Γερμανία: Μείωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης τον Μάρτιο

Γερμανία: Μείωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης τον Μάρτιο

Την μείωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Γερμανία τον Μάρτιο επισημαίνουν με έκθεσή τους οι αναλυτές του GfK Group, υπογραμμίζοντας πως βασικός παράγοντας για αυτή την εξέλιξη είναι η ευρεία εξάπλωση της επιδημίας του νέου κορονοϊού και οι επιπτώσεις της στο οικονομικό πεδίο.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση των αναλυτών, η ραγδαία μείωση αλλά και η διακοπή της παραγωγής στην Κίνα θα μπορούσε να επηρεάσει άμεσα και την γερμανική παραγωγή ή ακόμα και να προκαλέσει την στασιμότητα στην οικονομία, γεγονός που θα μπορούσε να προκαλέσει μείωση των ωρών απασχόλησης των εργαζομένων ή ακόμα και μείωση του προσωπικού σε ορισμένες περιπτώσεις.

«Όλα τα παραπάνω θα είχαν σοβαρές επιπτώσεις στο καταναλωτικό κλίμα», επισημαίνει ο Ρολφ Μπερκλ, αναλυτής του GfK Group, ενώ σε άλλο σημείο της έκθεσης αναφέρεται πως ο δείκτης του καταναλωτικού κλίματος τον επόμενο μήνα αναμένεται να μειωθεί στις 9,8 μονάδες από τις 9,9 που διαμορφώθηκε τον Φεβρουάριο.

Οι αναλυτές αναφέρουν πως χρησιμοποίησαν τρεις διαφορετικές κλίμακες ώστε να καταφέρουν να προσδιορίσουν την πορεία του καταναλωτικού κλίματος για τον Μάρτιο, όπως η πρόθεση των καταναλωτών για νέες αγορές, οι εκτιμήσεις τους αναφορικά με την πορεία των εισοδημάτων τους αλλά και τις οικονομικές τους προσδοκίες.

Οι δύο πρώτοι δείκτες παρουσίασαν κάμψη κατά τον Φεβρουάριο, ωστόσο μικρή άνοδο για δεύτερο συνεχόμενο μήνα παρουσίασαν οι προσδοκίες των καταναλωτών για την οικονομία, που βασίστηκαν στις ενθαρρυντικές ενδείξεις στην αγορά εργασίας.

Αναλυτικότερα, ο δείκτης των εκτιμήσεων για την πορεία των εισοδημάτων, παρουσίασε πτώση από τις 44,6 μονάδες στις 41,2 μονάδες κατά τον Φεβρουάριο, ενώ πτώση 1,9 μονάδων κατέγραψε και ο δείκτης της τάσης προς νέες αγορές.

Στον αντίποδα, ο δείκτης των οικονομικών προοπτικών παρουσίασε άνοδο σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, καθώς τον Φεβρουάριο διαμορφώθηκε στις -2,5 μονάδες.

Ωστόσο, στα συμπεράσματα των αναλυτών της GfK, αναφέρεται πως η καταναλωτική εμπιστοσύνη έχει παραμείνει - σε μεγάλο βαθμό- ανεπηρέαστη μέχρι στιγμής από τις υπάρχουσες ασθενείς οικονομικές, τις εμπορικές εντάσεις και την ανησυχία για την εξάπλωση του κορονοϊού, ενώ η έκθεση καταλήγει πως η οικονομική πολιτική της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας ενισχύει την αγοραστική ικανότητα των καταναλωτών.

AP Photo/Martin Meissner