Για ποιο λόγο η Hyundai έφτιαξε το διπλοκάμπινο Santa Cruz;

Για ποιο λόγο η Hyundai έφτιαξε το διπλοκάμπινο Santa Cruz;

Δημιουργώντας μια άλλη ανάγνωση του όρου SΑV, που αρχικά η BMW είχε καθιερώσει ως Sport Activity Vehicle για να σηματοδοτήσει τη διαφορά που κάνουν τα δικά της SUV σε σχέση με τον ανταγωνισμό, η Hyundai παρουσιάζει το εντυπωσιακό διπλοκάμπινο πικάπ Santa Cruz, εμφανώς κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της αγοράς των ΗΠΑ, το οποίο χαρακτηρίζει ως Sport Adventure Vehicle.

Ένα μοντέλο - στενός συγγενής του πολύ καλού SUV Hyundai Tucson που υποδεχτήκαμε πρόσφατα και στην Ελλάδα.

Ο πειρασμός να κοιτάξεις το χάρτη ακούγοντας το όνομα Santa Cruz είναι μεγάλος. Η αναζήτηση στο Google Maps δεν αργεί να σε οδηγήσει στην παραλιακή πόλη της Καλιφόρνιας που απέχει 825 μίλια (περίπου 1.330 χιλιόμετρα) από την Τουσόν της Αριζόνας.

Καλύπτοντας συμβολικά με την ονοματολογία των μοντέλων της αυτή την απόσταση, η Ηyundai δίνει το στίγμα μιας πρότασης που δημιουργήθηκε όχι μόνο για να κινηθεί στις δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές που μπορεί κανείς να βρει στις δύο αυτές πολιτείες, αλλά για να καλύψει τις απαιτήσεις της αμερικανικής υπαίθρου -και όχι μόνον- από την ανατολική έως τη δυτική ακτή.

Για το λόγο αυτό προσφέρει πέραν της «καρότσας» για μεταφορά φορτίου, άφθονη πολυτέλεια και στάνταρ τετρακίνηση.

Είναι ένα πολλά υποσχόμενο μοντέλο από μια κορεατική, αλλά ταυτοχρόνως παγκόσμια εταιρία, που θα αρχίσει να κατασκευάζεται τον Ιούνιο στο Montgomery της Αλαμπάμας των ΗΠΑ, προσθέτοντας περίπου 1.200 θέσεις εργασίας στην οικονομία των ΗΠΑ.

Θα απευθυνθεί σε μια αγορά όπου τα pick up είναι ιδιαιτέρως δημοφιλή.

Το Hyundai Santa Cruz θα επιχειρήσει να πλασαριστεί ανάμεσα στα SUV, στα ελαφρά φορτηγά και στα crossover ως κάτι διαφορετικό. Διαθέτει τολμηρό αλλά εκλεπτυσμένο design, δανεισμένο σε μεγάλο βαθμό από το τυπικό SUV της Hyundai, το Tucson, ισχυρά και αποτελεσματικά συστήματα κίνησης, έναν ευέλικτο ανοιχτό χώρο φόρτωσης (κοινώς καρότσα), συνδεσιμότητα αιχμής και μια ευέλικτη πλατφόρμα τετρακίνησης που είναι εξίσου αποδοτική τόσο σε αστικά περιβάλλοντα όσο και σε off road διαδρομές, όταν ο οδηγός του αναζητά την περιπέτεια.

Γιατί το Santa Cruz;

Το Santa Cruz εξελίχθηκε, σύμφωνα με τη Hyundai, ως το απόλυτο όχημα “αθλητικής περιπέτειας”, ένας όρος που κατοχυρώθηκε στην πρώιμη έρευνα καταναλωτών της εταιρίας. Η έρευνα διαπίστωσε ότι οι καταναλωτές, που συχνά ζουν σε αστικά περιβάλλοντα, χαρακτηρίζονται από έναν τρόπο ζωής που περιλαμβάνει την ανάγκη να ξεφεύγουν σε περιπέτειες, όλων των ειδών, το σαββατοκύριακο.

Πολλοί από αυτούς τους εν δυνάμει πελάτες πρέπει να πάρουν μαζί τους εργαλεία και εξοπλισμό που μεταφέρεται πιο εύκολα σε ένα ανοιχτό χώρο φόρτωσης παρά στο πορτμπαγκάζ ενός τυπικού SUV. Αυτοί οι αγοραστές θέλουν αυτή την ευελιξία για να την αξιοποιήσουν και σε αστικό-ιδιωτικό περιβάλλον, αλλά ενδεχομένως και για επαγγελματική χρήση.

Στο εσωτερικό του Santa Cruz η σχεδιαστική συγγένεια με το Tucson κάνει και πάλι έντονη την παρουσία της, ιδιαίτερα όσον αφορά το ταμπλό με τις δύο ψηφιακές οθόνες και τα καθίσματα, ενώ πίσω υπάρχουν κάποιες διαφορές που καθορίζονται από το γεγονός ότι το «κλειστό» μέρος του αυτοκινήτου τελειώνει πίσω από τις πλάτες των καθισμάτων.

Ωστόσο, δεν πρέπει κανείς να παρασυρθεί και να πιστέψει ότι τα δύο αυτοκίνητα είναι ίδια, αφού το Santa Cruz είναι αισθητά μεγαλύτερο σε μήκος (φτάνει τα 4.971 mm, όταν το μήκος του Tucson είναι 4.500 mm), ενώ το ύψος του είναι 1.694 και το πλάτος του 1.905 mm.

Το μεταξόνιό του φτάνει ξεπερνά οριακά τα τρία μέτρα (3.005 mm) όταν στο Tucson περιορίζεται στα 2.680 mm, ενώ οι μεγάλοι, 20 ιντσών τροχοί συμβάλουν στη διαμόρφωση του off road χαρακτήρα του νέου μοντέλου, τόσο αισθητικά, όσο και ουσιαστικά.

Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι οι τροχοί του Hyundai Tucson στην καλύτερη (μεγαλύτερη) περίπτωση είναι 19’’.

Ισχυρά και αποδοτικά συστήματα κίνησης

Το Santa Cruz είναι διαθέσιμο με δύο ισχυρά, ευέλικτα και αποδοτικά σύστημα κίνησης, προσαρμοσμένα στα μέτρα της βορείου Αμερικής, δεν βλέπουμε λοιπόν κάποιους diesel.

Στάνταρ είναι ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 2,5 λίτρων με εκτιμώμενη ιπποδύναμη 190 PS, που συνδυάζεται με ένα υδραυλικό αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων.

Στην ισχυρότερη εκδοχή του το Santa Cruz κινείται από έναν επίσης 2,5-λιτρο άμεσου ψεκασμού -αλλά υπερτροφοδοτούμενο- κινητήρα, με εκτιμώμενη ιπποδύναμη 275 PS, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ ταχυτήτων (DCT). Αυτό το DCT περιλαμβάνει «πακέτο» τους τοποθετημένους στο τιμόνι μοχλούς («πεταλούδες») για χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων από τον οδηγό.

Και τα δύο παραπάνω συστήματα συνδυάζονται με σύστημα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς HTRAC® AWD. Το σύστημα HTRAC AWD αναπτύχθηκε ως σύστημα πολλαπλών λειτουργιών, που στηρίζεται σε έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενη συμπλέκτη που ανακατανέμει συνεχώς τη ροπή μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα.

Η ικανότητα ρυμούλκησης φτάνει στην περίπτωση του ατμοσφαιρικού κινητήρα τις 3.500 λίβρες (1.600 κιλά), ενώ το Turbo μπορεί να υπερηφανεύεται για το βάρος των 5.000 λιβρών (2.300 κιλά) που μπορεί να ρυμουλκήσει.

Τέλος, όπως είπαμε εξαρχής, το Santa Cruz είναι ένα μοντέλο που εξελίχθηκε ειδικά για την αγορά της Αμερικής.

Κατά συνέπεια δεν γνωρίζουμε αν θα υπάρξει κάποια άλλη έκδοσή του που θα επιχειρήσει να δοκιμάσει την τύχη της στην γηραιά ήπειρο. Πάντως, κάτι τέτοιο θα είχε ομολογουμένως ενδιαφέρον.