Τα νέα... παντοπωλεία της γειτονιάς λανσάρει η ΑΒ Βασιλόπουλος

Τα νέα... παντοπωλεία της γειτονιάς λανσάρει η ΑΒ Βασιλόπουλος

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Στο μοντέλο καταστήματος που έχει το... DNA της αλυσίδας, δηλαδή το παντοπωλείο «επιστρέφει» η ΑΒ Βασιλόπουλος, μέσω ενός νέου consept μικρών και ευέλικτων καταστημάτων εντός των πλέον πυκνοκατοικημένων περιοχών της Αθήνας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για την αναβίωση του μοντέλου των πάλαι ποτέ... παντοπωλείων, σε πιο εξελιγμένη και σύγχρονη μορφή, με 3.000 – 5.000 κωδικούς που θα έχει τα πάντα εξ όσων χρειάζεται ένα νοικοκυριό και τα πάντα εξ όσων έχει και ένα μεγάλο πολυκατάστημα ΑΒ Βασιλόπουλος.

Πρόκειται για ένα ευέλικτο κατάστημα 100 έως 120 τ.μ. πάντα σε ισόγειο, που ονομάζεται «Το δικό σου» AB Shop&Go, που θα αναπτυχθεί μέσω franchise, θέλοντας να αποτελέσει μια καινοτόμα λύση εντός των σύγχρονων ρυθμών της πόλης. Αυτά τα self servise καταστήματα θα «φυτευτούν» σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, με έντονη κινητικότητα, όπως δημόσιες υπηρεσίες, αφετηρίες Λεωφορείων, σταθμούς Μετρό κ.λπ.

Πριν από 80 περίπου χρόνια, το 1939, οι τρεις αδελφοί Βασιλόπουλου, Γεράσιμος, Χαράλαμπος και Γεώργιος, αγόρασαν από ένα μακρινό θείο τους ένα μικρό μπακάλικο στην οδό Βουλής 29 στο κέντρο της Αθήνας, το οποίο μετέτρεψαν σ'' ένα εκλεκτό παντοπωλείο με την επωνυμία Αφοί Βασιλόπουλοι. Έτσι ξεκίνησε η ιστορία της ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία σήμερα αριθμοί συνολικά 406 καταστήματα, ιδιόκτητα και Franchise, ενώ απασχολεί 14.200 εργαζόμενους.

Χθες, στην Αθήνα, παρουσία δημοσιογράφων έγινε η πρώτη παρουσίαση αυτού του νέου μοντέλου franchise ΑΒ Shop & Go «Το δικό σου» από στελέχη της διοίκησης της ΑΒ Βασιλόπουλος, ενώ το consept θα παρουσιαστεί και στην Έκθεση ΚΕΜ Franchise & Business Opportunity.

Όπως τόνισαν χθες τα στελέχη της διοίκησης, αυτή η αγορά των «συνοικιακών» σούπερ μάρκετ είναι πέριξ των 500 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ στόχος της ΑΒ Βασιλόπουλος σε ορίζοντα 10ετίας να ελέγξει το 50% αυτής. Αυτή τη στιγμή λειτουργούν 12 καταστήματα AB Shop&Go, άλλα τρία θα ανοίξουν μέσα στο μήνα Μάρτιο, ενώ στόχος είναι σε ορίζονται πενταετίας να φτάσουν τα 100 ίσως και 120.

Το σύνολο της επένδυσης για ένα τέτοιο κατάστημα που θα είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές της ΑΒ Βασιλόπουλος ανέρχεται από 100 έως 150 χιλ. ευρώ, με τον όμιλο να βάζει το 80% της επένδυσης και το υπόλοιπο 20% ο ιδιώτης που θέλει να ασχοληθεί με αυτή τη μορφή λιανεμπορίου.

Όπως προαναφέρθηκε, πρόκειται για μικρά, λειτουργικά και ευέλικτα καταστήματα, ικανά όμως να φιλοξενήσουν τα πάντα που έχει ένα μεγάλο σούπερ μάρκετ μέσα. Έχουν τη φιλοσοφία του καταστήματος γειτονιάς, άρα δεν απαιτείται να έχει πάρκινγκ, ούτε μεγάλα καρότσια κ.λπ.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος για τη λειτουργία ενός τέτοιου καταστήματος απαιτείται προσωπικό 4-5 ατόμων, για δύο βάρδιες και κανονική λειτουργία. Το εν λόγω consept, όπως τόνισαν τα στελέχη της ΑΒ στο Liberal, λειτουργεί εδώ πολλά χρόνια στην Ευρώπη και τα έχουν δουλέψει οι μητρικές εταιρείες, η βελγική Delhaize και η Ολλανδική Ahold.

Ποια είναι η ΑΒ Βασιλόπουλος

Η ΑΒ Βασιλόπουλος, όπως προαναφέρθηκε ιδρύθηκε το 1939, όταν τα αδέρφια Βασιλόπουλου άνοιξαν το πρώτο κατάστημα, ενώ το 1950 ίδρυσαν το ιστορικό κατάστημα στην οδό Σταδίου 19.
Το πρώτο, στην οδό Βουλής, λειτούργησε μέχρι το 1966.

Το Δεκέμβριο του 1969, οι Γεράσιμος και Χαράλαμπος ίδρυσαν την Άλφα Βήτα Βασιλόπουλος Α.Ε. και έκτοτε η αλυσίδα έχει πάρει το δρόμο της. Το πρώτο κατάστημα που ιδρύθηκε από την «ομπρέλα» της Αλφα Βήτα είναι αυτό που βρίσκεται ακόμη στο Φάρο του Ψυχικού, στη γνωστή γωνία. Έκτοτε, η αλυσίδα πήρε το δρόμο της, ιδρύοντας πάντα μεγάλα καταστήματα σε κομβικές περιοχές του λεκανοπεδίου.

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ έχει εξαγοραστεί από τις αρχές της δεκαετίας του ''90 από τον πολυεθνικό κολοσσό Delhaize Group που κατόπιν εξαγοράστηκε από τον ολλανδικό όμιλο Ahold και πλέον λειτουργούν ενιαία, υπό κοινή έδρα στην Ολλανδία, έχοντας υπό την... αιγίδα τους πάνω από 6.500 καταστήματα, σε οκτώ χώρες και τρεις ηπείρους.

Η Delhaize υποστηρίζει και αναπτύσσει διαρκώς την ελληνική αλυσίδα η οποία έχει κάνει τεράστια άλματα τις δύο τελευταίες δεκαετίες. Το 1994, η ΑΒ καινοτόμησε, καθώς έγινε η πρώτη αλυσίδα σούπερ μάρκετ που αντικατέστησε τις κλασικές ταμειακές μηχανές με ταμειακές μηχανές αναγνώρισης γραμμωτών κωδικών (scanning).
Η Βασιλόπουλος εισήλθε αρχές του ''90 στο Χρηματιστήριο όμως εδώ και περίπου μια δεκαετία έχει αποσυρθεί από το ταμπλό. Πλέον, ανήκει μέσα στους κορυφαίους εργοδότες της χώρας.

Ένα από τα «κλειδιά» της επιτυχίας είναι ότι κρατάει... μυστική την εξαγορά από ξένα κεφάλαια, με την έννοια ότι «πουλάει» με εξαιρετικά έντεχνο και επιτυχημένο τρόπο την ελληνικότητά της... Άλλωστε, με κεντρικό σύνθημα επί δεκαετίες... «και του πουλιού το γάλα», κανείς δεν μπορεί να κάνει συνειρμό με... Βέλγους ή Ολλανδούς!