Επιστροφή πωλητών στις τράπεζες, πτώση με μικρό τζίρο στο Χ.Α.

Επιστροφή πωλητών στις τράπεζες, πτώση με μικρό τζίρο στο Χ.Α.

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Σε ένα διεθνές περιβάλλον που συνεχίζει να πιστοποιεί ότι οι διεθνείς αγορές – και κυρίως η αγορά – οδηγός, η Wall Street – ουδέποτε έχασαν το bull market στο οποίο βρίσκονται εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια, με τους τρεις δείκτες της να οδεύουν ξανά προς τα ιστορικά υψηλά τους, το Χ.Α. έδειξε αδυναμία να κρατήσει τις 690 μονάδες.

Η αγορά είναι αδύναμη, καθώς δεν εισρέουν νέα κεφάλαια κάτι που καθιστά απολύτως ρηχό όλο το σύστημα, το οποίο ρετουσάρεται με χαρακτηριστική ευκολία ανάλογα με τις ισχυρές κινήσεις κάποιων μεγάλων χαρτοφυλακίων.

Μοιραία, το ελληνικό χρηματιστήριο έχει εγκλωβιστεί κάτω από τις 700 μονάδες εδώ και αρκετές εβδομάδες, φλερτάροντας ξανά με το χαμηλό ενάμιση έτους, ενώ με ένταση επέστρεψαν ξανά οι πωλητές στις τράπεζες. Το Χ.Α. μετά από ένα 4ήμερο ήπιας ανοδικής αποφόρτισης και μερικής διόρθωσης στρεβλώσεων, δεν βρήκε δυνάμεις και «καύσιμα» για κάτι καλύτερο, οπότε σήμερα κρέμασε χαμηλότερα.

Χθες έγινε μια προσπάθεια επανάκτησης της ζώνης ψυχολογίας των 700 μονάδων, φτάνοντας έως το υψηλό των 698,27 μονάδων όταν ενισχύονταν σε ποσοστό 1,69%, όμως στο φινάλε «κρέμασε» κλείνοντας πολύ κοντά στο χαμηλό ημέρας, κάτι που «μπόλιασε» αρνητικά και τη σημερινή συνεδρίαση.

Έτσι, ο Γενικός Δείκτης με κίνηση σχεδόν όλη την ημέρα σε αρνητικό έδαφος, έκλεισε στις 681,03 μονάδες με απώλειες 1,24% και πολύ κοντά στο χαμηλό ημέρας που ήταν στις 680,36 μονάδες (-1,34%), ενώ το υψηλό ημέρας ήταν στις 690,82 μονάδες (+0,18%).

Η αξία συναλλαγών διαμορφώθηκε στα 35,02 εκατ. ευρώ, με το μέσο τζίρο των τεσσάρων έως τώρα συνεδριάσεων αυτής της εβδομάδας να διαμορφώνεται κάτω από τα 40 εκατ. ευρώ.

Στις τράπεζες επέστρεψαν με δριμύτητα οι πωλητές οδηγώντας την Alpha Bank σε πτώση 7,73%, η Πειραιώς υποχώρησε κατά 6,05%, η Εθνική κατά 4,49% και η Eurobank -4,23%. Στο χώρο των blue chips, σημαντικές πιέσεις δέχτηκαν μετοχές όπως ΔΕΗ -4,88%, ΕΧΑΕ -3,41%, Jumbo -2,40%, Fourlis -2,21%, Viohalco -1,52%, Aegean Airlines -1,17% και ΟΠΑΠ -1,10%.

Ανοδικά στον Large Cap έκλεισαν μόνο οι ΟΤΕ, Coca Cola HBC, ΟΛΠ, ΑΔΜΗΕ, ΓΕΚ Τέρνα, Σαράντης, ΕΛΠΕ, ΕΥΔΑΠ, Μυτιληναίος και Τιτάν.

Στο χώρο του Mid Cap, εντυπωσιακή για ακόμη μια συνεδρίαση η Κρι Κρι που έκλεισε με άνοδο 3,93% στα 4,50 ευρώ που είναι νέα ιστορικά υψηλά, ενώ κέρδη άνω του 1% είχαν οι Πλαίσιο, Intracom Κατασκευές. Στον αντίποδα, απώλειες άνω του 2% είχαν οι Attica Bank και MIG, ενώ άνω του 1% υποχώρησαν οι Ελλάκτωρ, ΕΥΑΘ, Intralot και Τεχνική Ολυμπιακή.

Στην ευρύτερη αγορά, κινητικότητα έδειξαν μετοχές όπως Intercontinental, Briq Properties, AS Company, Attica Group, Autohellas, Κρέτα Φαρμ, ΙΑΣΩ και Profile. Με αυξημένες πιέσεις έκλεισαν τίτλοι όπως Lavipharm, Δομική Κρήτης, Frigoglass, Βιοτέρ, Forthnet, Έλαστρον, Ίλυδα, Ελτράκ, Έλτον, Σελόντα και Γ.Ε. Δημητρίου. Στο σύνολο της αγοράς 43 μετοχές ενισχύθηκαν έναντι 57 που υποχώρησαν.

Τα μηνύματα του 13ου roadshow στο Λονδίνο

Τα μηνύματα από το roadshow που ολοκληρώθηκε σήμερα στο Λονδίνο, όπου συμμετέχουν 33 ελληνικές εισηγμένες που αντιπροσωπεύουν το 80% με 90% της κεφαλαιοποίησης του Χ.Α. είναι μεικτά.

Οι ξένοι διαχειριστές εξέφρασαν την ανησυχία τους για το πως η χώρα θα πορευτεί έξω από την «ομπρέλα» (χρηματοοικονομική και τεχνοκρατική) των δανειστών, ενώ φοβούνται επιστροφή στην παροχολογία και στις τακτικές άλλων εποχών. Σε ότι αφορά τις τράπεζες, τα προβλήματα είναι γνωστά και οι διοικήσεις των ιδρυμάτων δέχτηκαν καταιγισμό ερωτήσεων για το πως θα «τρέξουν» τα θέματα εξυγίανσης και καθαρισμού των χαρτοφυλακίων τους.

Από εκεί και πέρα, στο Λονδίνο ξεχώρισαν θετικά, με καλή ανταπόκριση από τους ξένους αρκετοί όμιλοι που έχουν ξεφύγει από την εγχώρια μιζέρια, έχουν διεθνοποιηθεί και κινούνται ανεξάρτητα από την εσωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας. Τέτοιοι όμιλοι – λόγω κλάδου – είναι οι ενεργειακοί, Motor Oil, ΕΛΠΕ, Μυτιληναίος, ΓΕΚ Τέρνα, αλλά και Viohalco, Cenergy Holdings, ΕλβαλΧαλκόρ, Σαράντης, Ικτίνος και Κρι Κρι.

Δεν είναι μόνο η εξωστρέφεια, είναι και η συμμετοχή σε πολύ μεγάλα έργα διασύνδεσης είτε μέσα στη χώρα είτε διεθνώς που καθιστούν κάποιους ομίλους στο επίκεντρο, όπως π.χ. ο όμιλος Viohalco.