Έρευνα του υπουργείου Μεταφορών για τη μεταφορά επιβατών στη Ρουμανία

Έρευνα του υπουργείου Μεταφορών για τη μεταφορά επιβατών στη Ρουμανία

Το υπουργείο Μεταφορών ζήτησε να διερευνηθεί εάν ο αερομεταφοράς χαμηλού κόστους παρείχε στους 200 και πλέον ταξιδιώτες στήριξη και μέσα μεταφοράς για να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους, σύμφωνα με ανακοίνωσή του.

Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Μεταφορών ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης ζήτησε έρευνα για να διαπιστωθεί εάν η αεροπορική εταιρεία Ryanair εκπλήρωσε όλες τις υποχρεώσεις της απέναντι στους επιβάτες της πτήσης της από το Λονδίνο με προορισμό την Θεσσαλονίκη, που ανακατευθύνθηκε στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας.

Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με τον ισχύοντα Ευρωπαϊκό Κανονισμό 261 /2004 το εν λόγω περιστατικό χαρακτηρίζεται ως «εξαιρετική περίπτωση» και τη φροντίδα των επιβατών έχει η υπεύθυνη κάθε φορά Αεροπορική Εταιρεία.

Από το υπουργείο αναφέρεται ότι ο κ. Σπίρτζης μεσολάβησε ώστε η αεροπορική εταιρεία Aegean να στείλει αεροσκάφος για να παραλάβει τους ταξιδιώτες που βρέθηκαν στην Ρουμανία και να τους μεταφέρει στο αεροδρόμιο «Μακεδονία». Τα ναύλα θα καταβληθούν από το υπουργείο. Το αεροσκάφος της Aegean αναμένεται να φτάσει στην Θεσσαλονίκη γύρω στις 17:00.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που έκανε το υπουργείο, με την πτήση της Aegean θα επιστρέψουν στην Ελλάδα 89 επιβάτες. Άλλοι 88 βρίσκονται ήδη στον δρόμο του γυρισμού με λεωφορεία – τα οποία κατήγγειλαν νωρίτερα πως δεν είχαν θέρμανση. Οι υπόλοιποι επτά φαίνεται πως βρήκαν με ίδια μέσα τρόπο επιστροφής, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο.

Η έρευνα δεν αφορά την επιλογή της Τιμισοάρας, καθώς οι ελληνικές Αρχές επιβεβαίωσαν πως η Ryanair είχε πράγματι δηλώσει την ρουμανική πόλη ως δεύτερη λύση για προσγείωση σε περίπτωση που δεν μπορούσε να φτάσει ασφαλώς στο «Μακεδονία». Τρίτη επιλογή ήταν η Αθήνα.

«Είναι προφανές ότι η επιλογή της εταιρείας να δηλώσει το αεροδρόμιο της Τιμισοάρας χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τον προορισμό των επιβατών, αντί για ένα από τα δεκάδες αεροδρόμια της Ελλάδας και αρκετά σε μικρή απόσταση από την Θεσσαλονίκη, οφείλεται στην πολιτική προτεραιότητας χαμηλού κόστους της αεροπορικής εταιρείας», αναφέρει το υπουργείο στην ανακοίνωσή του.

Ryanair

Με ανακοίνωσή της η διοίκηση της εταιρίας ζητά συγνώμη για την εκτροπή στην Τιμισοάρα της πτήσης από το Λονδίνο προς τη Θεσσαλονίκη, εξαιτίας των ακραίων καιρικών συνθηκών στη Θεσσαλονίκη και διαβεβαιώνει ότι παρείχε στήριξη και τα μέσα μεταφοράς στους επιβάτες της.

Σε ανακοίνωσή της η Ryanair αναφέρει συγκεκριμένα τα εξής: "Το αεροσκάφος προσγειώθηκε κανονικά στην Τιμισοάρα και οι πελάτες μας είτε μεταφέρθηκαν με λεωφορείο που οργανώθηκε άμεσα προς τη Θεσσαλονίκη ή οι πελάτες μπορούσαν να περιμένουν να οργανωθεί μια εναλλακτική πτήση. Όσοι επέλεξαν να μην επωφεληθούν από τη μεταφορά με πούλμαν, τους προσφέρθηκε διαμονή σε ξενοδοχείο στην Τιμισοάρα. Έκτοτε οι πελάτες αποχώρησαν αεροπορικώς ή επωφελήθηκαν από την εναλλακτική μεταφορά που οργανώθηκε και θα φτάσουν στη Θεσσαλονίκη αργότερα σήμερα το απόγευμα. Η Ryanair ζητά ειλικρινά συγγνώμη για την εκτροπή της πτήσης αυτής, η οποία ήταν εξ ολοκλήρου εκτός ελέγχου μας".