BMW iX3: ένα ηλεκτρικό SUV φθηνότερο από diesel

BMW iX3: ένα ηλεκτρικό SUV φθηνότερο από diesel

Τιμή χαμηλότερη από αυτή του αντίστοιχου πετρελαιοκίνητου μοντέλου έχει το νέο 100% ηλεκτρικό SUV της BMW, το iX3 το οποίο γνωρίσαμε σε μία άψογα οργανωμένη διαδικτυακή παρουσίαση η οποία πραγματοποιήθηκε καθώς η γερμανική εταιρία ξεκίνα το λανσάρισμά του στην Ελλάδα. Αξίζει να σημειωθεί είναι ότι ενώ έχουμε να κάνουμε με τη νέας γενιάς ηλεκτροκίνηση του BMW Group, το ίδιο μοντέλο θα προσφέρεται με κινητήρες και βενζίνης και diesel αλλά και ως plug-in Hybrid.

Το πόσο συμβολικά σημαντική είναι η νέα, πλήρως ηλεκτρική BMW iX3, φαίνεται εκτός των άλλων από το γεγονός ότι στην παρουσίαση της το παρών έδωσε ο νέος πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group Hellas, Andreas Sieben. Ο οποίος δεν είχε κανένα πρόβλημα να κρύψει τον ενθουσιασμό του για το νέο αυτό μοντέλο, που μπορεί να μην έχει τα ιδιαίτερα εκείνα χαρακτηριστικά που σχετίζονται με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης της BMW (μεταξύ των οποίων και ο ήχος!) αλλά προσφέρει μια νέα και άκρως ευχάριστη εμπειρία. Ο Andreas Sieben, λοιπόν, δεν παρέλειψε να σταθεί και στην αυτονομία της iX3, επισημαίνοντας ότι η αυτονομία της είναι τέτοια, που ο ίδιος ξεχνά πότε πρέπει να την φορτίσει… Μας πληροφόρησε, επίσης, ότι στο πλαίσιο της πορείας της εταιρίας προς την ηλεκτροκίνηση όλα τα εταιρικά αυτοκίνητα του BMW Group Hellas αντικαθίστανται από «εξηλεκτρισμένα», κάτι που σημαίνει ότι σε πρώτη φάση όλοι οι άνθρωποι του Group στην Ελλάδα θα κυκλοφορούν με μοντέλα plug-in Hybrid.

Όλοι οι άνθρωποι της BMW στην Ελλάδα, εμπρός από τη νέα iX3. Από αριστερά προς τα δεξιά: Νίκος Καψής (Product Manager), Andreas Sieben (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος), Αντώνης Αδάναλης (Sales Operations & Electromobility Manager) και Κωνσταντίνος Διαμαντής (Διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας).

Εν αρχή ην η τιμή

Ποιο είναι, λοιπόν, αυτό το καινούργιο μοντέλο της φοβερής και τρομερής BMW; Θα ξεκινήσουμε λίγο ανάποδα, ίσως, από το τέλος της παρουσίασης - δηλαδή από τον τιμοκατάλογο, καθώς αυτό είναι ένα πολύ χαρακτηριστικό στοιχείο της εντελώς νέας iX3. Ο λόγος; Είναι η πρώτη φορά που μαθαίνουμε ότι ένα ηλεκτρικό πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο κοστίζει λιγότερο από το αντίστοιχο συμβατικό ενδεχομένως ίσως όχι από όλες τις συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου αλλά σίγουρα λιγότερο από την πετρελαιοκίνητη – και τετρακίνητη - εκδοχή του.

Προσέξτε, λοιπόν: 64.200 ευρώ κοστίζει η νέα BMW iX3 στην έκδοση “inspiring”, όταν η BMW X3 xDrive20d φτάνει τα 75.659 ευρώ! Είναι δηλαδή κατά 11.500 ευρώ φθηνότερη η ηλεκτρική έκδοση από την diesel, η οποία μάλιστα διαθέτει και 85 ίππους λιγότερους… Πολύ καλό για να είναι αληθινό; Θα μπορούσε να το πει κανείς, όμως εδώ μιλούν οι αριθμοί και αν κάποιος ρωτήσει πώς γίνεται αυτό την απάντηση την βρίσκουμε στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο της BMW στη Σενγιάνγκ, στην Κίνα. Και το υπερσύγχρονο, στο σχόλιό μας, είναι απόλυτο γιατί το εργοστάσιο αυτό το είχαμε επισκεφθεί πριν από μερικά χρόνια, στην τελετή των εγκαινίων του! Εξάλλου, η επιλογή της Κίνας έχει να κάνει και με το ότι η αγορά της χώρας αυτής είναι προνομιακή και για τη BMW και για την ηλεκτροκίνηση στο σύνολό της.

Θα μου πείτε, τώρα, είναι λίγα τα 64.200 ευρώ. Προφανώς όχι. Όμως για το τι αντιπροσωπεύει το αυτοκίνητο σε επίπεδο χώρων, επιδόσεων δυνατοτήτων και εξοπλισμού είναι ένα πολύ λογικό ποσό. Δεν μιλάμε για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο του… λαού, αλλά για ένα premium SUV μηδενικών ρύπων.

Η ηλεκτροκίνηση των καινοτομιών

Ένα μοντέλο “χτισμένο” σε μια πλατφόρμα που χρησιμοποιείται για την κατασκευή και των βενζινοκίνητων, και των πετρελαιοκίνητων, και των plug in υβριδικών εκδόσεων της X3. Ένα ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας (Battery Electric Vehicle – BEV) με σύστημα ηλεκτροκίνησης BMW eDrive 5ης γενιάς που σε σύγκριση με το BMW i3 (MY 2020) χαρακτηρίζεται από 20% βελτιωμένη ενεργειακή πυκνότητα (σε επίπεδο κυψέλης, με βάση τη μάζα) ενώ χρησιμοποιεί 62% λιγότερο κοβάλτιο ανά kWh. Ένα μοντέλο με μια ευφυούς σχεδίασης μπαταρία που αποτελείται από 10 ανεξάρτητα ελεγχόμενα modules (τα οποία μπορούν να επισκευαστούν ή και να αντικατασταθούν «αυτόνομα»), διαθέτει χωρητικότητα 80 kWh, τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα 286 ίππων και προσφέρει μέση αυτονομία έως 460 χιλιόμετρα που αυξάνεται έως και στα 571 χιλιόμετρα για αστικές μετακινήσεις – σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, και στις δύο περιπτώσεις. Μια μπαταρία που διαθέτει δικό της σύστημα ψύξης και καλύπτεται από 8 χρόνια εγγύηση (160.000 χιλιόμετρα) – με χρόνο, δηλαδή, και χιλιόμετρα που υπερκαλύπτουν τις ανάγκες του μέσου οδηγού.

Στα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά και τις καινοτομίες που συναντάμε σε αυτό το νέας γενιάς σύστημα ηλεκτροκίνησης περιλαμβάνεται η προσαρμοζόμενη ανάκτηση ενέργειας πού όχι μόνο επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει ένα «έτοιμο» πρόγραμμα ανάκτησης αλλά και να το προσαρμόσει αυτόματα με βάση της τις συνθήκες κίνησης, αλλά και λαμβάνοντας υπόψιν τα στοιχεία από το σύστημα πλοήγησης. Οι άνθρωποι, μάλιστα, της BMW είπαν στην παρουσίαση ότι στο 90% των περιπτώσεων δεν χρειάζεται καν ο οδηγός να κάνει χρήση των φρένων.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το ιδιαίτερα “compact” συγκρότημα κινητήρα – συστήματος μετάδοσης - ηλεκτρονικών ισχύος, που χώρεσε με επιτυχία στον πίσω άξονα χωρίς να κλέψει ωφέλιμο χώρο από το σαλόνι ή το πορτμπαγκάζ. Και όπως αντιλαμβάνεστε η νέα BMW iX3 είναι ένα αποκλειστικά «πισωκίνητο» SUV, αφού φαίνεται ότι τελικά είναι πολύ λίγοι εκείνοι που επιθυμούν – και ακόμα πιο λίγοι εκείνοι που πραγματικά χρειάζονται – την κίνηση σε όλους τους τροχούς. Για την κατασκευή, τώρα, του ηλεκτροκινητήρα δεν χρησιμποιήθηκαν σπάνιες γαίες – και αυτό είναι ένα στοιχείο που προσθέτει περιβαλλοντικούς «πόντους» στο ενεργητικό του νέου μοντέλου.

Σε ότι αφορά, τέλος, τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, αλλά και τη συνδεσιμότητα, θα λέγαμε με δυο κουβέντες ότι η νέα BMW iX3 έχει εν τέλει, τα πάντα, με συστήματα που αγγίζουν τα όρια της αυτόνομης οδήγησης…

Δύο εκδόσεις εξοπλισμού

Παραθέτουμε στοιχεία σχετικά με τον εξοπλισμό της BMW iX3 από το επίσημο δελτίο τύπου:

Η στάνταρ έκδοση «Inspiring» περιλαμβάνει ποικίλες λεπτομέρειες που αναβαθμίζουν τα επίπεδα άνεσης, ασφάλειας και οδηγικής απόλαυσης. Μεταξύ αυτών είναι μεταλλικά χρώματα, αεροδυναμικές ζάντες 19”, προβολείς LED με εκτεταμένες λειτουργίες, πανοραμική ηλιοροφή, αυτόματη λειτουργία πίσω πόρτας, Driving Assistant Professional που περιλαμβάνει Active Cruise Control με λειτουργία Stop&Go, Steering και Lane Control Assistant, Lane Change Warning και Lane Departure Warning, καθώς και προσαρμοζόμενη ανάρτηση, Park Distance Control με εμπρός / πίσω αισθητήρες, δείκτη πίεσης ελαστικών και σύστημα συναγερμού. Στο βασικό εξοπλισμό διατίθεται επίσης σπορ δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, επενδύσεις καθισμάτων και ταμπλό από συνθετικό δέρμα, το πακέτο Storage, ατμοσφαιρικός εσωτερικός φωτισμός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα με λειτουργία μνήμης στη πλευρά του οδηγού και αυτόματος έλεγχος κλιματισμού τριών ζωνών με αντλία θερμότητας που περιλαμβάνει λειτουργία εκ των προτέρων ρύθμισης θερμοκρασίας στην καμπίνα (pre-heating & pre-conditioning). Όσον αφορά στα πολυμέσα, στη βασική έκδοση διατίθενται το BMW Live Cockpit Professional (πλήρες σύστημα infotainment με δύο ψηφιακές οθόνες - πίνακας οργάνων και κεντρική οθόνη - με βελτιστοποιημένο σύστημα πλοήγησης), BMW Intelligent Personal Assistant, ενσωμάτωση smartphone με προεγκατάσταση Apple CarPlay και Android Auto, Remote Software Upgrade, σύστημα τηλεφώνου με ασύρματη φόρτιση και ηχοσύστημα με δέκτη DAB.

Το προαιρετικό πακέτο «Impressive» περιλαμβάνει επιπλέον της βασικής έκδοσης «Inspiring», ζάντες αλουμινίου 20” με νέα αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη σχεδίαση και προβολείς Adaptive LED, καθώς και ειδικά ηχομονωτικά κρύσταλλα για τα παράθυρα των εμπρός θυρών, Comfort Access, δερμάτινη επένδυση Vernasca και σπορ εμπρός καθίσματα με οσφυϊκή υποστήριξη. Συστήματα BMW Head-Up Display, High Beam Assistant και Parking Assistant Plus με κάμερα οπισθοπορείας ανεβάζουν τον πήχη στους τομείς της άνεσης και της ασφάλειας. Για μία έξτρα νότα αποκλειστικότητας και οδηγικής άνεσης, διατίθεται σύστημα ελέγχου μέσω χειρονομιών της BMW, ηχοσύστημα Hi-Fi Harman Kardon surround και WiFi hotspot.