Απολιθωμένο δέντρο 20 εκατομμυρίων ετών ανακαλύφθηκε στη Λέσβο

Έλληνες επιστήμονες ανακάλυψαν στη Λέσβο σπάνιο απολιθωμένο δέντρο με κλαδιά και ρίζες που διατηρούνται ακέραια μετά από 20 εκατομμύρια χρόνια.

Το δέντρο ανακαλύφθηκε στη διάρκεια οδικών έργων κοντά στο Απολιθωμένο Δάσος και μεταφέρθηκε από το σημείο στο οποίο βρέθηκε με τη βοήθεια ειδικού νάρθηκα.

Είναι πρώτη φορά που ανακαλύπτεται δέντρο σε τόσο καλή κατάσταση, με τις ρίζες και τα κλαδιά του ακέραια, από τότε που άρχισαν οι ανασκαφές το 1995, ανέφερε ο καθηγητής Νίκος Ζούρος του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Απολιθωμένου Δάσους της Λέσβου.

«Πρόκειται για μοναδικό εύρημα», είπε. «Έχει διατηρηθεί σε εξαιρετική κατάσταση και από τη μελέτη του απολιθωμένου ξύλου θα μπορέσουμε να ταυτοποιήσουμε το είδος του».

Το Απολιθωμένο Δάσος της Λέσβου, το οποίο είναι προστατευόμενο φυσικό μνημείο και έχει ενταχθεί στο Παγκόσμιο Δίκτυο Γεωπάρκων της Unesco, προήλθε από έκρηξη ηφαιστείου πριν από 20 εκατομμύρια χρόνια, η οποία κάλυψε με λάβα το τότε υποτροπικό δασικό σύστημα του νησιού.

Το απολιθωμένο δέντρο, μήκους περίπου 19 μέτρων, διατηρήθηκε από ένα παχύ στρώμα ηφαιστιακής στάχτης μετά την πτώση του. Στο ίδιο σημείο βρέθηκε μεγάλος αριθμός φύλλων οπωροφόρων δέντρων, μαζί με οστά ζώων από την ευρύτερη περιοχή.

«Στη διάρκεια των ανασκαφών τα διάφορα δάση που υπήρχαν 17 με 20 εκατομμύρια χρόνια πριν στη Λέσβο ανακαλύπτονται και μπορούμε να αναπαραστήσουμε το οικοσύστημα που υπήρχε εκείνη την περίοδο», λέει ο Ζούρος.