8ος χρόνος, ημέρα 2272η
Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου 2022

BMW Concept XM – δύναμη και πολυτέλεια πέρα από τους κανόνες

BMW Concept XM – δύναμη και πολυτέλεια πέρα από τους κανόνες

Μόναχο. Στην Art Basel Miami Beach 2021, η BMW M GmbH παρουσιάζει ένα νέο εκφραστικό πρωτότυπο στην παγκόσμια σκηνή για πρώτη φορά. Το BMW Concept XM προαναγγέλλει την ισχυρότερη BMW M μαζικής παραγωγής, που θα αρχίσει να κατασκευάζεται στο τέλος της επόμενης χρονιάς. Την ίδια στιγμή, το BMW Concept XM αναδεικνύει τα ξεχωριστά στοιχεία της μάρκας M. Η ηλεκτροκίνηση υποστηρίζει μία εξαιρετική οδηγική εμπειρία που επιτρέπει στον οδηγό να κινείται σχεδόν αθόρυβα και να βιώνει τη διαχρονική απόλαυση των υψηλών επιδόσεων που υπόσχεται το γράμμα Μ. Το BMW Concept XM δίνει μία πρώτη γεύση από τη σχεδίαση του εμπρός τμήματος των προσεχών πολυτελών μοντέλων BMW. Επίσης, θα μυήσει το κοινό σε ένα πολύ προχωρημένο στυλ μοντέλου BMW X και σε ένα νέο είδος πολυτέλειας και αίσθησης εσωτερικού χώρου.

Η έκδοση παραγωγής της BMW XM θα κατασκευάζεται από το τέλος του 2022 στο εργοστάσιο του BMW Group στο Spartanburg (ΗΠΑ), στη σημαντικότερη αγορά πωλήσεων για το νέο μοντέλο υψηλών επιδόσεων. Έτσι, η BMW M λανσάρει το πρώτο της αυθύπαρκτο όχημα μετά τη θρυλική BMW M1, τη χρονιά που γιορτάζεται η 50ή της επέτειος. Η BMW XM θα διατίθεται μόνο ως plug-in υβριδική και αποκλειστικά ως μοντέλο M.

Το τολμηρό εξωτερικό στυλ του Concept XM αντανακλά τις έξοχες δυνατότητες του αυτοκινήτου: δυναμισμό, ευελιξία και ακρίβεια και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 80 km. Το νέο σύστημα κίνησης M Hybrid του BMW Concept XM συνδυάζει έναν V8 κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα υψηλών επιδόσεων που αποδίδει μέγιστη ισχύ 550 kW/750 hp και μέγιστη ροπή 1.000 Nm. Επομένως, το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της BMW M GmbH στην κατηγορία υψηλών επιδόσεων δείχνει το δρόμο για το μέλλον της μάρκας.

«Το BMW Concept XM επαναπροσδιορίζει πλήρως την κατηγορία αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων», δήλωσε ο Franciscus van Meel, CEO της BMW M GmbH. «Υπογραμμίζει την ικανότητα της BMW M GmbH να ανατρέπει τα καθιερωμένα και να ανοίγει νέους ορίζοντες για να προσφέρει στους φίλους της μάρκας την απόλυτη οδηγική εμπειρία. Η έκδοση παραγωγής – το πρώτο αυθύπαρκτο μοντέλο BMW M μετά τη θρυλική BMW M1 – επιβεβαιώνει επίσης τη σταδιακή πορεία μας προς τον εξηλεκτρισμό της μάρκας μας».

Η BMW M ανοίγει το δικό της δρόμο στην πολυτελή κατηγορία.

Με το BMW Concept XM, η BMW M GmbH χαράζει έναν ξεχωριστό δρόμο στην πολυτελή κατηγορία. Το εξωτερικό του αυτοκινήτου γοητεύει με την έντονη παρουσία και τον εξωστρεφή χαρακτήρα του. Στο εσωτερικό, μία νέα εκδοχή της οδηγοκεντρικής σχεδίασης του cockpit - για την οποία φημίζονται τα μοντέλα M – συνδυάζεται με τη νέα αισθητική του πίσω τμήματος: με υψηλής άνεσης καθίσματα και φωτιζόμενη ανάγλυφη επένδυση οροφής, το M Lounge προσφέρει στους επιβάτες ένα πολυτελές καταφύγιο.

«Το ντιζάιν του BMW Concept XM αποτελεί μία χλιδάτη πρόταση της BMW M στην καρδιά της πολυτελούς κατηγορίας», δήλωσε ο Domagoj Dukec, Επικεφαλής Σχεδίασης της BMW. «Έχει μία μοναδική ταυτότητα και ενσαρκώνει ένα εκφραστικό lifestyle όπως κανένα άλλο μοντέλο της οικογένειας BMW».

Εμπρός τμήμα: προχωρημένη σχεδίαση για μία καθηλωτική παρουσία.

Στο BMW Concept XM, αποκαλύπτεται για πρώτη φορά το προχωρημένο ντιζάιν του εμπρός τμήματος των πολυτελών μοντέλων BMW, που θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά το 2022 στο πλαίσιο της προϊοντικής επέλασης της BMW στην πολυτελή κατηγορία. Οι προβολείς χωρίζονται σε δύο ανεξάρτητες μονάδες, ένα νέο στιλιστικό στοιχείο που δημιουργεί μία συναρπαστική εμφάνιση. Τα φώτα ημέρας στην ‘slim’ πάνω μονάδα δημιουργούν ένα έντονο και ιδιαίτερα εντυπωσιακό οπτικό αποτέλεσμα. Η οριζόντια μάσκα νεφρών είναι τολμηρά τοποθετημένη ανάμεσα στους προβολείς και στενεύει προς τα εξωτερικά άκρα, διαμορφώνοντας ένα σχεδόν οκταγωνικό περίγραμμα που τονίζει το δυναμικό χαρακτήρα του εμπρός τμήματος. Τα μαύρα στοιχεία της μάσκας μέσα σε ένα πολυσύνθετο πλαίσιο μοιάζουν να αιωρούνται ελεύθερα σε μία γυαλιστερή μαύρη επιφάνεια. Διπλές μπάρες σε στυλ M μέσα στη μάσκα, επιτείνουν την αίσθηση του πλάτους. Το εντυπωσιακό φωτεινό περίγραμμα αναδεικνύει τις γιγαντιαίες διαστάσεις της μάσκας, με τον εντυπωσιακό συνδυασμό νεφρών και φώτων ημέρας να είναι άμεσα αναγνωρίσιμος και στο σκοτάδι. Το νέο λογότυπο XM στη μάσκα νεφρών και οι μεγάλοι αεραγωγοί προϊδεάζουν για τη δύναμη του V8 κινητήρα που συνεργάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα ως συστατικά μέρη του συστήματος M Hybrid.

Στοιχεία M παραπέμπουν στις ασυμβίβαστες επιδόσεις.

Οι κρυστάλλινες επιφάνειες του BMW Concept XM ανυψώνονται αρχικά απότομα, τονίζοντας την ισχυρή, επιβλητική αίσθηση του εμπρός τμήματος. Το χρώμα της οροφής δημιουργεί αντίθεση με τις μαύρες κολόνες Α. Ως αποτέλεσμα, το παρμπρίζ δείχνει ακόμα πιο κεκλιμένο, προσδίδοντας μία σύγχρονη δυναμική νότα στο εμπρός τμήμα. Slim φώτα LED έχουν ενσωματωθεί στην οροφή πάνω από τις κολόνες A. Το καπό είναι τολμηρά σμιλεμένο, με την επέκταση του περιγράμματος της μάσκας προς τα πίσω να δημιουργεί δύο χαρακτηριστικά φουσκώματα. Δύο εισαγωγές αέρα στο καπό αντιγράφουν την εμφάνιση των φώτων LED της οροφής δημιουργώντας μία ακόμα πιο δυναμική εικόνα. Το επιβλητικό αμάξωμα στο κάτω τμήμα πλαισιώνουν οι απέριττες επιφάνειες της εμπρός ποδιάς. Τριγωνικές λεπίδες στο χρώμα του αμαξώματος στα εξωτερικά άκρα τονίζουν τις κάθετες εισαγωγές αέρας δίνοντας έμφαση στο σπορ και στιβαρό στήσιμο του BMW Concept XM.

Πλαϊνή όψη: έκφραση αχαλίνωτου δυναμισμού.

Οι δυναμικές αναλογίες και τα σμιλεμένα χαρακτηριστικά του BMW Concept XM υποδηλώνουν την αυθύπαρκτη ταυτότητα του αυτοκινήτου και οδηγούν το βλέμμα στις coupé γραμμές του αμαξώματος. Το επιβλητικό εμπρός τμήμα, το μακρύ καπό και η εκτεταμένη, κεκλιμένη γραμμή οροφής αποτυπώνουν μία δυναμική σχεδίαση δύο όγκων με χαρακτηριστικό περίγραμμα. Οι κρυστάλλινες επιφάνειες στενεύουν σημαντικά προς τα πίσω, επιτείνοντας το δυναμισμό της πλαϊνής όψης.

Η διχρωμία του BMW Concept XM τονίζει ακόμα περισσότερο τις χαρακτηριστικές γραμμές: το πάνω τμήμα είναι βαμμένο σε ματ χρυσαφί-μπρούτζινο χρώμα (matt gold-bronze), ενώ το κάτω τμήμα υιοθετεί Space Grey metallic τόνο. Κάτω από τις κρυστάλλινες επιφάνειες, μία φαρδιά γυαλιστερή μαύρη γραμμή – η λεγόμενη “μαύρη ζώνη” – διαχωρίζει τα δύο εξωτερικά χρώματα. Οι χαρακτηριστικοί εξωτερικοί καθρέπτες M χαρίζουν στο αυτοκίνητο μία καθαρή και τεχνική σπορ πινελιά. Το κάλυμμα τις πρίζας φόρτισης πίσω από τον εμπρός αριστερό τροχό υπενθυμίζει τη λειτουργία του συστήματος κίνησης M Hybrid.

Σε όλο το πλαϊνό τμήμα, σκόπιμα μικρές χαρακτηριστικές γραμμές, τολμηρές στην αρχή, σβήνουν απαλά και τονίζουν την ευελιξία και το μοντέρνο πνεύμα του αυτοκινήτου. Τα εκφραστικά πίσω φώτα εκτείνονται μέχρι τα πλευρά δημιουργώντας μία εντυπωσιακή μετάβαση στο πίσω τμήμα. Οι μαύρες προστατευτικές επενδύσεις – τυπικό χαρακτηριστικό των μοντέλων BMW X πάνω από τους τροχούς και στις πλαϊνές ποδιές – είναι διαμορφωμένες με σαφήνεια και προσδίδουν μία υπερυψωμένη εμφάνιση. Το επίμηκες αμάξωμα είναι εξοπλισμένο με ζάντες αλουμινίου 23 ιντσών, που χαρίζουν έξτρα δύναμη και στιβαρότητα στο προφίλ.

Πίσω τμήμα: δυναμικό στήσιμο και νέα σχεδιαστική φιλοσοφία.

Η σχεδίαση του πίσω τμήματος ομοίως τονίζει το δυναμικό στήσιμο του αυτοκινήτου, και το BMW Concept XM δείχνει χαμηλωμένο και σπορ από αυτή την οπτική γωνία. Το πίσω παρμπρίζ ενσωματώνεται σχεδόν χωρίς ραφές στο πίσω άκρο. Η φρέσκια σχεδιαστική φιλοσοφία φαίνεται και στη διάταξη του λογοτύπου της BMW, που είναι χαραγμένο με λέιζερ στο παρμπρίζ κάτω από κάθε μία από τις δύο κεκλιμένες ράγες. Αυτή είναι μία στιλιστική αναφορά στην BMW M1, μέχρι σήμερα το μοναδικό παράδειγμα αυθύπαρκτου μοντέλου που εξελίχθηκε αποκλειστικά από την BMW M GmbH.

Λίγο χαμηλότερα, τα προεξέχοντα τόξα των θόλων των τροχών οδηγούν το βλέμμα στο δυναμικό τρόπο με τον οποία το αυτοκίνητο αγκαλιάζει το δρόμο, Εξαιρετικά slim και τολμηρά, τα πίσω φώτα σχήματος L που εκτείνονται σε ολόκληρο σχεδόν το πλάτος του πίσω τμήματος συνεισφέρουν σε αυτή την εντύπωση. Τα φώτα έχουν σκούρα εμφάνιση όταν είναι σβηστά, ενώ όταν ανάβουν, αποκτούν μία ενιαία κόκκινη απόχρωση. Στην πίσω ποδιά, κυρίαρχο στοιχείο είναι οι δύο απολήξεις εξαγωγής των μοντέλων BMW M. Το σύστημα εξαγωγής με δύο ζεύγη διπλών απολήξεων που χρησιμοποιείται εδώ μειώνει την πίεση επιστροφής για τον V8 κινητήρα και παράγει τον γνώριμο συναισθηματικό ήχο M που συνοδεύει τη συναρπαστική ισχύ. Η κάθετη διάταξη και η εξαγωνική διατομή των απολήξεων εξαγωγής δίνουν νέα πνοή σε αυτό το κλασικό, εμβληματικό χαρακτηριστικό.

Σχεδίαση εσωτερικού – υψηλές επιδόσεις και εξωστρεφής πολυτέλεια.

Μέσα στο BMW Concept XM, ο οδηγός θα ανακαλύψει μία ξεχωριστή Μ ερμηνεία της οδηγοκεντρικής σχεδίασης του cockpit. Η σχεδίαση των γραμμών και της επιφάνειας του ταμπλό οργάνων, της κεντρικής κονσόλας, των επενδύσεων θυρών και των καθισμάτων χαρίζουν στο εσωτερικό του εμπρός τμήματος μία προηγμένη αίσθηση με τη δυναμική γεωμετρία τους και τα υψηλής ποιότητας υλικά. Καφέ δέρμα με vintage εμφάνιση, χαλκός και ανθρακόνημα δημιουργούν μία γέφυρα μεταξύ πολυτέλειας και μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ένα τολμηρό διακοσμητικό στοιχείο δημιουργεί μία σαφή οπτική διαφοροποίηση ανάμεσα στο χώρο του οδηγού και τα υπόλοιπα τμήματα του αυτοκινήτου.

Στην περιοχή του cockpit, η διακοσμητική επιφάνεια που αποτελείται από μια πλέξη ανθρακονήματος με χαλκό ώστε να προσφέρει μια σπορ και αποκλειστική βάση για οθόνες, αεραγωγούς και χειριστήρια. Η νέα διάταξη της οθόνης BMW Curved Display πάνω από αυτό δημιουργεί μία νέα ισορροπία μεταξύ παραδοσιακής οδηγοκεντρικής φιλοσοφίας και σύγχρονης ψηφιακότητας. Κόκκινες πινελιές στο τιμόνι και την κεντρική κονσόλα είναι τυπικά στοιχεία M που υποδηλώνουν τη σπορ υπεροχή του αυτοκινήτου. Τρία κάθετα στοιχεία με τα τρία χρώματα του λογοτύπου της BMW M αποτελούν την καρδιά της κεντρικής κονσόλας.

Ευρύχωρο και πολυτελές: το M Lounge.

Η συνεπής οδηγοκεντρική σχεδίαση του cockpit συνδυάζεται με το εντυπωσιακό και πολυτελές πίσω τμήμα του BMW Concept XM που θυμίζει το περιβάλλον ενός lounge. Ποιοτικά υλικά, εντυπωσιακές επιφάνειες και εκφραστικές λεπτομέρειες μετατρέπουν τα πίσω καθίσματα στο μοναδικό M Lounge, ενώ τα σκούρα πλαϊνά παράθυρα παρέχουν συνεχή προστασία από τα αδιάκριτα βλέμματα. Το ζεστό σκούρο δέρμα κυριαρχεί στο cockpit, ενώ στο πίσω τμήμα αναδεικνύεται με μία πλούσια, Petrol απόχρωση. Τα μεγάλα μπάκετ πίσω καθίσματα δημιουργούν ένα φιλόξενο περιβάλλον για ξεκούραστα ταξίδια. Μόνο η περιοχή των προσκέφαλων σε σχήμα ρόμβου – με λειτουργία στήριξης γνωστή από τα καθίσματα BMW M Sport άλλων μοντέλων – έχει δερμάτινη επένδυση. Τα κάτω τμήματα των καθισμάτων προσφέρουν υψηλή άνεση επιπέδου πολυθρόνα, με πολυτελή βελούδινη ταπετσαρία και ρομβοειδή καπιτονέ μοτίβα. Μοκέτα με βαθύ πέλος με ρομβοειδές μοτίβο επιτείνει την αίσθηση αποκλειστικότητας.

Φωτιζόμενη και ανάγλυφη: επένδυση οροφής.

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της καμπίνας είναι η επένδυση οροφής με την τρισδιάστατη πρισματική δομή. Ένας συνδυασμός άμεσου και έμμεσου φωτισμού δημιουργεί μια δομή τύπου γλυπτής τοιχογραφίας, προάγοντας την οροφή σε αποκλειστικό έργο τέχνης. Σε συνδυασμό με τον εσωτερικό φωτισμό, αναδεικνύει στον υπέρτατο βαθμό το μίγμα πολυτέλειας και άνεσης του BMW Concept XM. Ο εσωτερικός φωτισμός μπορεί να ενεργοποιείται σε τρεις χρωματισμούς BMW M.

BMW Curved Display με διεπαφή χρήστη για μοντέλο M.

Βασισμένη στην τελευταία γενιά BMW iDrive, η ειδική για μοντέλο M έκδοση του συστήματος ελέγχου/λειτουργίας μεταφράζει τον υψηλών επιδόσεων χαρακτήρα του BMW Concept XM στον ψηφιακό κόσμο. Η διεπαφή χρήστη, που αναδεικνύεται με τα τρία γνώριμα χρώματα Μ, προσφέρεται για μία εξαιρετικά σπορ εμπειρία. Απεικονίζει τα προγράμματα λειτουργίας του υβριδικού συστήματος κίνησης καθώς και το αμιγώς ηλεκτρικό πρόγραμμα με μία άκρως ελκυστική αισθητική. Το BMW Curved Display αποτελεί την τέλεια σκηνή για την παρουσίαση αυτής της πρωτοποριακής σχεδιαστικής φιλοσοφίας και δίνει μία πρώτη γεύση από τις διεπαφές χρηστών που, μελλοντικά, θα προσδώσουν μία νέα διάσταση στην οδηγική εμπειρία BMW M.

Το BMW Group

Με τις τέσσερις μάρκες του, BMW, MINI, Rolls-Royce και BMW Motorrad, το BMW Group είναι ο Νο. 1 premium κατασκευαστής αυτοκινήτων και μοτοσικλετών σε όλο τον κόσμο, ενώ παράλληλα προσφέρει premium χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και υπηρεσίες μετακίνησης. Σαν μία παγκόσμια εταιρία, το BMW Group λειτουργεί 31 μονάδες παραγωγής σε 15 χώρες και έχει ένα παγκόσμιο δίκτυο πωλήσεων σε περισσότερες από 140 χώρες.

Το οικονομικό έτος 2020, το BMW Group πούλησε πάνω από 2,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα και περισσότερες από 169.000 μοτοσικλέτες παγκοσμίως. Το κέρδος προ φόρων για το οικονομικό έτος 2020 ήταν 5,22 δισεκατομμύρια ευρώ, με έσοδα που ανήλθαν στα 98,99 δισεκατομμύρια ευρώ. Στις 31 Δεκεμβρίου του 2020, το BMW Group είχε παγκόσμιο έμψυχο δυναμικό 120.726 ατόμων.

Η επιτυχία του BMW Group ανέκαθεν βασιζόταν στη μακροπρόθεσμη συλλογιστική και υπεύθυνη δράση. Ως εκ τούτου, η εταιρία έχει δημιουργήσει οικολογική και κοινωνική βιωσιμότητα σε όλη την αλυσίδα αξιών, ολοκληρωμένη προϊοντική ευθύνη και μία σαφή δέσμευση για τη διατήρηση των φυσικών πόρων, στο πλαίσιο της στρατηγικής της.