8ος χρόνος, ημέρα 2437η
Δευτέρα, 4 Ιουλίου 2022

Ολυμπιακή Ζυθοποιΐα: Συνδυάζοντας βιωσιμότητα και επιχειρηματικότητα, με στόχο το ΜΗΔΕΝ

Συνδυάζοντας βιωσιμότητα και επιχειρηματικότητα, με στόχο το ΜΗΔΕΝ

Οι συνθήκες των τελευταίων ετών, με αποκορύφωση την τελευταία διετία, έχουν φέρει στο προσκήνιο τη σπουδαία σημασία για άμεση δράση από κράτη, επιχειρήσεις, φορείς αλλά και κάθε πολίτη ξεχωριστά, σε θέματα που σχετίζονται με την αειφορία και τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα εταιρείας που έχει ενεργοποιηθεί προς αυτήν την κατεύθυνση αποτελεί η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, η οποία πορεύεται με σταθερό βηματισμό, εξωστρέφεια και καινοτομία προς ένα πιο αειφόρο μέλλον.

Τέσσερις είναι οι πυλώνες της στρατηγικής που απαρτίζουν το πρόγραμμα «Μαζί προς το ΜΗΔΕΝ»:

  • Μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, με σεβασμό προς το περιβάλλον.
  • Μηδενική σπατάλη νερού, κατά την παραγωγική διαδικασία των προϊόντων της.
  • Μηδενική κατάχρηση αλκοόλ, μέσω της ενεργούς προώθησης της υπεύθυνης κατανάλωσης.
  • Μηδενικά ατυχήματα στον χώρο εργασίας, μέσα από μια ολιστική κουλτούρα υγείας και ασφάλειας.

Πώς όμως επιτυγχάνει η εταιρεία αυτούς τους στόχους;

Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, ως μια περιβαλλοντικά υπεύθυνη επιχείρηση, έχει δεσμευθεί για τον εκμηδενισμό του ανθρακικού της αποτυπώματος στα επόμενα χρόνια, έχοντας όμως ήδη πραγματοποιήσει σημαντικά βήματα προς την επίτευξη αυτού του στόχου. Από το 2015 μέχρι σήμερα, και με επίκεντρο τη λειτουργία των δύο παραγωγικών της μονάδων, στη Σίνδο Θεσσαλονίκης και τη Ριτσώνα Ευβοίας, έχει επιτύχει: 52% μείωση των εκπομπών CO2, 52% περιορισμό στην κατανάλωση θερμικής ενέργειας και 35% μείωση στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.

Τα δύο ιδιόκτητα εργοστάσια λειτουργούν με απόλυτα φιλικούς προς το περιβάλλον μηχανισμούς, ακολουθώντας τις αυστηρότερες προδιαγραφές ελέγχου ποιότητας και ασφάλειας των προϊόντων. Ταυτόχρονα, επαναξιολογεί σε ετήσια βάση κάθε στάδιο στην εξαιρετικά απαιτητική αλυσίδα εφοδιασμού, αναδιαμορφώνοντας και βελτιώνοντας τη διαδικασία στο σύνολό της, από την παραγωγή έως και την τελική παράδοση των προϊόντων της.

Αντίστοιχα φιλόδοξους στόχους έχει θέσει η Ολυμπιακή Ζυθοποιία και για τον μηδενισμό της σπατάλης νερού, κατά την παραγωγική διαδικασία κάθε εκατόλιτρου μπύρας. Από το 2015 μέχρι και σήμερα έχει επιτύχει μείωση της κατανάλωσης νερού της τάξης του 48% στα εργοστάσια της, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας που συνεχίζεται καθημερινά.

Το «ανθρώπινο κεφάλαιο» στο επίκεντρο

Για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, οι άνθρωποί της αποτελούν το μεγαλύτερό της κεφάλαιο και για τον λόγο αυτό, επιχειρεί με επίκεντρο την ανάπτυξη, την προστασία και την εξέλιξή τους. Παράλληλα, όμως, οι άνθρωποί της διαμορφώνουν τον κινητήριο μοχλό και μία διαρκή πηγή έμπνευσης πίσω από κάθε δραστηριότητά της.

Το 2021, η εταιρεία καθιέρωσε όπου υπήρχε δυνατότητα καθεστώς τηλεργασίας δύο ημερών εβδομαδιαίως, ανεξαρτήτως των μέτρων λόγω της πανδημίας. Παράλληλα, διατήρησε τη λειτουργία 24ωρης γραμμής ψυχολογικής υποστήριξης για τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους, ενώ προχώρησε και σε εσωτερικές ενέργειες, οι οποίες αποτέλεσαν «γέφυρα» με την επιστροφή στην κανονικότητα, όπως τα «wellness breakfasts» και οι «εβδομάδες διατροφής».

Επενδύοντας συνειδητά στο ανθρώπινο δυναμικό της, δίνει την ευκαιρία στους ανθρώπους της να ξεδιπλώσουν, να καλλιεργήσουν αλλά και να ανακαλύψουν τις δεξιότητές τους, αξιοποιώντας τα ταλέντα και τις ικανότητές τους, ώστε να εξελιχθούν σε νέες θέσεις και ρόλους. Στην κατεύθυνση αυτή, τo 2021 δημιούργησε ένα σύγχρονο και ολοκληρωμένο πρόγραμμα onboarding για τους νέους εργαζομένους, ενώ παράλληλα ενίσχυσε τα ψηφιακά εργαλεία μάθησης, με επίκεντρο την εταιρική Ψηφιακή Βιβλιοθήκη.

Την ίδια στιγμή, έχοντας ως βασική προτεραιότητά της την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων της, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία ενεργεί καθημερινά ώστε οι άνθρωποί της να νιώθουν ασφαλείς στον χώρο εργασίας τους, όπου κι αν εδρεύουν, αλλά και να μετακινούνται με ασφάλεια προς, κατά τη διάρκεια και από την εργασία τους. Σε αυτή την λογική εκτός των αυστηρών μέτρων ασφαλείας που εφαρμόζονται διαχρονικά σε όλες τις εγκαταστάσεις της, η εταιρεία πραγματοποιεί σε τακτική βάση πρακτικές και θεωρητικές εκπαιδεύσεις, online trainings και webinars και αναλυτικές παρουσιάσεις σχετικά με την Υγεία και Ασφάλεια στην εργασία. Έτσι, με συνολικά 21 εκπαιδεύσεις και 286 συμμετέχοντες για το 2021, παρέχει ενημέρωση και εργαλεία που συμβάλουν στην ενίσχυση της κουλτούρα μηδενικών ατυχημάτων στον χώρο εργασίας.

Χρυσή διάκριση για την κουλτούρα ασφάλειας

Το διάστημα 2017-2021 επιτεύχθηκε μια αύξηση της τάξης του 38% στο ποσοστό συμμόρφωσης ως προς τους βασικούς κανόνες ασφαλείας, με παράλληλη σταθερή μείωση του δείκτη ατυχημάτων. Βάζοντας, έτσι, «πλώρη» για μηδενικό δείκτη ατυχημάτων έως το 2030, δεν είναι τυχαίο ότι αυτές ακριβώς οι πρακτικές απέφεραν την «Χρυσή» διάκριση στην κατηγορία «Κουλτούρα Υγείας και Ασφάλειας» στα Health & Safety Awards 2021.

Ανάμεσα στις ιδιαίτερες πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη της κουλτούρας ασφάλειας μέσα στο 2021, ήταν:

  • Η εγκατάσταση αλκοολόμετρου στο σύνολο του εταιρικού της στόλου, αποτελώντας έτσι την πρώτη εταιρεία στη χώρα μας που υλοποιεί μια αντίστοιχη πρωτοβουλία, προάγοντας στην πράξη την υγεία και ασφάλεια των ανθρώπων της, καθώς και τη σημασία της υπεύθυνης κατανάλωσης.
  • Οι διαδικτυακές εκπαιδεύσεις οδήγησης («Alert Driving»), για τους εργαζόμενους που διαθέτουν εταιρικό όχημα, μαζί με θεωρητικές και πρακτικές εκπαιδεύσεις ασφαλούς οδήγησης για τους οδηγούς φορτηγών της εταιρείας.
  • Οι πρακτικές εκπαιδεύσεις ασφαλούς οδήγησης, με προσομοίωση σε πραγματικές συνθήκες, στο 25% των εργαζομένων που διαθέτουν εταιρικό όχημα.

Έμπρακτη στήριξη για την κοινωνία

Κατά τη διάρκεια του 2021, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία συνέχισε να στηρίζει και όλους όσους είχαν ανάγκη, ενισχύοντας το σπουδαίο κοινωνικό έργο συλλόγων, κοινωνικών παντοπωλείων και δομών κοινωνικής φροντίδας προς ευπαθείς ομάδες, σε όλη την Ελλάδα.

Το Πάρκο ΦΙΞ

Μια ιδιαίτερη στιγμή στον απολογισμό της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας για το 2021, ήταν και η ολοκλήρωση της ανάπλασης του ιστορικού Πάρκου ΦΙΞ στα Πατήσια, που παραδόθηκε στους κατοίκους και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων, μέσω του Athens Partnership και του προγράμματος «Υιοθέτησε την πόλη σου». Βασικός στόχος της ανάπλασης ήταν η μετατροπή του πάρκου σε έναν χώρο συνάντησης και αναψυχής για όλες τις ηλικίες, αναβαθμίζοντας αισθητά την ποιότητα ζωής και προσφέροντας μια νέα διέξοδο στην καθημερινότητά των κατοίκων της πόλης.

Υπηρετώντας τον σκοπό της, να «ζυθοποιεί για ένα καλύτερο σήμερα και αύριο», η Ολυμπιακή Ζυθοποιία πορεύεται σταθερά, εστιάζοντας σε πραγματικές ανάγκες αλλά και σε μία βιώσιμη επόμενη μέρα.