Wall Street Journal: Έρχονται νέες κυρώσεις για πλοία - εταιρείες που σπάνε το εμπάργκο στη Βενεζουέλα

Έρχονται νέες κυρώσεις για πλοία - εταιρείες που σπάνε το εμπάργκο στη Βενεζουέλα

Σε νέες κυρώσεις σε βάρος δεξαμενόπλοιων και πλοιοκτητριών εταιρειών προχωράει ο Ντ. Τραμπ με στόχο να εμποδίσει την εμπορία πετρελαίου μεταξύ Ιράν και Βενεζουέλας, όπως αναφέρει Wall Street Joutnal. 

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, πιέζοντας τη ναυτιλιακή βιομηχανία η κυβέρνηση Τραμπ ελπίζει να σταματήσει το εμπόριο πετρελαίου και γενικότερα των καυσίμων μεταξύ Βενεζουέλας-Ιράν.

Οι νέες κυρώσεις θα αφορούν δεκάδες δεξαμενόπλοια ενώ θα επεκταθούν και στις εταιρείες που συνδέονται με αυτά, δηλαδή δεν θα αφορούν μόνο την πλοιοκτήτρια εταιρεία στην οποία ανήκει το δεξαμενόπλοια, αλλά και στη διαχειρίστρια εταιρεία-όμιλο όπου φαίνεται ποιος είναι ο πλοιοκτήτης, όπως σημειώνει WSJ.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα το Γραφείο Εξωτερικού Ελέγχου Περιουσιακών Στοιχείων του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ ετοιμάζεται να προσθέσει έως και 50 δεξαμενόπλοια στη μαύρη λίστα του για συνεργασία με την κυβέρνηση Mαδούρο της Βενεζουέλας την οποία θεωρεί παράνομη η αμερικανική κυβέρνηση.

Επίσης η Wall Street Journal σημειώνει ότι αξιωματούχοι του αμερικανικού Υπουργείου Οικονομικών επέβαλαν κυρώσεις σε τέσσερις ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων και τα πλοία τους για συμμετοχή στο εμπόριο πετρελαίου της Βενεζουέλας. 

«Τον περασμένο μήνα, το Στέιτ Ντιπάρτμεντ απείλησε με κυρώσεις εναντίον ενός δεξαμενόπλοιου ελληνικής ιδιοκτησίας, που είχε προγραμματίσει μεταφορά πετρελαίου από το Ιράν στη Βενεζουέλα», τονίζεται στο δημοσίευμα:

«Οι πρόσθετες κυρώσεις για δεξαμενόπλοια θα σηματοδοτήσουν μια δραματική επέκταση της προσπάθειας των ΗΠΑ τόσο για διακοπή της ροής εσόδων και εμπορευμάτων όσο και για τη διακοπή μιας αναπτυσσόμενης σχέσης μεταξύ των δύο κυβερνήσεων» τονίζει η αμερικανική εφημερίδα:

Σύμφωνα με τη Wall Street Journal οι κυρώσεις των ΗΠΑ στη ναυτιλιακή βιομηχανία του Ιράν τα τελευταία δύο χρόνια είχαν ως αποτέλεσμα στη μείωση των εξαγωγών αργού της χώρας από 2,5 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα σε περίπου 70.000 τον Απρίλιο.

Η αμερικανική εφημερίδα εμπλέκει σύμφωνα με πληροφορίες της και Έλληνες πλοιοκτήτες στην υπόθεση. «Άλλες εταιρείες που βρίσκονται υπό έλεγχο συνδέονται με τέσσερα δεξαμενόπλοια στα οποία επιβλήθηκαν κυρώσεις την περασμένη εβδομάδα, συμπεριλαμβανομένου του Voyager 1. Το Voyager 1 διαχειρίζεται η NGM Energy SA με έδρα την Ελλάδα, η οποία εκμεταλλεύεται επίσης το Respect, ένα πλοίο που φορτώνει πετρέλαιο Βενεζουέλας από τον Νοέμβριο παρά τις κυρώσεις των ΗΠΑ, σύμφωνα με μια συνεχιζόμενη υπόθεση σε εμπορικό δικαστήριο του Λονδίνου».

Στη συνέχεια, η Wall Street Journal αναφέρεται και σε έναν ακόμη Ελληνα πλοιοκτήτη. Συγκεκριμένα γράφει:

«Σύμφωνα με ανθρώπους που είναι εξοικειωμένοι με το θέμα και την έρευνα της Wall Street Journal, πολλά από αυτά τα πλοία συνδέθηκαν με ένα δίκτυο εταιρειών που ανήκουν ή διαχειρίζονται από τον Γιώργο Γιαλόζογλου και τον γιο του Μάριο, οι οποίοι ερευνώνται από τις ΗΠΑ για φερόμενη διευκόλυνση της αποφυγής κυρώσεων, σύμφωνα με ανώτερο αξιωματούχο των ΗΠΑ. Τέσσερα από τα πλοία τους – το Bella, το Bering, το Pandi και το Luna – ήταν στο πρώτο κύμα προγραμματισμένων παραδόσεων ιρανικού καυσίμου στη Βενεζουέλα, σύμφωνα με τους ίδιους  ανθρώπους».