BMW M135i xDrive: Πόσο γοητευτικό μπορεί να γίνει ένα σπορ αυτοκίνητο;

BMW M135i xDrive: Πόσο γοητευτικό μπορεί να γίνει ένα σπορ αυτοκίνητο;

Για όσους γνωρίζουν, το μαγικό γράμμα “M” πριν από τον αριθμό που δηλώνει το μοντέλο της BMW λέει πολλά. Και όταν η βαυαρική εταιρία ανακοινώνει βελτιώσεις σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, τότε μπορούμε να περιμένουμε ακόμα περισσότερα. Ο λόγος για την BMW M135i xDrive, που προσφέρεται με αναβαθμισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Η αλήθεια είναι ότι ψυχή κάθε αυτοκινήτου – και δη σπορ – είναι ο κινητήρας. Και οι πρώτες παρεμβάσεις που ανακοίνωσε η BMW έχουν να κάνουν με τον τετρακύλινδρο κινητήρα που προσφέρει απλόχερα την άφθονη ισχύ των 225 kW/306 hp, με τη βοήθεια της τεχνολογίας BMW TwinPower Turbo, καθώς αυτός χαρακτηρίζεται πλέον από βελτιωμένα «οικολογικά» χαρακτηριστικά: συνδυασμένη κατανάλωση: 7,8 – 7,3 l/100 km, συνδυασμένες εκπομπές CO2: 177 – 167 g/km (κατά WLTP και στις δύο περιπτώσεις).

Αυτή η ισχύς του τετρακύλινδρου κινητήρα αξιοποιείται τώρα πιο αποτελεσματικά στην BMW M135i xDrive καθώς προσεκτικά επιλεγμένες αλλαγές στη ρύθμιση της ανάρτησης είχαν ως αποτέλεσμα ακόμα καλύτερη απόσβεση, εξασφαλίζοντας ακριβή έλεγχο του αυτοκινήτου ακόμα και σε οριακές συνθήκες, ακόμα και στην πίστα – παρόλο που η BMW M135i xDrive είναι ένα «κανονικό» κατά τ’ άλλα αυτοκίνητο, για χρήση σε δημόσιους δρόμους.

Η γωνία camber των εμπρός τροχών της BMW M135i xDrive έχει αυξηθεί με σκοπό τη βέλτιστη αντιστάθμιση των πλευρικών φορτίων όταν το αυτοκίνητο στρίβει με υψηλές ταχύτητες. Τοποθετήθηκαν, επίσης, νέες υδραυλικές βάσεις στα ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης, ενώ οι βάσεις για τον υστερούντα βραχίονα και τους βραχίονες ελέγχου στον πίσω άξονα έχουν επίσης ανασχεδιαστεί. Από την άλλη, τα συγκροτήματα ελατηρίων και αμορτισέρ έχουν επαναρυθμιστεί. Το τελικό αποτέλεσμα είναι αισθητά βελτιωμένη συμπεριφορά στις στροφές, αλλά και καλύτερη πληροφόρηση του οδηγού από το σύστημα διεύθυνσης.

Ενώ η βελτιστοποιημένη ελκτική πρόσφυση – που ούτως ή άλλως ήταν «ενισχυμένη» λόγω της μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς, επιτρέπει στον οδηγό να ανιχνεύει τα όρια επιδόσεων του αυτοκινήτου με αυτοπεποίθηση, κυρίως όταν στρίβει με υψηλές ταχύτητες. Πώς επιτυγχάνεται αυτό; Το compact μοντέλο της BMW M διατίθεται με στάνταρ τεχνολογία ελέγχου ολίσθησης ARB (near-actuator wheel slip limitation) που χρησιμοποιεί αισθητήρα ολίσθησης ενσωματωμένο στη μονάδα ελέγχου του κινητήρα (ECU). Οι επακόλουθες μικρότερες διαδρομές μετάδοσης του σήματος επιτρέπουν τον έλεγχο της πρόσφυσης δέκα φορές ταχύτερα συγκριτικά με τα συμβατικά συστήματα κατά την εκκίνηση, σε ολισθηρές επιφάνειες και όταν το αυτοκίνητο στρίβει δυναμικά.

Επιπλέον, η BMW M135i xDrive επωφελείται από ένα μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον εμπρός άξονα. Ενσωματωμένο στο στάνταρ οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic Sport, αυξάνει την ελκτική πρόσφυση και την κατευθυντική ευστάθεια μαζί με την ευελιξία και τη δυναμική συμπεριφορά στις στροφές. Με δυνατότητα εμπλοκής κατά 36% κατά την επιτάχυνση και 26% στο ρολάρισμα, το διαφορικό μπορεί να μεταφέρει πρόσθετη ισχύ στον εμπρός τροχό με την καλύτερη πρόσφυση όποτε αυτό είναι απαραίτητο. Στις γνωστές λειτουργίες του Dynamic Stability Control (DSC) προστίθεται το Performance Control για την BMW M135i xDrive που βελτιστοποιεί την κατευθυντικότητα κατά το φρενάρισμα.

Ένα ειδικά ρυθμισμένο σύστημα διεύθυνσης M Sport και τα ισχυρά φρένα M Sport περιλαμβάνονται επίσης στη λίστα στάνταρ εξοπλισμού της BMW M135i xDrive. Το compact σπορ μοντέλο φεύγει από το εργοστάσιο με ζάντες αλουμινίου M 18” στάνταρ, ενώ προαιρετικά διατίθενται ζάντες αλουμινίου 19” σε διάφορα σχέδια.

Με τις αλλαγές αυτές η BMW M135i xDrive υπόσχεται να προσφέρει την περίφημη «οδηγική απόλαυση» για την οποία φημίζεται η BMW, σε ακόμα μεγαλύτερη έκταση και με ακόμα μεγαλύτερη ένταση. Και επειδή όλες οι αισθήσεις παίζουν το ρόλο τους σε αυτήν την ιστορία, η BMW M135i xDrive έρχεται να προσφέρει και αναβαθμισμένο ήχο – αυτόν του τετρακύλινδρου κινητήρα BMW M σε όλους τους επιβαίνοντες, πιο αυθεντικά από ποτέ, με την κάθε κίνηση του γκαζιού να μεταφράζεται σε αντίστοιχα ακουστικά σήματα. Η λειτουργία της κινητήριας μονάδας πλημμυρίζει την καμπίνα με έναν ιδιαίτερο και ευχάριστο τρόπο, από τη δυναμική παραγωγή ροπής κατά την επιτάχυνση μέχρι τη χαρακτηριστική «ανακούφιση» που προκύπτει όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, προσθέτοντας μία άλλη διάσταση στην πλούσια ακουστική εμπειρία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Τέλος, επειδή και οι αριθμοί έχουν τη σημασία τους, να θυμίσουμε ότι η BMW M135i xDrive χρειάζεται μόλις 4,8’’ για τα 0-100 km/h, ενώ η τελική της ταχύτητα περιορίζεται για λόγους ασφαλείας στα 250 km/h.