7ος χρόνος, ημέρα 2218η
Σάββατο, 27 Νοεμβρίου 2021

Ακόμα δύο μεγάλα ηλεκτρικά SUV από το Hyundai Group

Ακόμα δύο μεγάλα ηλεκτρικά SUV από το Hyundai Group

Seven και EV9. Από το 7 στο 9 και το χτύπημα από τους Κορεάτες στην έκθεση Automobility LA, στο Λος Άντζελες των ΗΠΑ ήταν και διπλό και πλήρως ηλεκτρικό, με δύο μεγάλα και δεόντως πολυτελή SUV μηδενικών ρύπων που τώρα βλέπουμε σε μορφή πρωτοτύπου, αλλά σύντομα θα μπουν κανονικά στην παραγωγή.

Μετά το Hyundai 45 concept που είδαμε το 2019 και το Hyundai Prophecy που ακολούθησε το 2020, το Seven concept έρχεται τώρα να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο για τη μάρκα IONIQ, την αποκλειστική μάρκα για τα ηλεκτρικά οχήματα που έχει δημιουργήσει η Hyundai. Αποτελεί δε το Seven μια σαφή ένδειξη της επιδίωξης της Hyundai για μηδενικές εκπομπές ρύπων έως το 2045.

Ενώ η Hyundai δεν παύει να υπενθυμίζει ότι κάθε όχημα που εξελίχθηκε για τη μάρκα IONIQ προσφέρει μια εμπειρία επόμενης γενιάς προσφέροντας στους χρήστες του οχήματος τις πιο προηγμένες τεχνολογίες προς καθημερινή χρήση. Το SEVEN concept είναι, υπό αυτό το πρίσμα, το τέλειο δείγμα του τι εστί IONIQ, με τη «διαστημική καινοτομία και τα φιλικά προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά του να μεταμορφώνουν το όχημα σε έναν καινοτόμο χώρο διαβίωσης σε τροχούς».

Αυτό, συνδυασμένο με μια εσωτερική αρχιτεκτονική που εξασφαλίζει μεγαλύτερη ελευθερία και άνεση στους επιβάτες, και καθίσματα με χαρακτηριστικά που παραπέμπουν σε έπιπλα προσφέροντας την αίσθηση, την άνεση και την πολυτέλεια ενός σαλονιού. Καθώς το μεταξόνιο του Seven φτάνει τα 3,2 μέτρα και συνδυάζεται με το επίπεδο δάπεδο που προσφέρει η αξιοποίηση της πλατφόρμας ηλεκτροκίνησης Electric Global Modular Platform (E-GMP) του Hyundai Group, η εταιρία μπόρεσε να αναπτύξει μια εναλλακτική λύση στις παραδοσιακές διατάξεις καθισμάτων που βρίσκονται σε σειρά, δημιουργώντας μια πιο άνετη εσωτερική διάταξη.

Το νέο ηλεκτρικό πρωτότυπο ενσωματώνει επίσης και τεχνολογία αιχμής, προσφέροντας αυτονομία έως και 485 χιλιόμετρα συνδυασμένη με τεχνολογία ταχείας φόρτισης επόμενης γενιάς: μπορεί να συνδεθεί με φορτιστή συνεχούς ρεύματος ισχύος έως 350 kW – κάτι που σημαίνει ότι το προηγμένο ηλεκτρικό σύστημα μπαταρίας μπορεί να ανακτήσει το μεγαλύτερο ποσοστό της ενέργειάς του - από 10% σε 80% - μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, 20-30 λεπτά.

Το Kia Concept EV9, το εξόχως εντυπωσιακό SUV της Kia από την πλευρά του, ενσωματώνει τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Opposites United» που μεταφράζεται σε ενότητα αντιθέτων, έννοια που παραπέμπει στην επιστήμη της φιλοσοφίας. Δείχνει και είναι μεγάλο, με μήκος 4.930 mm, πλάτος 2.055 mm, ύψος 1.790 mm και μεταξόνιο 3.100 mm, γεγονός που του επιτρέπει να φιλοξενεί στο ευρύχωρο εσωτερικό του και μια τρίτη σειρά καθισμάτων.

Όπως και το EV6, το Concept EV9 είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο, που έχει βασιστεί στην προηγμένη πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης (E-GMP) του κορεατικού γκρουπ, πάνω στην οποία χτίστηκε επίσης και το Hyundai Seven. Αποτελεί δε «ζωντανό» δείγμα της δέσμευσης της Kia – που παρουσίασε πρόσφατα το όραμα της εταιρείας στην ψηφιακή παρουσίαση «Kia Sustainability Movement» - για λύσεις βιώσιμης μετακίνησης. Δίνει δε μια σαφή ιδέα σχετικά με την εξέλιξη της γκάμας ηλεκτρικών μοντέλων νέας γενιάς της Kia.

Και επειδή η χρήση των ίδιων μηχανικών και ηλεκτρικών μερών από διαφορετικά μοντέλα στο πλαίσιο ενός γκρουπ είναι κάτι αναμενόμενο, το Kia Concept EV9 διαθέτει αναπόφευκτα, όχι μόνο την ίδια αυτονομία με το Seven, αλλά και τις ίδιες δυνατότητες ταχείας φόρτισης DC – έως 350 kW.

Αν τώρα διαβάζοντας τις παραπάνω γραμμές θεωρήσατε ότι η ηλεκτροκίνηση με μπαταρίες αποτελεί τη μοναδική επιλογή του Hyundai Group, έχετε κάνει λάθος. Βλέπετε, στην Automobility LA το παρών έδωσε και το νέο, βαρύ φορτηγό κυψελών καυσίμου XCIENT της Hyundai. Η εταιρία έχει ήδη προχωρήσει σε διεθνείς συνεργασίες για την ανάπτυξη φορτηγών κυψελών υδρογόνου XCIENT για εμπορευματικές μεταφορές και μέχρι τώρα 46 τέτοια οχήματα έχουν ήδη πιάσει δουλειά στους δρόμους της Ελβετίας. Τώρα, η Hyundai Motor επεκτείνει τις δραστηριότητές της, στον τομέα αυτό, στην Καλιφόρνια.