UPS: Το ηλεκτρονικό εμπόριο αναμορφώνει το τοπίο της βιομηχανικής αγοράς B2B

UPS: Το ηλεκτρονικό εμπόριο αναμορφώνει το τοπίο της βιομηχανικής αγοράς B2B

Μελέτη της UPS σχετικά με τις Δυναμικές της Βιομηχανικής Αγοράς Industrial Buying Dynamics – IBD), η οποία πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια 719 επαγγελματιών αγοράς στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, αποκαλύπτει τις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς που επηρεάζουν το παραδοσιακό επιχειρηματικό μοντέλο στον κλάδο των βιομηχανικών διανομέων.

Σύμφωνα με τη μελέτη της UPS, oι αυξανόμενες αγορές απευθείας από τον κατασκευαστή (Direct-from-Manufacturer - DfM) και οι προσδοκίες του Β2Β ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι οι παράγοντες που οδηγούν τους διανομείς στο να προσαρμόσουν το μοντέλο πώλησης των Όλο και περισσότεροι βιομηχανικοί πελάτες αγοράζουν αγαθά απευθείας από τον κατασκευαστή. Η μελέτη διαπίστωσε ότι το 65 % του συνόλου παρακάμπτει τους βιομηχανικούς διανομείς και ένα επιπλέον 30% ενδέχεται να αγοράσει απευθείας από τον κατασκευαστή, υποδεικνύοντας ότι οι βιομηχανικοί  διανομείς πρέπει να ενστερνιστούν τις δυνατότητες που προσφέρουν τα κανάλια του ηλεκτρονικού εμπορίου και να προσφέρουν μια ανώτερη αγοραστική εμπειρία, εφόσον επιθυμούν να διατηρήσουν τη θέση τους στην αγορά.

Τα ευρήματα της συγκεκριμένης έρευνας καταδεικνύουν ότι πάνω από το 50% των αγοραστών βιομηχανικών  προμηθειών  στην Ευρώπη, προμηθεύονται και αγοράζουν διαδικτυακά, με αρκετούς από αυτούς (42 %) να διαθέτουν  περισσότερο από το ήμισυ του προϋπολογισμού τους με αυτόν τον τρόπο. Επιπρόσθετα, το 75% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα στρεφόντουσαν σε ένα διανομέα με μία πιο φιλική προς το χρήστη ιστοσελίδα και καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών.

«Εφόσον λοιπόν πληρούνται οι προϋποθέσεις τόσο σχετικά με την ποιότητα όσο και με την τιμή, οι αγοραστές είναι πρόθυμοι να αναζητήσουν προμηθευτές που ταιριάζουν περισσότερο στις ανάγκες τους, είτε λόγω μιας πιο εύχρηστης ιστοσελίδας, είτε λόγω καλύτερων  προσφορών  σε υπηρεσίες, είτε απλώς λόγω  γρήγορης ανταπόκρισης σε ερωτήσεις σχετικά με το προϊόν» δήλωσε ο Scott Aubuchon , Αντιπρόεδρος του τμήματος Μάρκετινγκ της UPS Europe. «Για να διατηρήσουν τη θέση τους στην αγορά, οι διανομείς θα πρέπει να προσαρμόσουν το μοντέλο πώλησης των υπηρεσιών τους και να παρέχουν την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση» προσέθεσε.

Μία μεγάλη μερίδα από τους βιομηχανικούς πελάτες που ερωτήθηκαν (78 %), αναμένουν επίσης από τους διανομείς τους, να προσφέρουν περισσότερες υπηρεσίες τόσο κατά την πώληση, όσο και μετά από αυτήν, όπως η εγκατάσταση, η επισκευή και η συντήρηση. Η ικανότητα των διανομέων να προσφέρουν  υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας και να παρέχουν μια συνεπή εμπειρία στον εκάστοτε πελάτη, αποτελούν το «κλειδί» για την επιτυχία των βιομηχανικών διανομέων στο μέλλον.

Περαιτέρω ευρήματα και πληροφορίες της  έρευνας σχετικά με τις Δυναμικές της Βιομηχανικής Αγοράς (Industrial Buying Dynamics – IBD), είναι διαθέσιμα στη συνοπτική επισκόπηση, η οποία είναι διαθέσιμη και στο UPS Pressroom. Η έρευνα, η οποία διεξήχθη τον  Μάρτιο του  2015, «ρίχνει φως» σε όλους τους παράγοντες – κλειδιά, οι οποίοι καθορίζουν τις αποφάσεις όσον αγοράζουν ή επηρεάζουν την αγορά βιομηχανικών προϊόντων. Η μελέτη διεξήχθη διαδικτυακά, μέσω αξιόπιστων.