Βουτιά 36% μέχρι και στις πωλήσεις για φάρμακα

Βουτιά 36% μέχρι και στις πωλήσεις για φάρμακα

Σε ελεύθερη πτώση βρίσκονται οι πωλήσεις φαρμάκων, συνταγογραφουμένων και μη, στα φαρμακεία, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μελετών IQVIA, η οποία καταμέτρησε μειώσεις που κυμαίνονται από 21,7% - 50,1%, κατά την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου.

Η πτώση αυτή, ήρθε μετά τη φρενίτιδα που είχε επικρατήσει στις αρχές Μαρτίου, λίγο πριν την έναρξη των αυστηρών μέτρων του κατ' οίκον περιορισμού και είχε οδηγήσει σε κατακόρυφες αυξήσεις των πωλήσεων, κυρίως σε φάρμακα που αφορούν χρόνιες παθήσεις και σε μη συνταγογραφούμενα φάρμακα και βιταμίνες, αλλά και σε υποστηρικτικά προϊόντα όπως γάντια, κρέμες χεριών κλπ.

Σύμφωνα με τα IQVIA Weekly Data, την εβδομάδα 23- 29 Μαρτίου, όλες οι κατηγορίες προϊόντων που διακινούνται μέσω ιδιωτικών φαρμακείων παρουσίασαν ιδιαίτερα σημαντική μείωση από πλευράς ποσοτήτων σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα (16 – 22 Μαρτίου).

Η παρατηρούμενη μείωση, υφίσταται όμως και σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του Μαρτίου, πέρυσι, δείχνοντας την πρόνοια του πληθυσμού να ψωνίσει εγκαίρως τα απαραίτητα, προκειμένου να παραμείνει στο σπίτι, τηρώντας τους περιορισμούς για την προστασία από τον νέο κορονοϊό. Μοναδική εξαίρεση εδώ, αποτελούν τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα, που σε σχέση με πέρυσι, παρουσίασαν αύξηση 7,6%.

Πιο συγκεκριμένα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα παρουσιάστηκε μείωση στα:

  • Φάρμακα: -35,8% (-4,07 εκ. τεμ.)
  • Προϊόντα OTC: -50,1% (-2,1 εκ. τεμ.)
  • Καλλυντικά: -21,7% (-174 χιλ. τεμ.)
  • Προϊόντα διατροφής: -25,6% (-21 χιλ. τεμ.)
  • Προϊόντα φροντίδας ασθενών:  -36,7% (-176 χιλ. τεμ.)

Οι υποκατηγορίες που προκάλεσαν αυτή την πτώση από εβδομάδα σε εβδομάδα είναι οι παρακάτω:

  • Στα Φάρμακα, η κατηγορία των Καρδιολογικών μειώθηκε κατά -26,4% (-624 χιλ. τεμ.)
  • Στα Προϊόντα OTC, τα Παυσίπονα μειώθηκαν κατά -61,4% (-1,3 εκ. τεμ.)
  • Στα Καλλυντικά, τα προϊόντα Ομορφιάς μειώθηκαν κατά -30,2% (-86 χιλ. τεμ.)
  • Στα Προϊόντα διατροφής, η κατηγορία των Βρεφικών Τροφών μειώθηκαν κατά -25,8% (-16 χιλ. τεμ.)
  • Στα Προϊόντα Φροντίδας ασθενών, η κατηγορία Ιατρικών / Χειρουργικών Βοηθημάτων μειώθηκε κατά -51,4% (-63 χιλ. τεμ.)

Η ίδια πτωτική τάση παρατηρήθηκε και σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του Μαρτίου του 2019 (25/03 – 31/03) για όλες σχεδόν τις κατηγορίες προϊόντων:

  • Φάρμακα: -11,5% (-946 χιλ. τεμ.)
  • Προϊόντα OTC: +7,6% (+146 χιλ. τεμ.)
  • Καλλυντικά: -0,1% (-325 τεμ.)
  • Προϊόντα διατροφής: -21,3% (-16 χιλ τεμ.)
  • Προϊόντα φροντίδας ασθενών:  -19,3% (-73 χιλ. τεμ.)

Ενδεικτικά, κάποιες από τις υποκατηγορίες με τη μεγαλύτερη μεταβολή σε σχέση με το 2019 είναι:

  • Στα Φάρμακα, η κατηγορία των Καρδιολογικών, η οποία μειώθηκε κατά -10,6% (-205 χιλ. τεμ.)
  • Στα Προϊόντα OTC, τα Παυσίπονα αυξήθηκαν κατά +16,5% (+117 χιλ. τεμ.)
  • Στα Καλλυντικά, τα προϊόντα Υγιεινής Χεριών αυξήθηκαν κατά +1,610% (+125 χιλ. τεμ.)
  • Στα Προϊόντα διατροφής, η κατηγορία των Βρεφικών Τροφών μειώθηκαν κατά -19,8% (-11 χιλ. τεμ.)
  • Στα Προϊόντα Φροντίδας ασθενών, οι επίδεσμοι / έμπλαστρα μειώθηκαν κατά -55,7% (-16 χιλ. τεμ.)

Τα Weekly Data συλλέγονται από περισσότερα από 2000 φαρμακεία, σε όλη την Ελλάδα.