Απίστευτη ταλαιπωρία για εκατοντάδες επιβάτες στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»

Απίστευτη ταλαιπωρία για εκατοντάδες επιβάτες στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»

Μεγάλη ταλαιπωρία έχουν υποστεί εκατοντάδες ταξιδιώτες στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης λόγω της κακοκαιρίας. Συνολικά 11 πτήσεις ακυρώθηκαν, άλλες πτήσεις ανακατευθύνθηκαν σε άλλα αεροδρόμια, όπως της Τιμισοάρας στην Ρουμανία, από την αεροπορική εταιρεία Ryanair, στη Σόφια και στα Σκόπια, ενώ - όπως κατήγγειλαν οι επιβάτες- οι αεροπορικές εταιρείες τους εγκατέλειψαν.

Σύμφωνα με το ΣΚΑΙ, πολλοί άνθρωποι καταγγέλλουν πως τους έχουν στους διάδρομους, ακόμα και στις τουαλέτες. Επιβάτες δήλωσαν στην τηλεόραση του σταθμού πως καθ' όλη την διάρκεια της νύχτας δεν έλαβαν ουδεμία ενημέρωση για ακύρωση ή αλλαγή των εισιτηρίων τους, ή για τα βάουτσερ που δικαιούνται για διαμονή σε ξενοδοχείο και γεύμα.

Εκατοντάδες είναι οι επιβάτες που έχουν ταλαιπωρηθεί τις τελευταίες ώρες, επειδή πτήσεις δεν μπόρεσαν να προσγειωθούν στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Ανάμεσά τους πτήση που προσγειώθηκε στη Σόφια και οι επιβάτες μεταφέρθηκαν οδικώς στη Θεσσαλονίκη, ενώ άλλες κατευθύνθηκαν στην Αθήνα ή σε περιφερειακά αεροδρόμια. Επίσης, σε αρκετές περιπτώσεις υπήρξαν καθυστερήσεις.

Συνολικά 200 άτομα βρέθηκαν στην Ρουμανία, ανάμεσά τους οικογένειες με μικρά παιδιά. Μετά από δέκα ώρες στην αίθουσα παραλαβής αποσκευών του αερολιμένα στην Τιμισοάρα, χωρίς φαγητό και νερό, οι μισοί εκ αυτών αναχώρησαν με λεωφορεία για την χώρα μας, ενώ κατήγγειλαν πως τα οχήματα δεν διαθέτουν θέρμανση εν μέσω πολύ χαμηλών θερμοκρασιών.

Όπως ανέφερε στον ΣΚΑΪ ένας από τους επιβάτες, ο κ. Καλαμάρας. «Μας πέταξαν στο αεροδρόμιο. Μας είπαν στην αρχή να μην βγούμε από το αεροσκάφος, μετά να βγούμε. Δεν έχουμε καμία ακριβή υπεύθυνη ενημέρωση. Στις προσπάθειες που κάναμε να επικοινωνήσουμε με την πρεσβεία, τα περισσότερα τηλέφωνα δεν λειτουργούσαν. Κάποια στιγμή μας απάντησαν ότι δεν είναι δική τους αρμοδιότητα, παρά μόνο αν έχουν χαθεί ταξιδιωτικά έγγραφα».

Επίσης υπογράμμισε ότι «δεν υπάρχει κάτι να φάμε. Δεν μας έχουν δώσει ένα ποτήρι νερό. Κάποιοι πήραν το λεωφορείο σε αυτές τις τραγικές καιρικές συνθήκες». «Είμαστε εγκλωβισμένοι εδώ και περιμένουμε. Οι μισοί έφυγαν με λεωφορεία που διέθεσε η εταιρεία μετά από πίεση. Λεωφορεία που δεν έχουν ούτε θέρμανση, τουλάχιστον στο ένα από τα δύο. Περίπου 100 έχουν μείνει εδώ, ανάμεσά τους κάποια μικρά παιδιά», δήλωσε στον ΣΚΑΪ από την πλευρά της η κ. Δραγασίδου, επιβάτης της ίδιας πτήσης.

Άλλοι επιβάτες, που ξεκίνησαν το ταξίδι τους από την Βιέννη, προσγειώθηκαν στα Σκόπια και μεταφέρονται στην Ελλάδα με λεωφορεία.

Μετά από το σάλο που προκάλεσαν οι καταγγελίες των επιβατών, λύση με μέριμνα του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, δόθηκε για την επιστροφή των 201 επιβατών που εγκλωβίστηκαν στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας.

Ο κ. Σπίρτζης μόλις ενημερώθηκε σήμερα το πρωί ότι αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους (Ryan air) είχε αφήσει στο Αεροδρόμιο της Τιμισοάρα της Ρουμανίας τους Έλληνες επιβάτες καθώς δεν είχε καταφέρει να προσγειωθεί η πτήση της από Λονδίνο χθες το βράδυ στο Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης και έπειτα από συνεννόηση με τον γενικό γραμματέα Μεταφορών Θάνο Βούρδα έστειλαν πτήση άλλης αεροπορικής εταιρείας (Aigean) να τους παραλάβει.

Οι επιβάτες είχαν τηλεφωνήσει από τις 6 το πρωί στους τηλεοπτικούς σταθμούς καταγγέλλοντας την εταιρία και ζητούσαν βοήθεια.

Ο εκπρόσωπος της διαχειρίστριας Fraport, Γιάννης Παπάζογλου, δήλωσε στον ΣΚΑΪ πως οι αεροπορικές εταιρείες έχουν την αποκλειστική ευθύνη για την ενημέρωση των ταξιδιωτών και για την επιλογή προορισμών ανακατεύθυνσης. Υπογράμμισε πως δεν γνωρίζει για ποιο λόγο επελέγησαν ως εναλλακτικοί προορισμοί η Τιμισοάρα και άλλα αεροδρόμια. Σημείωσε πως θα ελέγξει εάν οι αερομεταφορείς κάνουν τις απαραίτητες ανακοινώσεις μέσω των μεγαφώνων του αερολιμένα.

Ο κ. Παπάζογλου διευκρίνισε πως οι ακυρώσεις δεν οφείλονται στην παρουσία χιονιού ή πάγου στον διάδρομο, αλλά στο χρόνιο πρόβλημα χαμηλής νέφωσης που αντιμετωπίζει κατά διαστήματα το «Μακεδονία», το οποίο μειώνει την ορατότητα των πιλότων.