Μικτά πρόσημα στις ευρωαγορές μετά την απόφαση της ΕΚΤ

Μικτά πρόσημα στις ευρωαγορές μετά την απόφαση της ΕΚΤ

Με μικτά πρόσημα ολοκλήρωσαν τις συναλλαγές οι βασικοί δείκτες στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια με το επίκεντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος να συγκεντρώνεται στη συνεδρίαση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, η οποία προχώρησε στην υποβάθμιση των προβλέψεων για την ανάπτυξη και τον πληθωρισμό του 2020.

Σύμφωνα με τον Μάριο Ντράγκι και τις δηλώσεις του κατά τη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της ΕΚΤ, οι συνθήκες δεν είναι φυσιολογικές και επομένως δεν μπορεί να είναι φυσιολογική ούτε η νομισματική πολιτική, αναβάλλοντας την αύξηση των επιτοκίων τουλάχιστον έως το πρώτο εξάμηνο του 2020.

Σ'' αυτό το κλίμα, o πανευρωπαϊκός δείκτης Stoxx 600 υποχώρησε οριακά με τους κλάδους που δραστηριοποιούνται σε αυτόν να κινούνται με μικτά πρόσημα.

Στα ταμπλό, αύξηση 0,59% κατέγραψε ο βρετανικός FTSE 100 στις 7.262 μονάδες, ενώ ο DAX της Γερμανίας υποχώρησε κατά 0,22% στις 11.955 μονάδες.

Προχωρώντας στη Γαλλία, απώλειες σημείωσε και ο CAC 40 κατά 0,26% στις 5.278 μονάδες.

Στην περιφέρεια, θετικά πρόσημα εμφάνισε και η Ιταλία με τον FTSE MIB να ενισχύεται κατά 0,12% στις 20.179 μονάδες ενώ σε ανάλογο κλίμα κινήθηκε και η Ισπανία καθώς ο IBEX 35 σημείωσε αύξηση 0,24% στις 9.172 μονάδες.

Τέλος, σε θετικό έδαφος ολοκλήρωσε και ο PSI 20 στην Πορτογαλία με κέρδη 0,17% στις 5.091 μονάδες.

Στα εταιρικά νέα, σε απόσυρση της πρότασης για συγχώνευση με τη Renault προχώρησε η Fiat Chrysler, καθώς το γαλλικό δημόσιο που είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Renault δεν είχε εξασφαλίσει την υποστήριξη του άλλου μεγάλου μετόχου, της ιαπωνικής Nissan. Βουτιά 7% για τη μετοχή της Renault, πτώση 1,6% για τη Fiat.

Σύμφωνα με το BBC και άλλα διεθνή ΜΜΕ το γαλλικό δημόσιο που κατέχει το 15% της Renault ενημέρωσε τη Fiat ότι προϋπόθεση για να εγκρίνει την συγχώνευση των 40 δισ. δολαρίων είναι η συμφωνία της Νissan. Και αυτό γιατί η ιαπωνική εταιρεία κατέχει το 15% της Renault, ενώ και η Renault κατέχει το 43,4% της Nissan. Η συμμαχία των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών μετρά αρκετές δεκαετίες ζωής.