Δειλά - δειλά θα «ξεμυτίσουν» οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Δειλά - δειλά θα «ξεμυτίσουν» οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια κινητήρων στον κόσμο, εκείνο της Audi του ομίλου Volkswagen στο Gyoer της Ουγγαρίας, ξεκίνησε εκ νέου την παραγωγή σε μια γραμμή συναρμολόγησης, ενώ μια δεύτερη γραμμή θα ακολουθήσει στο τέλος αυτής της εβδομάδας, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας.

Η Renault έχει ξεκινήσει επίσης μέρος των δραστηριοτήτων της στην Πορτογαλία και σχεδιάζει να ξεκινήσει μέρος της παραγωγής της στη Ρουμανία στις 21 Απριλίου, σύμφωνα με δηλώσεις εκπροσώπου της εταιρείας.

Η μονάδα κατασκευής αυτοκινήτων της Hyundai στη Νοσόβιτσε, στην Τσεχία, ξεκίνησε την παραγωγή, αλλά με δύο βάρδιες αντί για τις τρεις .

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν δεχθεί τεράστιο οικονομικό πλήγμα από τη παύση των οικονομικών δραστηριοτήτων. Επιπτώσεις που μέχρι στιγμής υπολογίζονται ως απώλειες πωλήσεων τριών εκατομμυρίων οχημάτων φέτος στην Ευρώπη, ήτοι απώλεια εσόδων πέριξ των 60 δισ. ευρώ σύμφωνα με ανάλυση του Bloomberg.

Είναι κομβικής σημασίας λοιπόν ο χρόνος άρσης των περιορισμών για την επιβίωση του κλάδου, όπως κομβικής σημασίας είναι οι όποιες προσπάθειες επανεκκίνησης να είναι σταδιακές, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξουν πισωγυρίσματα αν τα κρούσματα αναζωπυρωθούν.

Κάτω από αυτή την πίεση, στην καρδιά του κλάδου, τη Γερμανία, έχει ξεκινήσει η συζήτηση σχετικά με την άρση των μέτρων. Η συζήτηση αυτή πρόκειται να καθορίσει πότε και πόσο γρήγορα οι αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας, από την Daimler μέχρι την BMW, θα αρχίσουν να επαναλειτουργούν τα εργοστάσια τους.

Εξαίρεση η Volkswagen, η οποία έχει διατηρήσει ορισμένα τμήματα σε λειτουργία στην Γερμανία κατά τη διάρκεια του lockdown, με συνολικά 1.700 υπαλλήλους σε πέντε τοποθεσίες, προκειμένου να διασφαλίσει την προμήθεια εξαρτημάτων σε εργοστάσια στην Κίνα, όπου βρίσκονται σε εξέλιξη οι κινήσεις για βιομηχανική ανάκαμψη.

Τα προβλήματα

Η εκτεταμένη επανεκκίνηση του βιομηχανικού δικτύου της Ευρώπης δεν είναι εύκολη υπόθεση. Και αυτό γιατί οι αλυσίδες εφοδιασμού συνδέονται στενά μεταξύ των περιφερειών. Αν λοιπόν δεν υπάρξει συντονισμός μεταξύ των διάφορων χωρών, είναι δύσκολο το εγχείρημα της όποιας επανεκκίνησης.

Πώς όμως να υπάρξει συντονισμός στην άρση των περιορισμών μεταφοράς, όταν η καμπύλη της επιδημίας είναι σε διαφορετικό σημείο από χώρα σε χώρα;

Για παράδειγμα, ενώ ο περιορισμός των νέων κρουσμάτων έχει ωθήσει την Αυστρία και τη Γερμανία να ξεκινήσουν την σταδιακή άρση των περιορισμών, η Γαλλία ανακοίνωσε επέκταση του lockdown. Η Βρετανία επίσης αναμένεται να επιμηκύνει χρονικά τους περιορισμούς, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού εξωτερικών.

Επιπλέον, δεν είναι ξεκάθαρο πότε θα ανοίξουν και πάλι οι εκθέσεις αυτοκινήτων και φυσικά το πιο σημαντικό πρόβλημα είναι εκείνο της ζήτησης, καθώς η αναστολή οικονομικής δραστηριότητας συνεπάγεται και μειωμένα εισοδήματα. Πόσοι θα έχουν διάθεση και χρήματα για νέο αυτοκίνητο;

* Αποποίηση Ευθύνης: Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, καμία διασφάλιση δε δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.