Άκαρπη η τηλεδιάσκεψη Μέρκελ με τους επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών

Άκαρπη η τηλεδιάσκεψη Μέρκελ με τους επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών

Χωρίς αποτέλεσμα ολοκληρώθηκε το βράδυ της Τρίτης η τηλεδιάσκεψη της 'Ανγγελα Μέρκελ με επικεφαλής αυτοκινητοβιομηχανιών και συνδικαλιστές με αντικείμενο τη στήριξη του κλάδου, ο οποίος έχει δεχθεί βαρύ πλήγμα εξαιτίας της πανδημίας.

Αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν στις αρχές του επόμενου μήνα, με κίνητρα αγοράς αυτοκινήτων όπως ζητούν κατασκευαστές, αλλά αρκετές ενστάσεις που αφορούν τις πολιτικές για το κλίμα να βρίσκονται επίσης στο επίκεντρο της συζήτησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε το πρώτο κανάλι της γερμανικής τηλεόρασης ARD, κατά τη διάσκεψης η κα Μέρκελ τόνισε τη σημασία της βιομηχανίας αυτοκινήτου για τη χώρα, τόσο για την παραγωγή πλούτου, όσο και για την απασχόληση. Ο εκπρόσωπός της Στέφεν Ζάιμπερτ ανακοίνωσε από την πλευρά του ότι η συζήτηση θα συνεχιστεί σε επίπεδο ομάδων εργασίας, για την δημιουργία δέσμης «μέτρων ανάκαμψης», τα οποία θα έχουν στόχο τον εκσυγχρονισμό του κλάδου, στην κατεύθυνση των καινοτόμων τεχνολογιών αυτοκινήτου.

Οι εκπρόσωποι μεγάλων εταιριών του κλάδου, όπως οι VW, Daimler και BMW, της Ένωσης των Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA), και του IG Metall, συνδέσμου των μεταλλουργών, που αριθμεί 2.27 εκατ. μέλη είχαν υπογράμμισαν με πρόσφατη επιστολή τους στην Μέρκελ ότι το υψηλό στοκ που δεν μπορεί να πωληθεί εγείρει τον κίνδυνο χρεοκοπίας πολλών επιχειρήσεων στον κλάδο αυτοκινήτων.

Τόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες, όσο και τα κρατίδια Κάτω Σαξονία, Βαυαρία και Βάδη-Βυρτεμβέργη, τα οποία αποτελούν δυνατούς παίκτες στη συγκεκριμένη βιομηχανία, είχαν ζητήσει επίμονα την ενίσχυση των οικονομικών κινήτρων που ισχύουν σήμερα για τους δυνάμει αγοραστές, με στόχο την τόνωση της ισχνής ζήτησης, στο πλαίσιο της μετατόπισης από τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα σε οχήματα φιλικότερα προς το περιβάλλον, όπως τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά.

Αποφάσεις για παροχή αρωγής θα μπορούσαν να ληφθούν στο πλαίσιο ενός ευρύτερου προγράμματος σταθεροποίησης της οικονομίας. Ο υπουργός Οικονομικών, Όλαφ Σολτς, έχει προαναγγείλει ότι θα γνωστοποιήσει τις προτάσεις του στα τέλη Μαΐου ή στις αρχές Ιουνίου.

Λίγο πριν από την τηλεδιάσκεψη, ο υπουργός Οικονομικών Όλαφ Σολτς τόνισε ότι η απόφαση σχετικά με την κρατική βοήθεια προς τον κλάδο δεν θα ληφθεί βεβιασμένα και εξέφρασε την πεποίθηση ότι το σχέδιο ανάκαμψης της αυτοκινητοβιομηχανίας θα είναι έτοιμο το αργότερο στις αρχές Ιουνίου.

Ταυτόχρονα, ο κ. Σολτς εμφανίστηκε αρνητικός όσον αφορά την πρόταση αυτοκινητοβιομηχάνων για την παροχή κινήτρων και επιδοτήσεων για την αγορά αυτοκινήτου. «Πολλές από τις προτάσεις δεν τις έχω καταλάβει – για παράδειγμα, θέλουμε πραγματικά πολύ μοντέρνα πράγματα, ή ξεπούλημα του στοκ;» διερωτήθηκε χαρακτηριστικά, ενώ, αναφερόμενος στο αίτημα για διάθεση μερισμάτων από τις εταιρίες, δήλωσε ότι η καταβολή κρατικών ενισχύσεων, με ταυτόχρονη πληρωμή μερισμάτων και μπόνους «είναι πολύπλοκη ιδέα, για να το πούμε ευγενικά».

Στην Κάτω Σαξονία, τη Βαυαρία και τη Βάδη-Βυρτεμβέργη το διακύβευμα είναι μεγάλο: ο τομέας καλύπτει 800.000 θέσεις εργασίας. Οι πρωθυπουργοί των εν λόγω κρατιδίων χθες προχώρησαν σε συγκεκριμένες προτάσεις, ζητώντας ενίσχυση των ισχύοντων κινήτρων.

H λειτουργία των εργοστασίων των VW, Daimler, BMW, Audi, Ford και Opel στην Ευρώπη ξεκίνησε εκ νέου έπειτα από παύση εβδομάδων, με την έναρξη άρσης των περιοριστικών μέτρων. Μεγάλο μέρος του προσωπικού, ωστόσο, εργάζεται με μειωμένο ωράριο και η ζήτηση είναι μικρή.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων αναμένεται να μειωθούν κατά 15% -20%, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Volkswagen, ενώ ο προμηθευτής εξαρτημάτων και ανταλλακτικών Robert Bosch, δήλωσε σήμερα ότι εκτιμά πως η πτώση στην παραγωγή αυτοκινήτων θα είναι τουλάχιστον 20% φέτος, σε σχέση με πέρσι.