Gogoro: η αστραπιαία «φόρτιση» ηλεκτρικών οχημάτων είναι γεγονός
Αυτοκίνητο

Gogoro: η αστραπιαία «φόρτιση» ηλεκτρικών οχημάτων είναι γεγονός

Όταν ο Horace Luke ίδρυε την Gogoro, το 2011, όραμά του – σύμφωνα με τα όσα μπορεί να διαβάσει κανείς στην ιστοσελίδα της εταιρίας - είχε να εισαγάγει τη βιώσιμη ενέργεια και τις μεταφορές στις μεγαλουπόλεις όλου του κόσμου αξιοποιώντας την καινοτομία.

Δέκα και κάτι χρόνια μετά το όραμά του έχει αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά με ένα μεγάλο και αποδοτικό δίκτυο εναλλαγής μπαταριών που έχει ήδη διαχειριστεί περισσότερες από 200 εκατομμύρια αλλαγές μπαταριών. Το δίκτυο αυτό στηρίζεται σε έναν αλγόριθμο διανομής ενέργειας ο οποίος βασίζεται σε δεδομένα, λογική και μαθηματική ανάλυση, ενώ με κάθε νέο αναβάτη που προστίθεται και κάθε χιλιόμετρο που διανύεται και κάθε εναλλαγή μπαταρίας γίνεται, σύμφωνα πάντα με την Gorogo, όλο και πιο έξυπνη.

Παρακολουθώντας περισσότερες από 60 παραμέτρους σε πραγματικό χρόνο, αλλά και πάνω από 250.000 ανταλλαγές την ημέρα, το σύστημα SmartGEN AI της Gogoro (όπου ΑI=artificial intelligence) προβλέπει πού θα χρειαστεί περισσότερη ενέργεια και διαχειρίζεται τη φόρτιση και την ασφάλεια σχεδόν 1,0 εκατομμυρίου μπαταριών, δημιουργώντας παράλληλα το σχέδιο για το πού θα πρέπει να εγκατασταθούν καινούριοι σταθμοί εναλλαγής μπαταριών “GoStation”, ώστε να προσφέρεται η βέλτιστη εξυπηρέτηση στους συνδρομητές της εταιρίας που διαρκώς αυξάνονται.

Εξελιγμένο από την ομάδα μας των μηχανικών της Gogoro, το SmartGEN βοήθησε στον σχεδιασμό της επέκτασης του δικτύου των GoStation (πάνω από 2.100 τοποθεσίες μέχρι στιγμής), παρέχοντας πρόσβαση αλλαγής μπαταρίας μέσα σε 5 λεπτά στο 85% όλων των οδηγών δικύκλων στην Ταϊβάν. Αυτό ήταν που επέτρεψε τη δημιουργία σε σχετικά σύντομο διάστημα τη δημιουργία του μεγαλύτερου αυτή τη στιγμή δικτύου εναλλαγής μπαταριών στον κόσμο με 400.000 συνδρομητές.

Και όπως ήταν φυσικό το πράγμα δεν σταμάτησε εκεί: τον περασμένο Νοέμβριο η Gogoro προχώρησε σε σύναψη συμφωνίας με την εταιρία Gojek της Ινδονησίας για τη δημιουργία αντίστοιχου δικτύου που θα εξυπηρετεί ηλεκτρικά σκούτερ στη χώρα αυτή. Πρόκειται για κίνηση ενδεικτική των δυνατοτήτων της πλατφόρμας της Gogoro, αφού η αγορά δικύκλων την Ινδονησίας είναι η 3η μεγαλύτερη στον κόσμο με 7,0 εκατομμύρια «κομμάτια» ετησίως. Ενώ παράλληλα σχετικές κινήσεις έχουν γίνει και προς την κατεύθυνση της Κίνας που όπως δικαίως μπορείτε να υποθέσετε είναι η απολύτως μεγαλύτερη αγορά δικύκλων στον κόσμο.

Όσον αφορά, τώρα, τα ίδια τα οχήματα που παράγει η Gogoro, αυτά είναι βεβαίως πλήρως ηλεκτρικά με μία ή δύο μπαταρίες (ανάλογα με το μοντέλο) οι οποίες προσφέρουν αυτονομία έως 170 χιλιόμετρα και αφαιρούνται/αντικαθίστανται εύκολα, όπως ήδη είπαμε, με γεμάτες. Προορισμένα για αστική χρήση τα σκούτερ της Gogoro διαθέτουν σχετικά μικρούς ηλεκτροκινητήρες 6,0 έως 7,6 kW (8,0 έως 10,0 ίππων), οι οποίοι δίνουν τη δυνατότητα ανάβασης σε ανηφόρες ακόμα και με τη διόλου ευκαταφρόνητη κλίση έως 30%. Και όπως θα περίμενε κανείς από μια εταιρία που στηρίζεται στην καινοτομία, τα εν λόγω οχήματα είναι δεόντως συνδεδεμένα και προσφέρουν πλήθος ψηφιακών ευκολιών στους ιδιοκτήτες τους (όπως πχ. το ψηφιακό κλειδί).

Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι έχουμε να κάνουμε με μια καλή ιδέα που δουλεύει. Και προφανώς είναι θέμα χρόνου το να δούμε την Gogoro, ή κάποια άλλη εταιρία με αντίστοιχο προϊόν, να κάνει την εμφάνισή της και στη Γηραιά Ήπειρο. Γιατί τα ευέλικτα μέσα της ατομικής μετακίνησης, όπως τα μικρά ηλεκτρικά σκούτερ, έχουν πολλά να προσφέρουν και στους ιδιοκτήτες τους και στο κοινωνικό σύνολο. Αποτελούν δε ένα προνομιακό πεδίο εφαρμογών της ηλεκτροκίνησης – και μάλιστα με τρόπο πολύ πιο αποδοτικό από αυτόν με τον οποίο βλέπουμε να προωθείται «οριζόντια» το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ανεξαρτήτως κατηγορίας και χρήσης.