Η απάντηση της SPACE X στην VIRGIN GALACTIC

Η απάντηση της SPACE X στην VIRGIN GALACTIC

Η  δραστηριότητα των εμπορικών διαστημικών ταξιδιών θα φτάσει σε αξία τα 30 δισ. δολάρια μέχρι το 2030, σύμφωνα με τη UBS.

Δεδομένου ότι μέχρι στιγμής μόνο μια εισηγμένη έχουμε από το συγκεκριμένο «όραμα» -τη  Virgin Galactic Holdings του Ρίτσαρντ Μπράνσον - είναι λογικό να τραβάει προς το παρόν όλα τα φώτα της δημοσιότητας, καθώς όσοι μικροεπενδυτές δεν έχουν 250,000 δολάρια για να εξασφαλίσουν μια από τις 600 κρατήσεις για τις μελλοντικές διαστημικές πτήσεις της, προσπαθούν σαν μέτοχοι τουλάχιστον να συμμετέχουν στο μεγάλο project.

Η Virgin Galactic Holdings όμως δεν είναι η μόνη που υπόσχεται ένα ταξίδι στα αστέρια.

Η ιδιωτική εταιρεία ανάπτυξης και παραγωγής συστημάτων διαστημικών πυραυλικών εκτοξεύσεων SpaceX, -υπενθυμίζουμε ότι ανήκει στον Έλον Μασκ, του ιδρυτή της βιομηχανίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla- εξασφάλισε την τελική έγκριση για την κατασκευή μιας βιομηχανικής μονάδας έρευνας και παραγωγής για το πρόγραμμα Deep-Space Starship.

Το δημοτικό συμβούλιο της πόλης του Λος Άντζελες πριν δύο ημέρες έδωσε τη σχετική άδεια για την βιομηχανική εγκατάσταση μέσα στην οποία θα δημιουργηθεί ένα νέο πυραυλικό σύστημα και διαστημόπλοιο με σκοπό τη μεταφορά αστροναυτών στο φεγγάρι και στον Άρη.

Δεδομένου ότι πιθανότατα να έχουμε στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον τις πρώτες ανακοινώσεις για μια IPO της Space X, έχει σημασία να αναφέρουμε ότι ο Έλον Μασκ κατάφερε πριν λίγους μήνες  να εξασφαλίσει αρχικά ένα δάνειο 250 εκατ.δολαρίων από μια επιλεγμένη ομάδων επενδυτών της Space X, ακριβώς για την ανάπτυξη του διαπλανητικού πυραύλου Starship και φυσικά του συστήματος εκτόξευσης «Super Heavy».

Έχει μάλιστα εξαιρετικό ενδιαφέρον να αναφέρουμε ότι αρχικά ο Έλον Μασκ είχε ζητήσει το ποσό των 750 εκατομμυρίων δολαρίων, με πολλές τράπεζες να είναι πρόθυμες να του χορηγήσουν τα extra 500 εκατομμύρια δολάρια.

Δεν ανέβασε όμως το δανεισμό της εταιρείας του, καθώς το περασμένο καλοκαίρι   το σκωτζέζικο fund Baillie Gifford & Co έδωσε στη μη εισηγμένη μια στάθμιση της τάξης 2,1% στο χαρτοφυλάκιο του. Μαζί με κεφάλαια και από υπόλοιπους υφιστάμενους  επενδυτές της Space X, ο Έλον Μασκ απέκτησε τα απαρραίτητα καύσιμα των extra 500 εκατομμυρίων δολαρίων για την επόμενη μέρα των διαστημικών ταξιδιών. 

(σ.σ: Σε επόμενο άρθρο μας θα δώσουμε τις πρώτες μας εκτιμήσεις όσον αφορά το ύψος της αξίας της εταιρείας και του πιθανού ύψους της αναμενόμενης IPO).

Η διαστημική εταιρεία του Έλον Μασκ θα συνεργαστεί με την αμερικανική εταιρεία Space Adventures, η οποία εξειδικεύεται στον «διαστημικό τουρισμό», έναντι να καταφέρουν να στείλουν μία ομάδα τουριστών στο διάστημα, έως το τέλος του 2021.

Ακόμα βέβαια δεν  έχει γίνει γνωστός ο τρόπος με τον οποίο θα επιλεγούν οι επιβάτες που θα συμμετάσχουν στο ταξίδι και φυσικά ούτε και η τιμή του εισιτηρίου.

Προς το παρόν η SpaceX έχει «ανοίξει» την online πλατφόρμα, μέσω της οποίας «νοικιάζει» τους δορυφόρους που θα σταλούν στο διάστημα με τον πύραυλο Falcon 9, με αρχική τιμή ύψους 1 εκατ. δολαρίων.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, είναι  πιθανό να αξιοποιηθεί η ίδια πλατφόρμα κρατήσεων και για τους υποψήφιους τουρίστες.

Το διαστημικό σκάφος «Dragon» της SpaceX θα μπορεί να «στείλει» μέχρι και επτά  επιβάτες στο διάστημα, με τους τέσσερις να είναι οι τυχεροί «τουρίστες» που θα καταφέρουν να κάνουν κράτηση στο πρωτότυπο ταξίδι, διάρκειας 5 ημερών, κατά τις οποίες το διαστημικό σκάφος θα βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τη Γη.

Αυτή προφανώς θα είναι και η απάντηση του Έλον Μασκ στον Ρίτσαρντ Μπράνσον, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι αναμένουμε άλλη μια κίνηση στη σκακιέρα της κατάκτησης του διαστήματος, από τον Τζεφ Μπέζος.

Αποποίηση Ευθύνης

Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή, ή προτροπή για αγορά ή πώληση των αναφερομένων προϊόντων.

Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται, βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, καμία διασφάλιση δεν δίνεται ότι είναι ακριβείς ή πλήρεις και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.