ένα 100% ηλεκτρικό μοντέλο όμως φρόντισε να δώσει το παρών με όλο το τεχνολογικό της οπλοστάσιο. Εξάλλου, ο Marius Philipp, Product Manager της νέας Mercedes EQA δεν δίστασε να εκφράσει την αυτοπεποίθηση της εταιρίας και την εμπιστοσύνη που δείχνει στο νέο της προϊόν χαρακτηρίζοντάς την EQA ως ιδανική «υπερβολή» στην ηλεκτρική αστική κινητικότητα.

Η Mercedes GLA απέκτησε «αδελφό» μοντέλο μηδενικών ρύπων

Για να φτάσουμε στην EQA, που τελικώς δεν είναι ένα «χαμηλό» μικρομεσαίο, μια ηλεκτρική A-Class, όπως είχαμε πιστέψει με βάση το concept car που είχαμε δει παλιότερα, αλλά όπως ήδη αναφέραμε ένα μικρομεσαίο-μεσαίο SUV χρειάστηκαν 4 ολόκληρα χρόνια δοκιμών (εκ των οποίων το 35% ήταν προσομοιώσεις στον υπολογιστή) και 100.000 χιλιόμετρα που «έγραψαν» τα πρωτότυπα σε όλο τον κόσμο: από το Μεξικό μέχρι τον αρκτικό κύκλο και την Αραβική χερσόνησο.

Η Mercedes EQA, που δεν κρύβει τη σχεδιαστική της συγγένεια με την GLA (το αντίστοιχο συμβατικό SUV της εταιρίας), με την οποία έχει ούτως ή άλλως πολύ στενή σχέση, είναι το πρώτο ηλεκτρικό μέλος της οικογένειας compact αυτοκινήτων Mercedes-Benz. Η EQA δανείζεται τα βασικά χαρακτηριστικά της GLA, και τα συνδυάζει με έναν αποδοτικό ηλεκτρικό κινητήρα και είναι, πλέον, το νέο βασικό μοντέλο της γερμανικής εταιρίας για την είσοδο στον εξολοκλήρου ηλεκτρικό κόσμο της Mercedes-EQ.

Η EQA θα κυκλοφορήσει πρώτα ως EQA 250 με ηλεκτροκινητήρα 140 kW και αυτονομία κατά NEDC 486 χιλιομέτρων με την κατανάλωση σε μικτό κύκλο να φτάνει τα 15,7 kWh/100 km (αυτονομία WLTP: 426 km, κατανάλωση WLTP: 17,7 kWh/100 km). Η «διπλή» μπαταρία ιόντων λιθίου, προσαρμοσμένη ως δομικό στοιχείο κάτω από το δάπεδο του αυτοκινήτου, έχει χωρητικότητα 66,5 kWh. Για να ικανοποιεί τα υψηλά πρότυπα άνεσης που χαρακτηρίζουν τη μάρκα ως προς τον θόρυβο και τους κραδασμούς, έχουν ληφθεί διάφορα μέτρα για την απομόνωση του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης από το πλαίσιο και το αμάξωμα.

Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν και άλλες εκδόσεις, για τους πιο απαιτητικούς. Ανάμεσά τους μια σειρά ακόμη πιο σπορ, τετρακίνητων μοντέλων (4MATIC) με πρόσθετο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης (eATS) και ισχύ άνω των 200 kW (272 PS).

Εύκολη & πράσινη φόρτιση

Με το Mercedes me Charge, οι ιδιοκτήτες της νέας ΕQA θα έχουν πρόσβαση στο μεγαλύτερο δίκτυο φόρτισης του κόσμου σήμερα, το οποίο περιλαμβάνει αυτή τη στιγμή περισσότερα από 450.000 σταθμούς φόρτισης AC και DC σε 31 χώρες. Το Mercedes me Charge επιτρέπει στους πελάτες Mercedes-EQ να χρησιμοποιούν με ευκολία τους σταθμούς φόρτισης διαφόρων παρόχων, ακόμη και στο εξωτερικό. Με μία εγγραφή, μπορούν να επωφελούνται από μία απλή διαδικασία χρέωσης.

Το Mercedes me Charge επιτρέπει στους πελάτες να φορτίζουν τα οχήματά τους σε περισσότερους από 175.000 δημόσιους σταθμούς φόρτισης σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η Mercedes-Benz εξασφαλίζει τη μετέπειτα αντιστάθμιση με πράσινη ενέργεια.

Υψηλή τεχνολογία στην υπηρεσία του οδηγού

Έξυπνα συστήματα υποβοήθησης υποστηρίζουν τον οδηγό σε πολλούς τομείς όπως η αποτροπή ατυχημάτων, η προνοητική και, συνεπώς, ιδιαίτερα αποδοτική στρατηγική λειτουργίας και η Πλοήγηση με Electric Intelligence (Ηλεκτρική Νοημοσύνη). Η τελευταία είναι αυτή που υπολογίζει την ταχύτερη διαδρομή προς τον εκάστοτε προορισμό, λαμβάνοντας όμως υπόψη πιθανές αναγκαίες στάσεις για φόρτιση καθώς και πολλούς άλλους παράγοντες, όπως η τοπογραφία της διαδρομής και οι καιρικές συνθήκες. Επίσης, έχει τη δυνατότητα να αντιδρά δυναμικά σε αλλαγές, όπως για παράδειγμα στην κατάσταση της κυκλοφορίας ή το προσωπικό στυλ οδήγησης.

Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και η ενεργή υποβοήθηση πέδησης. Σε πολλές περιπτώσεις σκοπός της ενεργής υποβοήθησης πέδησης είναι να προλαμβάνει την πρόσκρουση επιβραδύνοντας αυτόνομα το όχημα ή να μετριάζει τις επιπτώσεις. Με κανονικές ταχύτητες πόλης, το σύστημα μπορεί επίσης να επιβραδύνει όταν ανιχνεύονται σταματημένα οχήματα και πεζοί που διασχίζουν τον δρόμο. Στις διευρυμένες λειτουργίες του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνεται και η λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν προσεγγίζουν ποδηλάτες ή οχήματα.

Επιπλέον, το αυτοκίνητο διαθέτει μια σειρά συστήματα της Mercedes-Benz που προάγουν την άνεση και διευκολύνουν την επικοινωνία, όπως το ENERGIZING Comfort και το MBUX (Mercedes-Benz User Experience).

Πότε έρχεται στην Ελλάδα

Η νέα EQA θα κατασκευάζεται στο Rastatt (Γερμανία) και στο Πεκίνο (Κίνα). Τα συστήματα μπαταριών της EQA θα παρέχονται από την Accumotive, μία θυγατρική εταιρεία της Mercedes-Benz με έδρα το Kamenz. Ενώ το εργοστάσιο μπαταριών στο Jawor της Πολωνίας ετοιμάζεται να ξεκινήσει την παραγωγή των συστημάτων μπαταριών των compact μοντέλων Mercedes-EQ.

Η νέα Mercedes-Benz EQA θα είναι διαθέσιμη στη χώρα μας τον Φεβρουάριο. Τότε θα μάθουμε και τις τιμές. Για λόγους ενημερωτικούς και μόνον (είναι λάθος να προσπαθήσει κανείς να κάνει οποιεσδήποτε αναγωγές) αναφέρουμε ότι στη Γερμανία οι τιμές του αυτοκινήτου ξεκινούν από περίπου 47.540 ευρώ, αλλά με την κρατική επιδότηση η τιμή πέφτει στα περίπου 40.000 ευρώ.