Euro NCAP: Tα πρώτα «πεντάστερα» της ασφάλειας για το 2022

Euro NCAP: Tα πρώτα «πεντάστερα» της ασφάλειας για το 2022

Επτά είναι τα νέα μοντέλα που πέρασαν πρώτα από την κρησάρα* του Euro NCAP για το 2022. Η διαδικασία αξιολόγησης της ασφάλειας που ακολουθεί ο Euro NCAP – και αφορά όχι μόνο την παθητική ασφάλεια, αλλά και τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας – οδήγησε στην απόδοση των πέντε αστέρων, που είναι η κορυφαία διάκριση που μπορεί να αποσπάσει ένα όχημα, σε τέσσερα νέα μοντέλα.

Πρόκειται για δύο μοντέλα του Volkswagen Group, το γνωστό σουπερμίνι Polo και το νέο κουπέ-crossover Taigo, αλλά και το εντελώς νέο Megane E-Tech, το πρώτο μοντέλο της Renault που βασίζεται στη νέα αποκλειστική πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρίας. Ενώ κορυφαία βαθμολογία ασφάλειας πέτυχε και το νέο Lexus NX. Πέντε αστέρια απένειμε επίσης ο Euro NCAP στο Volkswagen ID.5, που «μοιράστηκε» με αυτόν τον τρόπο τη βαθμολογία του σχεδόν πανομοιότυπου ID.4 που είχε υποβληθεί σε αξιολόγηση πέρυσι, αλλά και το Ford Tourneo Connect, την επιβατική έκδοση του γνωστού Van της Ford. Τέλος, η BMW Σειρά 2 Coupé βαθμολογήθηκε με τέσσερα αστέρια, μια επίδοση που μπορεί να μην είναι η κορυφαία, εξακολουθεί όμως να είναι καλή.

Καθώς παρατηρούμε τα αποτελέσματα βλέπουμε ότι τα μοντέλα που απέσπασαν την κορυφαία βαθμολογία δεν ήταν λίγα. Αυτό έχει να κάνει με το ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεχίζουν να αναγνωρίζουν τη σημασία που δίνουν οι καταναλωτές (είτε για ιδιώτες πρόκειται είτε για εταιρίες/φορείς εκμετάλλευσης στόλων) στη βαθμολογία του Euro NCAP.

Αυτός είναι ο λόγος που η Volkswagen προχώρησε σε ένα «σοβαρό» λίφτινγκ στο διαχρονικά δημοφιλές σουπερμίνι της, το Polo, το οποίο, εκτός από το σχεδιαστικό φρεσκάρισμα επωφελήθηκε από την ενσωμάτωση επιπλέον προηγμένης τεχνολογίας. Χάρη στην προσθήκη νέων κεντρικών αερόσακων και πιο ικανών συστημάτων αποφυγής σύγκρουσης, το αναβαθμισμένο Volkswagen Polo σημείωσε αυτήν την επίδοση. Το βασισμένο στο υπάρχον T-Cross – και δομικά ίδιο με το Polo - compact κουπέ-crossover Volkswagen Taigo κατέκτησε επίσης τα πολυπόθητα πέντε αστέρια του Euro NCAP.

Από την πλευρά του, το εντελώς νέο και πλήρως ηλεκτρικό χάτσμπακ Renault Megane E-Tech, αξιοποιώντας τη νέα πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης της Renault, έκανε μια εξαιρετικά καλή αρχή που είναι βέβαιο ότι θα βοηθήσει τη γαλλική εταιρία να κερδίσει έδαφος στη δημοφιλή «μικρομεσαία» κατηγορία οικογενειακών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Με βελτιωμένα συστήματα συγκράτησης και ισχυρές επιδόσεις από προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού όπως το AEB (αυτόματο φρενάρισμα), το Megane E-Tech απέδειξε με τα 5 αστέρια του ότι η Renault έχει τον τρόπο να κατασκευάζει αυτοκίνητα που δεν είναι μόνο ελκυστικά αλλά είναι ταυτόχρονα και καθαρά, και ασφαλή – αξιοποιώντας την εξαιρετικά πλούσια εμπειρία της στον τομέα της ασφάλειας.

Το Lexus NX, τώρα, ένα premium μοντέλο που είναι διαθέσιμο και ως συμβατικό (με κινητήρα εσωτερικής καύσης) και plug-in υβριδικό, μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με το RAV4 της «μαμάς» Toyota.

Τέλος, οι δοκιμές της BMW 2 Coupé έδειξαν ότι το αυτοκίνητο προσφέρει καλή προστασία από σύγκρουση και ικανοποιητική προστασία στους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, δηλαδή στους πεζούς. Το αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης λειτούργησε επαρκώς σε πιο απλά σενάρια δοκιμών, με άλλα αυτοκίνητα και πεζούς, αλλά ήταν περιορισμένο στα πιο δύσκολα σενάρια, όπως η διέλευση ποδηλάτων και η στροφή κατά μήκος της διαδρομής. Έτσι το εν λόγω premium μοντέλο πέτυχε, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ανακοίνωση του Euro NCAP, τα «αξιόπιστα» τέσσερα αστέρια.

Με την ευκαιρία της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων θα θέλαμε να θυμίσουμε ότι στα 25 χρόνια της δράσης του Euro NCAP, ο τρόπος αξιολόγησης της ασφάλειας έχει αλλάξει σημαντικά – επί το αυστηρότερον φυσικά. Και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο την αύξηση της ταχύτητας των οχημάτων που υποβάλλονται σε δοκιμές πρόσκρουσης, αλλά και με τη γενικότερη θεώρηση της προσφερόμενης ασφάλειας. Αυτή, πλέον δεν αφορά μόνο την παθητική ασφάλεια, αλλά και την ενεργητική, όπως επίσης δεν αφορά μόνο τους επιβαίνοντες στο όχημα, αλλά και τους άλλους χρήστες της οδού, ιδιαιτέρως τους πεζούς και τους δικυκλιστές.

Ήδη, τα τελευταία δέκα περίπου χρόνια ο Euro NCAP έριξε ιδιαίτερο βάρος στα λεγόμενα ADAS – Advanced Driver Assistance Systems (προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού) – γεγονός που έδωσε τη δυνατότητα να αξιολογηθούν οι νέες πτυχές της τεχνολογίας των οχημάτων. Έτσι οι δοκιμές του εν λόγω οργανισμού έγιναν ακόμα πιο σύνθετες και αυστηρές.

Σημειώστε ότι τον Ιούλιο του 2022 εισάγεται νέα νομοθεσία για την ασφάλεια των οχημάτων, η οποία επιβάλλει την υποχρεωτική τοποθέτηση σημαντικών προηγμένων συστημάτων ασφαλείας, όπως η αυτόνομη πέδηση και υποβοήθηση ελέγχου ταχύτητας. Και αυτό θα είναι μια νέα αρχή, καθώς το αυτοκίνητο βαδίζει προς την εποχή της αυτόνομης οδήγησης – γεγονός που σημαίνει ότι η επόμενη δεκαετία θα φέρει ακόμα περισσότερες αλλαγές.

*το κόσκινο