ΓΔ: 910,21 -1,21 (-0,13 %)

Τζίρος: 93,24 εκατ. €   RT

7ος χρόνος, ημέρα 2014η
Παρασκευή, 7 Μαΐου 2021

ΓΔ: 910,21 -1,21 (-0,13 %)

Τζίρος: 93,24 εκατ. €   RT

Από τα τρακτέρ στα supercars: αυτός ήταν ο Ferruccio Lamborghini

Από τα τρακτέρ στα supercars: αυτός ήταν ο Ferruccio Lamborghini

Tην 105η επέτειο από τη γέννηση του ιδρυτή της, Ferruccio Lamborghini, γιόρτασε πριν λίγες μέρες η θρυλική ιταλική εταιρία. Σημαδεύοντας την ιστορία της εταιρείας - και όχι μόνο με την ίδρυσή της το 1963 - o Ferruccio, καθοδηγούμενος από την αδιάκοπη επιθυμία του για την καινοτομία, αποτέλεσε επίσης την έμπνευση για τα πιο εμβληματικά μοντέλα της, όπως η Miura και η Countach.

Ο Ferruccio Lamborghini γεννήθηκε στο Renazzo, ένα χωριουδάκι του δήμου Cento (επαρχία Φεράρα), στις 28 Απριλίου 1916. Ήταν ο μεγαλύτερος γιος των αγροτών Antonio και Evelina Lamborghini, και το πεπρωμένο του σημαδεύτηκε από την παράδοση που υπαγόρευε ότι ο μεγαλύτερος γιος κληρονομεί την οικογενειακά κτήματα. Ο νεαρός Ferruccio, ωστόσο, φαίνεται ότι γοητευόταν περισσότερο από τα μηχανήματα και λιγότερο από τη γη, και από πολύ νεαρή ηλικία προτιμούσε να περνάει τα απογεύματά του στο εργαστήριο του αγροκτήματος.

Ενόσω ήταν ακόμα μικρός, κατάφερε να προσληφθεί από το καλύτερο μηχανουργείο στη Μπολόνια, όπου τελικά μπόρεσε να ανακαλύψει όλα τα μυστικά της μηχανολογίας. Με το ξέσπασμα του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου, ο Ferruccio, που στο μεταξύ είχε εξελιχθεί σε ένα έμπειρο και ιδιαίτερα σεβαστό μηχανικό, επιστρατεύθηκε και βρέθηκε στο 50° Autoparco Misto di Manovra, στη Ρόδο, φροντίζοντας για τη συντήρηση όλων των στρατιωτικών οχημάτων που υπήρχαν στο νησί, συμπεριλαμβανομένων φορτηγών ντίζελ και τρακτέρ που χρησιμοποιούνταν για τη ρυμούλκηση αεροσκαφών. Στη διάρκεια του πολέμου – και με βάση την αλλαγή στην πορεία του - ο Ferruccio κατάφερε να επισκευάσει με επιτυχία (και μερικές φορές επίσης να… χαλάσει, όπως ο ίδιος θα διηγούταν αργότερα) οχήματα που ανήκαν στους Ιταλούς, τους Γερμανούς και τους Βρετανούς. Ήταν στη Ρόδο, αμέσως μετά το τέλος του πολέμου, που άνοιξε την πρώτη του εταιρεία: ένα μικρό συνεργείο.

Το 1946 επέστρεψε στην Ιταλία και, εκμεταλλευόμενος τα κίνητρα που δίδονταν για να στηρίξουν την οικονομική ανάκαμψη, άνοιξε ένα μηχανουργείο στο Cento, όπου επισκεύαζε διάφορα μηχανοκίνητα οχήματα και κατασκεύαζε μικρά βοηθητικά οχήματα. Εκεί παρατήρησε την κρίση που υπέστη η τοπική γεωργία και, όταν σκεφτόταν τα τρακτέρ που είχε επισκευάσει στη Ρόδο, ο Ferruccio Lamborghini αποφάσισε να θέσει σε εφαρμογή την ιδέα του: να φτιάξει φθηνά τρακτέρ, προσιτά στους οικονομικά ασθενέστερους αγρότες, χρησιμοποιώντας εξαρτήματα από παλιά στρατιωτικά οχήματα.

Η πρώτη του μετατροπή βασίστηκε σε ένα φορτηγό Morris, στο οποίο ο Ferruccio, εκτός από τις κύριες τροποποιήσεις, προσάρμοσε ένα καρμπιρατέρ δικής του εφεύρεσης. Το όχημα αυτό παρουσιάστηκε στην πόλη στις 3 Φεβρουαρίου 1948 κατά τη διάρκεια της γιορτής του προστάτη του Cento. Ο Lamborghini κατάφερε να πουλήσει έντεκα από αυτά τα μηχανήματα. Επρόκειτο για μια επιτυχία που τον οδήγησε στο να γίνει επιχειρηματίας και να πάρει δάνειο από την τράπεζα για να αγοράσει πολλούς “1000 Morris” κινητήρες, βάζοντας υποθήκη - με την έγκριση του πατέρα του - όλα όσα είχε, δηλαδή το οικογενειακό αγρόκτημα.

Όταν το 1963, αυτός που σήμερα κατατάσσεται στις σημαντικότερες μορφές της βιομηχανίας της Ιταλίας, ο Ferruccio Lamborghini, αποφάσισε να κατασκευάσει τα καλύτερα αυτοκίνητα μεγάλου τουρισμού στον κόσμο, προέκυψε η ανάγκη εύρεσης του κατάλληλου για αυτά λογότυπου. Μέχρι τότε τα τρακτέρ του, με το όνομα Lamborghini, είχαν ένα πολύ απλό ασημένιο έμβλημα: ένα τρίγωνο με τα γράμματα FLC (Ferruccio Lamborghini Cento). Ο Ferruccio τότε επικοινώνησε με έναν γνωστό γραφίστα της περιοχής, τον Paolo Rambaldi, ο οποίος τον ρώτησε ποια χαρακτηριστικά ένιωθε ότι είχε ο ίδιος ως προσωπικότητα. «Είμαι tamugno (που στην τοπική διάλεκτο σημαίνει σκληρός, δυνατός, πεισματάρης) σαν ταύρος», ήταν η απάντηση του Ferruccio και από αυτό, σε συνδυασμό με το ζώδιο του, δημιουργήθηκε το παγκοσμίως διάσημο πλέον λογότυπο της Automobili Lamborghini – τον ταύρο.
 

Τα χαρακτηριστικά της καινοτομίας και της τεχνολογικής αναζήτησης υπήρξαν το σήμα κατατεθέν του Ferruccio Lamborghini και των ανθρώπων του, συχνά των καλύτερων μηχανικών στον κόσμο. Το 1966 η Miura ξαναγράφει την ιστορία του Grand Touring, αναγκάζοντας τους δημοσιογράφους που την οδήγησαν να δημιουργήσουν μια νέα λέξη για να την περιγράψουν: supercar. H Countach, που δημιουργήθηκε αρχικά ως πρωτότυπο το 1971, ήταν τόσο πρωτοποριακή που ήταν ακόμα σύγχρονη και ανταγωνιστική το 1990 όταν, μετά από 17 χρόνια στην παραγωγή και με 1.999 μονάδες να έχουν βγει από το εργοστάσιο, αντικαταστάθηκε από τη Diablo, η οποία θα ήταν το πρώτο σούπερ σπορ αυτοκίνητο της Lamborghini που ήταν διαθέσιμο με τετρακίνηση.

Όταν ο Lamborghini πούλησε την εταιρεία το 1973-1974, είχε ήδη γίνει ένας από τους πιο επιτυχημένους και θαυμαστούς κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων του κόσμου. Ο Ferruccio έφυγε από τον μάταιο τούτο κόσμο στις 20 Φεβρουαρίου 1993, αλλά το πνεύμα του είναι ζωντανό, παρά το γεγονός ότι η εταιρία είναι ενταγμένη πλέον σε γερμανικό όμιλο (VW Group). Το 2018 η Lamborghini λανσάρισε την Urus, το πρώτο σούπερ-SUV που άνοιξε μια νέα αγορά, ενώ το 2020 υποδεχτήκαμε τη Sián, την πρώτη υβριδική Lamborghini, ένα 12-κύλινδρο αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί υπερπυκνωτές για να αποθηκεύει και να απελευθερώνει ηλεκτρική ενέργεια με τον ταχύτερο και πιο αποτελεσματικό τρόπο.