«Ελ. Βενιζέλος»: Οδικός χάρτης για μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2025

«Ελ. Βενιζέλος»: Οδικός χάρτης για μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2025

Την δέσμευση για επίτευξη μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα μέχρι το 2025, πολύ πριν από το στόχο του 2050 που ανακοίνωσαν τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια τον Ιούνιο 2019, έδωσε η διοίκηση του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος».   

Η δέσμευση αυτή ανακοινώθηκε και υπεγράφη κατά τη διάρκεια του 7ου ετήσιου Airport Chief Executives'' Symposium «ACES - Athens», στις 4 Δεκεμβρίου, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, με την παρουσία του Υπουργού Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη και της Γενικής Γραμματέως Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Αλεξάνδρας Σδούκου, καθώς και 200 κορυφαίων στελεχών και προσωπικοτήτων του χώρου των αερομεταφορών και των κλάδων της οικονομίας και του τουρισμού.

Στο κείμενο που υπέγραψαν από κοινού ο κ. Γιάννης Παράσχης, CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, και ο κ. Olivier Jankovec, Director General, ACI EUROPE, το αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος» δεσμεύτηκε να υποβάλει, με στόχο υλοποίησης το 2025:

  • Οδικό Χάρτη Δράσεων εντός του 2ου τριμήνου του 2020 για την παραγωγή καθαρής ενέργειας εντός του αεροδρομίου μέσω φωτοβολταϊκών για αυτοκατανάλωση, με σκοπό την κάλυψη  του 100% των αναγκών της Εταιρείας Αεροδρομίου σε ηλεκτρική ενέργεια, η οποία αντιστοιχεί στο 91,1% του τρέχοντος αποτυπώματος άνθρακα της εταιρείας.
  • Οδικό Χάρτη Δράσεων έως το τέλος του 2020 για την εκμηδένιση του υπόλοιπου 8,9% του αποτυπώματος άνθρακα που αντιστοιχεί στις άμεσες εκπομπές λόγω κατανάλωσης καυσίμων (μέσω πρωτοβουλιών όπως η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, τα βιοκαύσιμα, οι αντλίες θερμότητας κ.λπ.).

Μέσω αυτής της ιδιαίτερα σημαντικής και πρωτοποριακής διεθνώς πρωτοβουλίας, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, ήδη πιστοποιημένος από το 2016 για «Ουδέτερο Ισοζύγιο Άνθρακα» (Carbon Neutrality) στο πλαίσιο του προγράμματος Airport Carbon Accreditation του ACI, έχοντας ήδη μειώσει το αποτύπωμά του πάνω από το 40%, από το 2005 έως σήμερα, παρά τον διπλασιασμό της επιβατικής κίνησης, έχει ως στόχο να γίνει ο πρώτος διαχειριστής αεροδρομίου στην Ευρώπη που θα καλύπτει σε ποσοστό 100% τις ανάγκες του για ηλεκτρική ενέργεια με παραγωγή εντός αεροδρομίου μέσω ανανεώσιμων πηγών και να εκμηδενίσει τις άμεσες εκπομπές του από την κατανάλωση καυσίμων.